|

جلوگیری از بور شدن لباس مشکی / بهترین روش شستنش رو یادت میدم رنگ لباسات هیچ وقت نپره

در این مقاله روش هایی برای جلوگیری از بور شدن لباس مشکی بهتون معرفی کردیم که میتونید با پیاده سازیشون از رنگ پریدگی لباس هاتون جلوگیری کنید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- خیلی از خانوم های خونه دار علاقمند هستن که کارهای خونه رو خیلی زود راست و ریس کنن که خب حق هم دارن چرا که کارهای خونه طوری هستن که شروع انجام دادنشون با خودته و تموم کرنش با خدا یعنی شما یه روز تصمیم میگیرید که گاز رو تمیز کنید بعد یه نگاه به هود میندازید و فکر تمیز کردن هود هم میزنه به سرتون و بعد هی همین طور هر چی اطراف اون ها هست رو تر و تمیز میکنید که همه ی این کارها نیازمند صرف وقت و انرژی زیادی هست بنابراین بهتره که برای انجامشون از ترفندها استفاده کنید که در هر زمینه ای در دسترس هستن و قبلا عده ی زیادی تستشون کردن و از جواب دادن اون ها مطمئن شدن.

در اصل ترفندها یه سری وقتا میتونن مهارت های شما رو در انجام هر کاری رو بیشتر کنن مثلا در صورتی که جارو برقی میکشید ولی اونطور که باید و شاید آشغال ها جمع نمیشن و خیلی ها بهتون میگن برای این هست که بد جارو میزنید در حالی که اینطور نیست میتونید از ترفندهای بالا بردن مکش جارو برقی استفاده کنید و ببینید که چطور خونه از تمیزی برق خواهد زد. همچنین یه سری از ترفندها هم هستن که باعث میشن خرج اضافه روی دستتون نیاد مثل ترفندهای جلوگیری از بور شدن لباس مشکی که خب با پیاده سازی اون ها لباساتون در طی شستشو رنگشون رو از دست نداده و بور نمیشن که در این مقاله چندتا از اون ترفندها رو برای این منظور بهتون معرفی کردیم، پس با ما همراه باشید.

جلوگیری از بور شدن  لباس مشکی

برای شستن لباس مشکی اون رو پشت و رو کنید

شستن لباس ها یه فرآیند سایشی هست که طی اون رنگ لباس ها کم رنگ میشن به همین علت لباس ها کهنه دیده میشن در حالی که شاید مدت زیادی هم نباشه که اونا رو خریداری کرده باشید که خب یکی از راه های جلوگیری از رنگ پریدگی لباس پشت و رو کردن اون در فرآیند شست و شو هست. همچنین برای جلوگیری از رفتن رنگ لباس هایی که در ماشین لباسشویی برای شستشو میندازید باید تمام دکمه ها زیپ های لباس رو ببندید و همچنین گفتیم که اون رو پشت و رو کنید تا رنگ لباس دووم بیشتری داشته باشه و تو جونش بمونه. 

همچنین در صورتی که لباستون رنگش مشکی هست توصیه میکنیم که با سایر لباس های مشکی اون رو بشورید چون اینجوری در صورتی هم که لباستون بخواد رنگش رو از دست بده دوباره در پروسه ی شستشو رنگ میگیره.

جلوگیری از بور شدن  لباس مشکی

لباس های مشکی رو در خشک کن نندازید

استفاده از خشک کن ماشین لباسشویی برای اون دسته از لباس هایی که رنگشون مشکی هست اصلا ایده ی خوبی نیست چون این کار عملا باعث بور شدن لباس ها میشه بنابراین بهتره لباس هاس مشکی خودتون رو تا وقتی که مرطوب هستن روی بند پهن کنید و در صورتی که زیر نور خورشید خشک میشن پشت رو آویزونشون کنید چون اینطوری نور باعث بور شدن اون ها میشه. 

حالا در ادامه به یه سری راه ها که سبب تثبیت رنگ مشکی روی لباس میشن پرداختیم که میتونید با وجود اون ها از رنگ پریدگی لباس های مشکی جلوگیری کنید.

جلوگیری از بور شدن  لباس مشکی

استفاده از سرکه جهت تثبیت رنگ مشکی لباس

یکی از راه هایی که برای ثابت نگه داشتن رنگ لباس مشکی انجام دادنش توصیه میشه استفاده از سرکه هست؛ به این صورت که شما باید تو یه تشت یه فنجون سرکه ی سفید و مایع شستشوی لباس، مایع ظرفشویی و صد البته آب سرد بریزید و بعد لباس مشکیتون رو در این محلول بشورید و بعد آبکشی کنید. در اصل سرکه ی سفید علاوه بر این که از براق شدن لباس جلوگیری میکنه باعث میشه رنگش هم از دست نره.

جلوگیری از بور شدن  لباس مشکی

استفاده از چای و یا قهوه جهت تثبیت رنگ مشکی لباس

خیلی ها معتقد هستن که لکه ی چای و یا قهوه به سختی از روی لباس سفید پاک میشه و به همین دلیل باید حسابی مواظب باشیم که یه وقت لباسامون با استفاده از این مواد کثیف نشن ولی چای و قهوه همون اندازه ی که دشمن لباس های رنگ روشن و سفید هستن میتونن دوست لباس های مشکی باشن چرا که شما میتونید برای ثابت موندن رنگ مشکی لباس موقع شستشوی اون از دو تا فنجون چای و یا قهوه ی دم کرده استفاده کنید و اونا رو به چرخه ی آبکشی اضافه کنید چون چای و قهوه از رنگ های طبیعی برخوردار هستن که سبب تقویت رنگ پارچه و لباس میشن.

جلوگیری از بور شدن  لباس مشکی

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها