|

روش های کاشت سبزه موش و خارپشت / اینا خیلی باحالن کلی قیافه هفت سین رو ناناس میکنن

اگه شما هم واسه سفره هفت سیم امسال یه سبزه خوشگل و متفاوت میخواد پس حتما برید سراغ کاشت سبزه های حیوونی و عروسکی که اینجا دو تا شو یادت دادم

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- اصلا امکان نداره من و شما که ایرانی هستیم سفره هفت سین واسه عید قشنگمون بچینیم و داخلش سبزه قرار ندیم. اصلا مگه میشه هفت سین به اون خوشگلی بچینیم و سبزه رو فاکتور بگیریم؟ خود من به شخصه دلم میخواد تو سفره هفت سینم دو یا سه تایی سبزه بزارم چرا که سبزه میتونه خوشگلی و طراوت سفره رو چندین برابر کنه. البته که وجود گل های طبیعی هم تاثیر فراوون خودشون رو دارند، میتونن یه انرژی بی نظیری به فضامون بدن.

اما جدا از کلیت سبزه، اینکه خیلی از بانوان میان و سلیقه به خرج میدن و سبزشون رو ساده نمیکارن هم خودش یه پا کدبانوییه! سبزه ها انواع مختلف دارن و شما میتونید با استفاده از خیلی از بذرها و دونه میوه هایی همچون پرتقال و نارنج سبزه خوشگل بکارید. اینجوری برگ سبزتون هم متفاوته و مثل سبزه های تو بازار نیست که ساده باشه. 

اما جدا از برگ این سبزه ها، اینکه یکسری از سبزه ها مدل دار هستن هم جذابیت زیادی داره. مثلا سبزه حیوانات و عروسک ها چند سالی میشه که خیلی مورد توجه قرار گرفته، اما اونچه که مشخصه اینه که هر کسی بلد نیست این مدلی سبزه رو بکاره! اگر شما هم دلتون میخواد امسال تو سفرتون از این سبک سبزه ها داشته باشین، پس حتما با ادامه مطلب ما همراه باشید که قراره یاد بگیریم چطور میشه با جوراب یه سبزه موش یا خارپشت داشته باشیم.

کاشت سبزه عروسکی

 سبزه عروسکی به شکل خار پشت

در اینجا شما برای تزیین و داشتن یه سبزه به شکل خارپشت به وسیله های کمی نیاز دارید. با داشتن لوازم زیر میتونید به یه سبزه بامزه خارپشت برسید.

وسایل مورد نیاز واسه سبزه خارپشت:

یه جوراب ساده و یا راه راه

کود

بذر هر نوعی که دلتون میخواد

سنگ تزیینی و منجوق برای تزیین

چجوری درستش کنیم؟

یه جوراب با سایز دلخواتون انتخاب کنید و بعد داخلش رو با بذر و کود پر کنین! بعد سر جوراب رو گره زده و اون قسمت اضافه جوراب رو هم با قیچی کنار بزارید!

با استفاده از وسایل تزیینی ، چشم و گوش و دهان خارپشت رو درست و آماده کنید.

کاشت سبزه عروسکی

سبزه عید عروسکی به شکل خارپشت بامزه

جوراب رو داخل یه بشقاب بزارین تا تو زمان آبیاری، آب از منافذ جوراب بیاد بیرون و دوباره توسط اون جذب بشه. 

یادتون نره که فقط سطح خارپشت رو آبیاری کنید و تا تو قسمت سر عروسک سبزه کمتری رشد کنه! در این صورت پشت خارپشت شما پر از سبزه خواهد شد و در صورت رشد سیره های اضافی، میتونید اونها رو هرس کنیم تا یکدست بشن. وقتی 10 روز گذشت دیگه سبزه شما آماده اینه داخل سفره هفت سین قرار بگیره.

کاشت سبزه عروسکی

کاشت و تزیین سبزه عید اینبار به شکل موش

در این جا به جهت کاشت سبزه به شکل موش و یا دیگر حیوانات، شما باید از بذر شاهی، خرفه و یا خاکشیر استفاده کنید. چرا که این بذرها به هنگام ترکیب با آب ، حالت ژله ای طور و چسبناک به خود میگیرن و خیلی راحت به سطوحی مثل ابر ، اسفنج و ... میتونن بچسبن.

بذر خاکشیر ، سبزه خوشگلی رو تحویل شما میده و همچنین خیلی زود هم رشد میکنه. به همین دلیل برای افرادی که خیلی وقت واسه کاشت و رویش ندارند، میتونه گزینه خیلی خوبی باشه. 

کاشت سبزه عروسکی

چطور یه سبزه به شکل موش درست کنیم؟ مراحل کار

اسفنج و یا ابری رو به شکل موش یا هر حیوونی که دوست داریدن برش بزنید. پارچه توری و یا جوراب رو بر روی موش قرار بدید و با سنجاق و سوزن اون رو محکم کنید.

بذر مورد نظرتون هر چیزی که هست 5 تا 6 باید با آب کافی خیس بخوره و به ازای هر مقدار بذر شاهی ، شما 5 برابر به آب نیاز دارید. سطح مورد نظر رو با آبپاش خیس و مرطوب کنید.

بذرهای خاکشیر یا شاهی که لعاب دار و ژله ای شدن رو با دستای خیس یه لایه نازک و یه دست بر روی تموم سطح اسفنج بریزید.

روی بذر رو با نایلون جوری بپوشونید که امکان نفوذ هوا به بذرتون وجود داشته باشه. واسه رسیدن به این هدف میتونید بر روی نایلون چند تایی سوراخ ایجاد کنید و دقت کنید که نایلون به سطح موش نچسبه. سبزتون رو از آفتاب دور نگه دارید تو محیط اتاق قرارش بدید دو روز اول اون رو آبپاشی کنید.

حالا باید نایلون رو بعد روز از روی سبزه بردارید چرا که این مدت زمان برای جوانه زدن کافی بوده.

روی جوانه هارو روزی 2 بار آبپاشی کنید. بعد از دو روز اول میتونید سبزه رو روزی چند بار تو هوای آزاد قرار بدید. سبزه ها بعد از چند روز رشد کرده و سطح عروسک شما رو حسابی میپوشونن.

کاشت سبزه عروسکی

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی