|

طرز تهیه ترشی مخلوط بادمجون / به ساده ترین روش ممکن یه ترشی عالی درست کن

روش های مختلفی برای آماده کردن ترشی بادمجون وجود داره که ما در این مطلب، یکی از ساده ترین و بهترین روش ها رو بهتون آموزش میدیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- ترشی ها یه چاشنی و کنار غذای فوق العاده محبوب بین ایرونی هاست. زنان و مردان هنرمند ایرونی تقریبا هر میوه و سبزیجاتی رو با سرکه ترکیب می کنن و ازش ترشی درست میکنن که با ذائقه های مختلف جور درمیاد. ترشی سیر، ترشی مخلوط و ترشی هفت بیجار از محبوب ترین ترشی ها هستن.

ترشی بادمجون یکی دیگه از پرطرفدارترین ترشی هاست که از مخلوط بادمجون با چند ماده غذایی دیگه درست میشه. روش های مختلفی برای آماده کردن ترشی بادمجون وجود داره که ما در این مطلب، یکی از ساده ترین و بهترین روش ها رو بهتون آموزش میدیم. تا پایان همراه ما باشید.

torshi-1

مواد لازم برای تهیه ترشی مخلوط بادمجون

بادمجون متوسط 2 کیلوگرم

هویج 4 عدد

فلفل دلمه ای 2 عدد

سیر یک بوته

کلم برگ بنفش کوچیک یک عدد

فلفل سبز تند 4 عدد

سرکه به میزان لازم

نبات یک بند انگشت

نمک یک قاشق غذاخوری

زردچوبه نصف قاشق غذاخوری

سیاه دانه یک قاشق غذاخوری

گلپر نصف قاشق غذاخوری

سبزیجات معطر خرد شده یک لیوان

*سبزیجات معطر شامل ترخون، شوید، نعنا و مرزه ست.

*تعداد فلفل سبز تند رو با توجه به ذائقه خودتون کم و زیاد کنید.

torshi-3

طرز تهیه ترشی مخلوط بادمجون

مرحله اول

مقداری سرکه داخل قابلمه بریزید و روی حرارت بذارید تا به جوش بیاد. در این فاصله بادمجون ها رو که از قبل شستید و خشک کردید، از طول چهار قسمت کرده و سپس مکعبی خرد کنید. فلفل سبز تند رو هم خرد کنید.

torshi-4

مرحله دوم

وقتی سرکه به جوش اومد، بادمجون های خرد شده رو همراه فلفل سبز تند، نمک و زردچوبه داخل قابلمه بریزید و حدود 5 دقیقه بجوشونید تا کمی نرم بشه. سپس نبات رو داخل قابلمه بندازید و از روی حرارت بردارید و اجازه بدید خنک بشه.

مرحله سوم

سیرها رو خرد کنید و کنار بذارید. هویج ها رو پوست بگیرید و خرد کنید. فلفل دلمه ای هم خرد کنید. کلم برگ بنفش رو هم تکه تکه کنید. همه این ها رو داخل غذاساز بریزید و خرد کنید.

torshi-2

مرحله چهارم

سیر، سبزیجات خرد شده، سیاه دانه و گلپر رو داخل قابلمه حاوی بادمجون و سرکه بریزید. سبزی های معطر خرد شده رو هم اضافه کنید. مواد ترشی بادمجون رو هم بزنید تا کاملا مخلوط بشن. اگر سرکه نیازه اضافه کنید و سپس ترشی رو داخل شیشه های دردار بریزید و به مدت یک هفته تا 10 روز در محیط آشپزخونه قرار بدید تا آماده سرو کردن بشه.

مرحله پنجم

بعد از گذشت این مدت می تونید از ترشی بادمجون خوشمزه در کنار غذاهاتون میل کنید. نوش جان.

اگر به آشپزی علاقمند هستید، اینجا کلی دستورهای عالی براتون داریم که می تونید ببینید و استفاده کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها