|

با نورپردازی بهتر و بیشتر در اتاق نشیمن خانه خود را شاداب جلوه دهید / نکات طلاییش

بنابر نظر طراحان داخلی قاعده کلی این است که حداقل 7 تا 13 منبع نور در یک اتاق وجود داشته باشد که ترکیبی از روشنایی محیط و روشنایی برجسته ب…

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- اتاق نشیمن، همان‌جایی است که بخش اعظمی از وقت خود را درون آن صرف می‌کنید. همان هنگام که برای تماشای تلویزیون زمانی را خالی می‌کنید یا آن وقت که می‌خواهید دمی را با خانواده سپری کنید یا همان گاه که میهمانان‌تان برای دید و بازدید شما می‌آیند؛ همه و همه در اتاق نشیمن رخ می‌دهد بنابراین توجه به دکوراسیون آن و همچنین نور این اتاق جزیی از مهمات است. به احتمال زیاد بیشتر از آنچه فکر می‌کنید به نور اتاق نشیمن نیاز دارید. بنابر نظر طراحان داخلی قاعده کلی این است که حداقل 7 تا 13 منبع نور در یک اتاق وجود داشته باشد که ترکیبی از روشنایی محیط و روشنایی برجسته باشد. به عبارت ساده، هرچه اتاق نشیمن بزرگتر باشد، به منابع نور بیشتری نیاز خواهید داشت.

4

5

اصول نورپردازی اتاق نشیمن

 معمولا برای نورپردازی اتاق نشیمن با چند منبع نور محیطی، روشنایی پایه مانند لامپ‌هایی بزرگ، لوستر، مهتابی و یا چراغ های کوچک مانند هالوژن‌ها شروع می‌کنند. منابع نور سقفی به خصوص هالوژن‌ها به تنهایی نور خوبی ندارند اما عناصر مهمی در اتاق نشیمن به شمار می‌روند. نور سقفی بد می‌تواند نامطلوب و حتی ناخوشایند باشد، اما دو راه حل آسان برای روشنایی بالای سر وجود دارد. نخست اینکه از لامپ‌های مناسب استفاده کنید. به عنوان مثال لامپ‌های 2700 وات و لامپ‌های LED که رنگ‌ سفید گرمی دارند عالی هستند. دوم اینکه مهم است که بتوانید میزان نور دریافتی اتاقتان را کنترل کنید و می‌توانید از لوسترهایی که قابلیت تنظیم با ریموت یا با کلید برق را دارند، استفاده کنید.

8

چراغ‌های رومیزی

چراغ‌های رومیزی و لامپ‌های زمینی برای نورپردازی اتاق نشیمن گزینه خوبی هستند؛ نه تنها به این دلیل که یک عنصر تزئینی برای میزهای کناری یا کنسول شما به شمار می‌روند بلکه به این دلیل که به گوشه‌های مختلف اتاق شما نور اضافه می‌کنند. وقتی نور در گوشه‌های تاریک‌تر وجود داشته باشد چشم شما را به اطراف فضا می‌کشاند و درخششی گرم ایجاد می‌کند.

9

نورپردازی دیوار در اتاق نشیمن

چراغ‌های دیوارکوب‌ مانند مهتابی به دلایل مختلفی به نورپردازی اتاق نشیمن شما افزوده می‌شوند. آنها نور را در ارتفاع کامل (در حدود سطح چشم) می‌تابانند که جذاب‌ترین نوری است که می‌توانید به فضای خود اضافه کنید. این نوع نورپردازی فضای میز یا زمین را اشغال نمی‌کنند، بنابراین می‌توانید نور را به گوشه‌هایی از اتاق خود بیاورید که فضای کمی دارند یا احساس می‌کنید خیلی خالی هستند. به جای پیدا کردن یک اثر هنری برای یک دیوار خالی، به اضافه کردن یک جفت دیوارکوب فکر کنید.

3

نورپردازی توسط نورهای کوچک

قرار دادن لامپ‌های کوچک در فضاهایی که معمولاً در نظر نمی‌گیرید، مانند قفسه کتاب یا میز کنسول را به‌طور جدی در نظر بگیرید. استفاده از نورهای کوچک مانند نور شمع همچنین یک راه عالی برای وارد کردن نور گرم به اتاق شما است؛ به خصوص زمانی که می‌خواهید فضایی شاداب داشته باشید. شمع‌‌های ال ای دی ستونی یا شمع‌های مخروطی در یک جفت شمعدان گزینه‌ای عالی برای این نوع نورپردازی هستند.

e7ec7630-da32-4e29-a437-467071971c19

2

انتخاب مدل نورپردازی در اتاق نشیمن به سلیقه و نظر شما و همچنین سبک دکوراسیون شما بستگی دارد؛ نورپردازی صحیح علاوه‌بر افزودن شادابی و احساس گرما و آرامش به خانه به زیباتر شدن محیط نیز کمک می‌کند. همچنین با این کار می‌توانید توجهات را به سمتی که می‌خواهید معطوف کنید یا نظرها را از چیزی برگردانید. با هر هدف و دلیلی، شما نیاز به نورهای به اندازه در خانه خود دارید و نباید از آن غافل شوید.

1

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی