|

دیزاین تخم مرغ سفره هفت سین/ استفاده از ژیپسوفیلا برای طراحی ای خاص و جذاب تر

تخم مرغ، نماد زایش و آفرینش و یکی از اقلام اصلی سفره هفت سین است که طراحی آن با ژیپسوفیلا بسیار دلنشین خواهد شد.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- نوروز یکی از کهن‌ترین جشن‌های به جا مانده از دوران باستان است که آداب و رسوم زیادی دارد. از مشهورترین مراسم نوروزی نیز گستردن سفره هفت سین است. این سفره را چند ساعت پیش از به صدا درآمدن توپ سال نو و با چیدمانی خاص و زیبا آماده می‌کنیم و هفت قلم از اقلامی که با «سین» آغاز می‌شود را روی آن قرار می‌دهیم؛ هفت سینی که سمنو، سنجد، سیب، سکه، سیر، سماق و سبزه را شامل می‌شود.

www.araas_.ir-16-10-420x490

روی این سفره در کنار هفت قلمی که با سین شروع می‌شود وسایل دیگری همچون قرآن مریم، آینه و شمعدان، آب، برنج، تخم مرغ های رنگی و… را قرار می‌دهیم که هرکدام مفاهیمی چون رویش، زایش و باروری، فراوانی و برکت و… را القا می‌کند.

Photography-of-Haft-Sin-with-layout-1-min

تخم مرغ، نماد زایش و آفرینش و نشانه‌ای از نطفه و نژاد است؛ معمولا سعی می‌کنیم این قلم را به بهترین نحو تزیین و رنگ آمیزی کنیم تا زیبایی دوچندانی به دست دهد. در ادامه به چند روش برای طراحی تخم مرغ هفت سین اشاره خواهیم کرد که دانستن آن خالی از لطف نیست.

6.-Painted-eggs-or-Easter-eggs-in-other-countries-and-cultures-3-min-1024x512

رنگ کردن تخم مرغ‌های نوروزی با دستمال کاغذی

این تخم مرغ رنگی و زیبا را به راحتی می‌توانید با دستمال‌های طرح‌دار درست کنید. برای این کار به چسب چوب، دستمال کاغذی با طرح‌های گلدار و تخم مرغ نیاز دارید. ابتدا گوشه‌های گل‌های دستمال را طوری برش دهید که در نهایت یک دستمال مدور پیدا کنید. سپس چسب را با کمی آب مخلوط کنید. یک دستمال را به مخلوط آغشته کرده و به آرامی روی تخم مرغ قرار دهید. اجازه دهید چسب کاملا خشک شود. حالا تخم مرغ تزیینی به زیبایی برای سفره هفت سین آماده شده است.

5.-Different-ways-of-designing-and-coloring-Nowruz-eggs-1-5.1-Coloring-eggs-with-tissues-or-napkins-min-1024x512

نوشتن روی تخم مرغ

اگر خط خوبی دارید، بهتر است روی تخم مرغ‌های نوروزی خود بنویسید. برای این روش ابتدا باید تخم مرغ‌ها را رنگ آمیزی کنید سپس می‌توانید چند شعر بهاری بنویسید یا بر روی آنها دعای عید نوروز بنویسید.

5.-Different-ways-of-designing-and-coloring-Nowruz-eggs-7-Writing-on-Eggs-min-1024x512

پوشال‌های زرق و برقی

زمانی که نمی‌خواهید از رنگ استفاده کنید، پوشال‌های زرق و برقی عالی هستند. برای استفاده از آنها، می‌توانید روی تخم مرغ خود چسب بزنید و سپس آن را در کاسه‌ای از پوشال‌های زرق و برقی قرار دهید. زرق و برق طلایی یا نقره‌ای محبوبیت بیشتری دارد. قبل از انجام این کار باید تخم مرغ‌های خود را بجوشانید تا سفت شوند.

5.-Different-ways-of-designing-and-coloring-Nowruz-eggs-8-glitter-on-Eggs-min-1024x512

دکمه‌ها، مهره‌ها و نخ‌ها را فراموش نکنید

مشابه پوشال‌های و زرق و برقی، چیزهای دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید استفاده کنید. می‌توانید از دکمه‌ها، مهره‌ها، نخ‌ها و هر چیزی که از لباس‌های دست دومتان باقی مانده است، بهره ببرید. برچسب‌هایی که کودکان استفاده می‌کنند برای تزئین تخم‌مرغ نیز عالی هستند، زیرا به کودکان زمان زیادی را برای بازی با تخم‌مرغ‌ها می‌دهند. 

5.-Different-ways-of-designing-and-coloring-Nowruz-eggs-9-dried-spring-flowers-min-1024x512

طراحی با ژیپسوفیلا

دیزاین تخم مرغ سفره هفت سین با گل‌های طبیعی مثل ژیپسوفیلا، گل زنبوری و برگ‌های سبز روش به روزترین است که می‌توانید امتحان کنید. در این مورد، تنها چیزی که نیاز داریم یک سیم نازک (یکی از آن را در گل فروشی پیدا کردم)، چند شاخه ژیپسوفیلا (چون گل‌های سفید بسیار کوچکی دارد) و یک مداد سیاه برای رنگ کردن صورت است. با استفاده از سیم و انتهای بریده شده گیاه، یک تاج برای تخم مرغ خود درست کنیم.

egg-crown-0631

2016-03-E1A26672

Vintage-Easter-Eggs-finished-eggs-on-display-750x1030

2016-03-E1A25471

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها