|

بهترین جا برای چیدمان مبل / مثل مبل فروشی ها مبلمان رو بچینی قشنگی‌شون بیشتر میشه

چیدمان مبل اینجوریه که نباید به هر سبکی باشه و در واقع اصول خاص خودشون رو دارن تا بتونن به زیباترین شکل ممکن انجام بشه.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- تو دنیای امروزی دیگه دکوراسیون خیلی اهمیت پیدا کرده و یه جورایی میشه گفت تو زیباسازی دیزاین یک هال پذیرایی، درصد تاثیر چیدمان درست بالاتر از خرید لوازم خوشگل هستش. چرا که تو خیلی از خونه ها دیده میشه با وسایل ساده تا به چه اندازه فضا جذاب و مناسب دیده میشه و از طرفی هم هستن خونه هایی که پر اند از وسایل و لوازم گرون قیمت و لوکس، اما خبری از دید بصری جذاب و چیدمان مناسب نیست! خب به طبع با توجه به اینکه طراحی دکوراسیون داخلی خیلی اهمیت پیدا کرده، اصول چیدمان هم حرف های زیادی برای گفتن دارند. مبل یکی از مهمترین وسیله ها تو هر فضای داخلی محسوب میشه که هم به لحاظ زیبایی و هم از نظر کاربرد به شدت موثرند. اما اینکه سبک مبلمان به چه شکل باشه نیمی از قضیه محسوب میشه و نیمه دیگر سبک چیدمان مبلمان در فضاست. خیلی از خانوم ها هستند که در این مسئله مشکل دارند و در واقع نمیدونن مبل رو باید چجوری چیدمان کرد تا هم زیباییش رو داشته باشه و هم اینکه فضای پرتی ایجاد نکنه و از محیط به خوبی استفاده بشه. 

در این مطلب قراره با انواع سبک چیدمان مبلمان آشنا بشیم و بدونیم تو هر فضا ایده آل ترین سبک چیدن مبل چجوریه. پس با ادامه مطلب ما همراه باشید.

نحوه چیدمان مبل

چیدمان مبل، اگر یکی از مبل ها خیلی بزرگ باشه

اگر شما تو خونتون مبلمانی دارید که یکیش خیلی بزرگه، بهترین کار اینه که این مبل رو بزارید وسط اتاق و رو به دیوار و در ادامه نیز میز تلویزیون رو جلوش قرار داده و دیگر مبلمان تک نفره رو به شکل زاویه دارد و یا نود درجه، کنار مبل بزرگ قرار دهید تا همه افراد بتونن تلویزیون ببینند و یه دورهمی کوچیک ایجا بشه.

نحوه چیدمان مبل

میدونی فاصله بین مبلمان باید چقدر باشه؟

یکی از مهمترین نکات در چیدمان مبلمان در فضای خونه اینه که حواسمون به رعایت حد فاصل مبلمان باشه. اینجوری داخلی در رفت و آمد تیجا نخواهد شد و از طرفی هم فاصله بین مبلمان باید جوری باشه که افراد بتونن به راحتی بنشینن و راحت باشند. فواصلی که برای مبل در نظر دارید نه باید اونقدر چسبیده باشه که ظاهر مبل از دست بره و نه اونقدری جدا و دور افتاده از هم که گویی یکی این سر دنیاست و دیگری اون سر دنیا! اگر تعداد مبلمان شما به اندازه ای هستش که همشون داخل نشیمن و هال جا نمیشن، میتونید از برخی مبلمان برای داخل اتاق خواب ها استفاده نمایید. نیازی نیست اگه شلوغ میشه همه رو بزارید داخل هال و پذیرایی! 

نحوه چیدمان مبل

نحوه چیدمان مبلمان ال تو خونه ای که کوچیکه

چیدمان مبل ال تو خونه های برگ میتونه در قسمت میانی و به دور از دیوار باشه، اما تو خونه هایی که متراژ کمی دارند این حرکت شدنی نیست و شما میتونید خیلی راحت با قرار دادن مبلمان ال در کنج دیوار اون رو به خوبی و شیکی جایگذاری کرده و بعد هم با قرار دادن میز عسلی در بین اونها، یه چیدمان زیبا و کاربردی بسازید. خوبی چیدمان مبل ال به این روش اینه که مهمانان و افرادی که بر روی مبل نشسته اند به راحتی میتونن به لیوان و ظروف میوه دسترسی داشته باشند.

نحوه چیدمان مبل

سبک چیدمان مبلمان تو خونه ای که مربعی شکله

اگر اتاق نشیمن شما به شکل مربع هستش، خب بهترین ایده ایه که شما مبلمان رو طوری قرار بدید که مبل بزرگه جلو دیوار بزرگتره باشه و در دو طرف مبل هم میز عسلی بزارید. در نهایت نیز مقابل مبل بزرگه دو یا سه میبل تک نفره گذاشته و این چنین تعادل رو برقرار کنید. به هر حال تو هر خونه ای ممکنه یه فضا دارای پرتی باشه و دیگر فضا مناسب قرار دادن تلویزیون! به همین علت باید اون دیواری که هم بزرگی مناسبی داره و ه خالیه، بیا مبل زگتر در نظر گرفته بشه.

نحوه چیدمان مبل

تو چیدمان مبل تعادل رو اینچنین ایجاد کنید

اینکه هر جور که دل تنگمون میخواد مبل رو بچینیم اصلا درست نیست و در واقع بهترین کار اینه که تعادل رو در چیدن مبلمان برقرار کنیم. در نتیجه بادی در انتخاب ابعاد وسایل دقت کنید و به عنوان مثال برای خونه ای که کوچیکه مبل سلطنتی غول نخریم! چرا که تنها زیبایی نخواهد داشت، بلکه اتفاقا حس شلوغی و کلافگی رو به شدت القا خواهد کرد.

نحوه چیدمان مبل

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها