|

نجات گیاهان آپارتمانی خشک شده / این زبون بسته ها با نشونه های رو بدنشون هشدار میدن

گاهی پیش میاد می بینیم گیاه آپارتمانی مون خشک شده اما نمیدونیم دلیلش چیه و چطور میشه خوبش کنیم که در اینجا با راه های نجات گیاه آشنا میشیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- انسان ذاتا با محیط زیست یک احساس همدلی و همزیستی داره چرا که همه از آب و خاکیم. چند سالی میشه که تو خونه های ایرانی دوباره نگهداری از گیاهان آپارتمانی ترند شده و خیلی از خونواده ها هستن که از یک تا چند گل و گیاه مراقبت کرده و بزرگشون می کنند. اصلا یکی از راه های افزایش امید به زندگی و شادابی روحیه هم وجود گیاهان آپارتمانی در خونه زندگیمونه که میتونن هم از نظر زیبایی و خوشگلاسیون دکوراسیون تاثیرگذار و دیدنی باشند، و هم از لحاظ تصفیه هوا و طراوت و انرژی که به محیط می بخشند. گیاه آپارتمانی اونقدر متنوع و زیادن که اصلا نمیشه براشون عدد و رقم گفت و در واقع با توجه به سلیقه و بودجه و محیطی که دارید انتخاب میشن. 

از طرفی هم تنها زیبایی گیاهان آپارتمانی نیست که اهمیت داره و اونها تماما پر شده از نکات مثبت نیستند و گاهی به نگهداری های خاص نیازمندن و یا اینکه ممکنه طوریشون بشه و ندونیم چشونه! اونوقته که حس بدی بهمون انتقال داده میشه و یه جورای عذاب وجدان هم میگیریم که این بچه چش شده! مثلا یکی از رایج ترین اتفاقاتی که برای گیاهان آپارتمانی میفته اینه که خشک میشن و ما هم دلمون باهاشون پر پر میشه. نمیدونیم چه کنیم و دنبال چاره واسشونیم. اما خبر خوب اینه که نگران نباشید چرا که در این مطلب قراره با راه های نجات گیاه خشک شده آشنا بشیم. پس با ما همراه باشید.

نجات گیاهان آپارتمانی خشک شده

اول به قلب گیاهتون رجوع کنید

اولین قدم و البته مهمترین گام بررسی وضح گیاه به شکل دقیق هستش تا ببینید گل شما تو چه موقعیتی قرار داره. اگر برگ های خشک شده دیدین، نباید بر اساس اونها سریع نتیجه نهایی رو بگیرید، بلکه باید ریشه های گیاه رو هم مورد بررسی قرار داده، تا ببینید اگر انعطاف پذیر و سالم هستن امید به نجات دوبارشون داشته باشید. میدونید که ریشه مهمترین بخش گیاه محسوب میشه و مثل قلبش عمل میکنه. پس اول باید ریشه سالم و سلامت باشه بعد رفت سراغ باقی مراحل.

نجات گیاهان آپارتمانی خشک شده

هرس کردن برگای خشک و قسمت ناجی گیاه

حالا میرسیم به خود گل که خب باید ببینید اگر برگ خشکی داره اون برگ ها رو جدا کنید این اجازه رو بهش بدین تا بتونه تماما انرژی خودش رو پای قسمت های زنده بذاره و به بازسازی اون بخش ها برسه. اول برگ های زرد و خشک شده رو هرس کنید و بعدش برسید به هرس ریشه که نجات دهنده گیاه شماست. 

نجات گیاهان آپارتمانی خشک شده

ساقه هایی که باید چیده بشن تا گیاه دوباره لبخند بزنه

اگر دیدین ساقه های گیاه آپارتمانی شما خشک شده اما خب ریشه سالمه، در اینجا بهتره که حدود چهار تا پنج سانتی متر از ساقه رو باقی بگذارید و بقیه قسمتاش و هرس و حذف نمایید. در واقع این کار باعث میشه که گیاه شما دوباره شروع به جوانی زنی کنه و رویی تازه بهتون نشون بده.

نجات گیاهان آپارتمانی خشک شده

بررسی علت مشکل؛ وقت معاینه‌ست

فراموش نکنید که گیاه هم جون داره و اگر مریض شده باشه شما باید علت اصلیش رو به درستی تشخیص بدید تا بتونید خوبش کنید! اگر مشکل مشخص بشه راه حل مناسب هم واضح خواهد شد. مثلا اینکه آیا به گیاه قشنگمون زیاد آب دادیم یا کم؟ آیا به موقع کوددهی رو انجام دادیم یا خیر؟ آیا گیاه عزیزمون نیاز به آفت کش داره؟ دونستن این اطلاعات به شما کمک میکنه تا خیلی راحت تر به چاره مشکل گیاهتون برسید.

نجات گیاهان آپارتمانی خشک شده

ببینید گیاهتون تشنه هستش؟

در اینجا با مشخصات تشنگی گیاه آشنا میشیم. در صورتی که گل شما تشنه باشه تغییراتی مثل رنگ برگ‌ها، بخش‌های خشکیده، و لکه‌های قهوه‌ای داره که خب با آبیاری متناسب میتونه نجات پیدا کنه. این عمل ساده میتونه گیاه رو به شادابی و زندگی قبلش بازگردونه.

نجات گیاهان آپارتمانی خشک شده

تغییر محل گیاه

اگر گیاه به دلیل تشنگی خشک شده بود و پژمرده، خب تغییر محل گیاه به مکانی با رطوبت و دور از نور خورشید مستقیم میتونه خیلی به نجاتش کمک کنه و دوباره سرحالش بیاره.

این این تکنیک ها جهت نجات جون دوباره گیاهتون استفاده کنید و شاهد زیبایی و شکوفایی شون باشید. 

نجات گیاهان آپارتمانی خشک شده

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها