|

طرز تهیه شوید باقالی پلو با ماهی / یه ترکیب فوق العاده که بهترین غذا واسه مهمونیه

شوید باقالی پلو با ماهی یه غذای فوق العاده و مجلسیه که ترکیب مواد اولیه در کنار هم، نتیجه عالی داره و در این مطلب طرز تهیه ش رو یاد میگیری.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- بعضی ترکیب ها توی آشپزی، بی نظیرن؛ غذاهایی مثل کتلت که به شکل اصیل خودش طبخ میشه یکی از این ترکیب های عالیه. خورشت قورمه سبزی هم یکی دیگه از ترکیب های برنده ست که خیلی ها عاشقش هستن. لوبیا پلو با گوشت هم با مزه عالی، یه ترکیب بی نظیره که خیلی هم پر طرفداره.

شوید باقالی پلو با ماهی هم یه غذای فوق العاده و مجلسی به حساب میاد که ترکیب مواد اولیه در کنار هم، نتیجه عالی ای داره. الان هم که فصل باقالی تازه ست و باید تا دیر نشده این غذای خوشمزه رو پخت و از خوردنش لذت برد. در این مطلب طرز تهیه شوید باقالی پلو با ماهی رو بهتون آموزش میدیم. تا پایان همراه ما باشید.

shevidbaghali-maahi5

مواد لازم برای تهیه شوید باقالی پلو با ماهی

برنج 3 پیمانه

باقالی یک و نیم پیمانه

ماهی یک عدد

شوید یک پیمانه

پیاز بزرگ یک عدد

لیمو ترش یک عدد

پودر سوخاری 4 قاشق غذاخوری

زعفران دم کرده 3 قاشق غذاخوری

ادویه ماهی یک قاشق چایخوری

نمک به میزان دلخواه

فلفل سیاه و فلفل قرمز یک قاشق چایخوری

زردچوبه یک قاشق چایخوری

پودر تخم گشنیز یک قاشق چایخوری

پودر سیر یک قاشق چایخوری

کره 50 گرم

shevidbaghali-maahi2

طرز تهیه شوید باقالی پلو با ماهی

مرحله اول

برنج رو با آب ولرم می شوییم و با مقداری نمک و آب به مدت دو ساعت خیس می کنیم. ماهی رو هم شسته و اجازه می دیم آب اضافیش خارج بشه.

مرحله دوم

حالا باید ماهی رو مزه دار کنیم. پیاز رو رنده ریز می کنیم و آبش رو می گیریم. آب پیاز رو با آب لیمو ترش، زعفران دم کرده، نمک و تمامی ادویه ها شامل پودر سیر، پودر تخم گشنیز، ادویه ماهی، فلفل سیاه، فلفل قرمز و زردچوبه کاملا مخلوط می کنیم و روی ماهی می ریزیم. دقت کنید که تمام قسمت های ماهی به این مایع، آغشته بشه. روی ظرف رو می پوشونیم و به مدت یک تا دو ساعت داخل یخچال قرار می دیم.

shevidbaghali-maahi4

مرحله سوم

داخل یک قابلمه مناسب آب می ریزیم و روی حرارت قرار می دیم تا به جوش بیاد. سپس باقالی رو با کمی نمک داخل آب جوش می ریزیم و حدود 5 دقیقه می جوشونیم.

مرحله چهارم

حالا آب برنج رو خالی می کنیم و داخل آب جوش می ریزیم. حدود 7 دقیقه می جوشونیم و آبکش می کنیم.

shevidbaghali-maahi1

مرحله پنجم

داخل قابلمه مناسب روغن ریخته و روی حرارت می ذاریم. ته دیگ مورد نظرمون رو کف قابلمه گذاشته و یک سوم برنج و باقالی رو داخل قابلمه می ریزیم. یک سوم شوید خرد شده رو هم روی برنج ریخته و همینطور ادامه می دیم تا ترکیب برنج و باقالی و شوید داخل قابلمه ریخته بشه. روی اون مقداری کره و زعفران دم کرده می ریزیم و سپس شوید باقالی پلو رو به مدت 40 دقیقه دم می کنیم.

مرحله ششم

تا شوید باقالی پلو دم می کشه، ماهی رو آماده می کنیم. تمام قسمت های ماهی رو به پودر سوخاری آغشته کرده و داخل یک تابه که روغن ریختیم سرخ می کنیم.

shevidbaghali-maahi3

مرحله هفتم

شوید باقالی پلو که دم کشید داخل ظرف مورد نظرمون می کشیم و ماهی رو در کنار قرار میدیم و با سالاد شیرازی و ترشی سرو می کنیم. نوش جان.

اگه به آشپزی علاقمند هستی، صفحه آشپزی سایت شایانیوز رو دنبال کن.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها