|

طرز تهیه کاچی زعفرونی / یه دسر اصیل و مقوی ایرونی که نظیر نداره

کاچی یه دسر خیلی معروف و محبوب توی کشورمونه که با طعم های متنوعی درست میشه. توی این مطلب طرز تهیه کاچی زعفرونی رو یاد میگیری.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- خیلی از دسرهای ایرانی غیر از عطر و مزه خاصی که دارن، بسیار مقوی و مغذی هم هستن. دسرهایی مثل شیر برنج، فرنی، ماقوت و... اگه با مواد اولیه با کیفیت و با شیرینی کمتر درست بشن، یه میان وعده جذاب و سالم هستن. کاچی هم یه دسر خیلی معروف و محبوب توی کشورمونه که بیشتر به عنوان خوراکی مقوی برای خانم هایی که تازه زایمان کردن شناخته میشه اما برای همه آدما مفیده. کاچی رو به روش های مختلف و با طعم های متنوعی درست میکنن. توی این مطلب می خوام طرز تهیه کاچی زعفرونی رو بهتون آموزش بدم که خیلی خوشمزه ست. تا پایان همراهم باشید.

kachi-1

مواد لازم برای تهیه کاچی زعفرونی

آرد گندم یک پیمانه

کره پاستوریزه یا روغن حیوانی 100 گرم

روغن 3 قاشق غذاخوری

شکر یک پیمانه

گلاب نصف پیمانه

آب سرد سه پیمانه

زعفران دم کرده غلیظ 3 قاشق غذاخوری

خلال پسته و خلال بادام به اندازه دلخواه

پودر دارچین، پودر زیره، پودر زنجبیل و پودر هل از هر کدوم یک قاشق چایخوری

kachi-6

طرز تهیه کاچی زعفرونی

مرحله اول

برای درست کردن کاچی زعفرونی، شکر و آب رو داخل یک قابلمه بریزید و روی حرارت ملایم بذارید تا شکر کاملا توی آب حل بشه. گلاب و زعفرون دم کرده رو هم اضافه کنید و هم بزنید. وقتی این مخلوط به جوش اومد اون رو از روی حرارت بردارید.

مرحله دوم

آرد رو یکی دو بار الک کنید. کره و روغن رو داخل یک قابلمه بریزید و روی حرارت ملایم اجاق گاز بذارید. وقتی کره ذوب شد، آرد رو اضافه کنید و تفت بدید تا رنگ آرد طلایی بشه.

kachi-4

مرحله سوم

پودر دارچین، پودر زیره، پودر زنجبیل و پودر هل رو اضافه کنید و تفت بدید. کمی بعد شربتی که درست کردید رو به آرد تفت داده شده اضافه کنید و اجازه بدید غلیظ بشه و به روغن بیفته.

مرحله چهارم

خلال پسته و خلال بادام رو اضافه کرده و مخلوط کنید. کاچی زعفرونی ما حاضره و می تونید از روی حرارت بردارید. اون رو داخل ظرف مورد نظرتون بریزید و با خلال پسته، خلال بادام، گل رز خشک و هر چیزی که دوست دارید تزئین کنید. نوش جان.

kachi-2

نکات تهیه کاچی زعفرونی

-استفاده از ادویه ها در کاچی اختیاری هست و اگر طعم هر کدوم رو دوست ندارید می تونید حذف کنید.

-وقتی شربت رو به آرد تفت داده شده اضافه می کنید به علت حرارت بالای آرد، بخار زیادی تولید میشه که باید مراقب باشید تا دستتون رو نسوزونه.

-میزان شکر و کره رو می تونید بنا به ذائقه خودتون کمتر کنید تا کاچی رژیمی و سالم تری داشته باشید.

kachi-5

اگه به آشپزی و شیرینی پزی علاقمند هستید، صفحه آشپزی سایت شایانیوز رو از دست ندید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها