|

گوشیم داغ کرده چیکار کنم؟ / کافیه با رعایت این نکات برای چند دقیقه بذاریش تو فریزر!

در این مقاله در خصوص این که چرا گوشی داغ میکنه و در این مواقع باید باهاش چیکار کرد صحبت کردیم تا این مشکل رو براتون برطرف کنیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- در دنیایی داریم زندگی میکنیم که ارتباطات در اون حرف اول رو میزنه و خب شما در دور افتاده ترین نقاط هم میتونید با یه گوشی با دنیا در تعامل باشید و از این که چیا در اون میگذره مطلع بشید که خب این موضوع فوق العاد هست چرا که شما یه گوشه میشینید نون و ماست میخورید بعد اخباری که مثلا تو یه قاره ی دیگه وجود داره رو دنبال میکنید و یا با اطرافیانتون در کشور های دیگه تماس تصویری میگیرید رفع دلتنگی میکنید که خب همه و همه ی این ها با گوشی های هوشمند میسر شده و در صورتی که این وسلیه ی الکترونیکی کوچک نبود اتفاقات به یه شکل دیگه رقم میخوردن.

اما خب یه موضوعی که وجود داره این هست که افراد گاهی اوقات در کار کردن با این وسلیه زیاده روی میکنن طوری که نه تنها معتاد گوشی میشن و باید فرستادشون کمپ بلکه گوشی رو هم به فنا میدن البته که ما با اون گوشی هایی که کیفیتشون پایینه و منتظرن تقی به توقی بخوره و هنگ کنن نداریم بلکه گاهی از اوقات پیش میاد که گوشی شما کیفیتش هم خوبه ولی خب با استفاده نادرست شما از اون دچار خرابی و یا نقص هایی میشه مثل داغ کردن زیاد البته که شاید بگید تنها دلیل این موضوع استفاده ی زیاد از گوشی نیست که خب بله ما هم میدونیم به همین دلیل میخواهیم در این مقاله راجبه دلایل دیگه ی داغ شدن گوشی و این که باید برای رفع کردنش چیکار کنید صحبت کنیم، پس در ادامه با ما همراه باشید.

گوشیم داغ کرده چیکار کنم

متورم شدن باتری از دلایل داغ شدن گوشی

وقتی که متوجه میشید که گوشیتون داغ کرده اولین کاری که باید کنید باتری اون رو چک کردن هست و وقتی که دیدید که باتریتون متورم شده باید اون رو تعویض کنید به خصوص در صورتی که باتریتون لیتیومی بود چون در این حالت خطر منفجر شدن و یا آتیش گرفتن اون وجود داره. پس برای جلوگیری از این موضوع کارهای زیر رو انجام بدید:

در وهله ی اول گوشی رو خاموش کنید.

یا اون رو استفاده نکنید و به شارژ هم نزید.

جی پی اس، اینترنت، وای فای ، هات اسپات، وی پی ان و موارد اینجوری که به نظرتون باتری رو کم میکنه و یا گوشی به خاطرشون داغ میکنه رو به کلی خاموش کنید.

بعد گوشی رو به یه تکنسین موبایل نشون بدید و در صورت لزوم باتریش رو عوض کنید.

متورم شدن باتری یکی از مشکلات نادر هست ولی خب در صورتی که گوشیه شما گرم میشه اما تغییری در ظاهر باتریه اون ایجاد نشده پس مشکلی از باتری نیست و نیازی به تعویض هم نداره.

گوشیم داغ کرده چیکار کنم

گوشی که موقع شارژ داغ میکنه رو چیکار کنیم؟

این که گوشیه شما موقعی که داره شارژ میشه یه مقدار داغ تر از حالت عادی بشه یه اتفاق کاملا نرماله و خب پیش میاد و گرمای به وجومد اومده رو میشه تنها یه اثر جانبی از فرآیند شارژ شدن باتری بشمار آوورد اما در صورتی که گوشیه شما موقعی که توی شارژ هست بیش از حد عادی داغ میکنه شک نکنید که یه مشکلی توی فرآیند شارژ اون وجود داره پس در این مواقع مراحل زیر رو باید انجام بدید:

گوشیه خودتون رو از برق جدا کنید و بهش فرصت بدید تا خنک بشه.

برای این که مطمئن بشید که مشکل از شارژر نیست از یه شارژر استاندارد که از سلامتش مطمئن هستید برای شارژ کردن گوشیتون استفاده کنید.

در صورتی که گوشی باز داغ کرد پس مشکلش از شارژ نیست و یه درد دیگه داره که در این حالت باید اون رو به یه تکنسین موبایل نشون بدید.

گوشیم داغ کرده چیکار کنم

یه چندتا برنامه باز کردید و گوشی بعدش داغ کرد

شاید براتون پیش اومده باشه که بعد از به اجرا درآووردن و باز کردن یه سری از برنامه ها گوشیتون داغ کرده که خب این اتفاق موقعی میفته که برنامه های باز گرافیک سنگینی داشته باشن و خب تنها اتفاقی که در این حالت میفته داغ شدن گوشی نیست و شما ممکنه که با تخلیه ی سریع باتری و همچنین کند شدن عملکرد تلفن همراهتون هم مواجه بشید. 

البته که نسل های جدید گوشی ها قدرتمندتر شدن و سخت افزار و پردازنده ی بهتری دارن به همین دلیل در برابر برنامه های سنگین تاب آوریه بیشتری هم دارن در حالی که یه گوشی با پردازنده ی قدیمی و یا بی کیفیت اینطور نیست پس در صورتی که واجبه برنامه های سنگین در گوشی باز کنید بهتره که یه گوشی با کیفیت بالاتر تهیه کنید که از پردازنده ی قوی و به روزتری برخورداره.

گوشیم داغ کرده چیکار کنم

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها