|

طرز تهیه پلو مخلوط با مرغ و سبزیجات / یه پلو مخلوط ساده با طعم و مزه بی نظیر

جالبه بدونی برای پختن پلو مخلوط خیلی نیازی به داشتن دستور نیست! توی این مطلب طرز تهیه یه پلو مخلوط خوشمزه با مرغ و سبزیجات رو یاد میگیری.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- تو هم از عاشقان پلو مخلوط هستی؟ یعنی از اونایی که خوردن یه پلو مخلوط همه چی تموم رو به خوردن پلو و خورشت قورمه سبزی ترجیح میدن! یا مثلا قیمه لا پلو رو از پلو و خورشت قیمه بیشتر دوست دارن. جزو اون دسته که طرفدار دو آتیشه لوبیا پلو هستن و اگه هر هفته هم بخورن سیر نمیشن!

باید بگم خیلیا اینجوری عاشق پلو مخلوط هستن و لیست بلند بالایی از انواع پلو مخلوط دارن و به نوبت درست میکنن و از خوردنش لذت می برن. جالبه که برای درست کردن پلو مخلوط خیلی نیازی هم به داشتن دستور خاصی نیست؛ کمی سلیقه و ذوق میخواد تا با مواد اولیه ای که در دسترس داری، یه پلو مخلوط جذاب بسازی! توی این مطلب میخوام طرز تهیه یه پلو مخلوط خوشمزه با مرغ و سبزیجات بهت آموزش بدم. این دستور رو اصلا از دست نده!

polo-makhlut4

مواد لازم برای تهیه پلو مخلوط با مرغ و سبزیجات

برنج  3 پیمانه

سینه مرغ نصف یک عدد

پیاز بزرگ یک عدد

هویج متوسط یک عدد

سیب زمینی متوسط یک عدد

نخود فرنگی یک فنجان

رب گوجه فرنگی یک قاشق غذاخوری

زعفرون دم کرده 2 قاشق غذاخوری

چوب دارچین یک عدد

نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به اندازه دلخواه

کره 30 گرم

روغن 3 قاشق غذاخوری

(این میزان مواد اولیه برای 4 نفر کافیه.)

polo-makhlut1

طرز تهیه پلو مخلوط با مرغ و سبزیجات

مرحله اول

پیاز رو رنده کرده یا نگینی خرد می کنیم. داخل قابلمه روغن می ریزیم و پیازها رو تفت می دیم. وقتی سبک شدن، سینه مرغ رو که مکعبی خرد کردیم، اضافه می کنیم و تفت می دیم.

مرحله دوم

رنگ مرغ که تغییر کرد، نمک و ادویه ها رو اضافه کرده و هویج خرد شده و نخود فرنگی رو هم به مخلوط پیاز و مرغ اضافه می کنیم. یکی دو دقیقه تفت می دیم و سپس رب گوجه فرنگی رو می ریزیم و کمی تفت می دیم. چوب دارچین و دو لیوان آب ولرم اضافه می کنیم و وقتی جوش اومد حرارت رو کم می کنیم تا مایه پلو مخلوط ما بپزه.

polo-makhlut5

مرحله سوم

بعد از نیم ساعت، برنج رو که دو سه بار با آب ولرم شستیم داخل قابلمه می ریزیم. حرارت رو بیشتر می کنیم تا به جوش بیاد. وقتی جوش اومد زعفرون رو اضافه می کنیم. حرارت رو ملایم می کنیم تا برنج بپزه و آبش کشیده بشه.

مرحله چهارم

وقتی آب برنج کشیده شد، سیب زمینی خرد شده رو اضافه می کنیم. آروم مخلوط کرده و پلو مخلوط رو به مدت حدودا 40 دقیقه دم می کنیم.

polo-makhlut3

مرحله پنجم

10 دقیقه پایانی، کره رو روی پلو مخلوط با مرغ و سبزیجات قرار می دیم و در نهایت اون رو داخل ظرف مورد نظرمون می کشیم و همراه با سبزی خوردن، سالاد شیرازی و یا ترشی سرو می کنیم. نوش جان.

پلو مخلوط با مرغ و سبزیجات رو می تونی به روش آبکش کردن هم درست کنی. به این صورت که کف قابلمه نون و یا سیب زمینی به عنوان ته دیگ بذاری و پلوی آبکش شده و مایه گوشتی رو که بدون آبه رو لایه لایه داخل قابلمه بریزی و دم کنی.

polo-makhlut6

اگه به آشپزی علاقمند هستی، میتونی صفحه آشپزی سایت شایانیوز رو دنبال کنی.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها