|

گیاهان مناسب محل کار / کار زیاده و کسی نیست به گلا برسه به اینا آب ندی هم قهر نمیکنن

در این مقاله چند نمونه از گیاهان مناسب محل کار رو بهتون معرفی کردیم که میتونید با نگهداری اون ها در دفترتون از زیباییشون لذت ببرید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- کم کم مادر طبیعت میره که لباس برفی خودش رو عوض کنه و لباس سبز خوش رنگش رو تن کنه و زیباییش رو به رخ بکشه و خب در این گیر و دارها و بدو بدو برای عید شما میتونید تو هر گوشه از بازار و خیابون حتی گلدون های گل رو ببینید که برای فروش گذاشتن و خیلی از افراد هم با دیدنشون ترغیب میشن که بخرنشون و شاید حتی خود شما هم اینطوری باشید و به سراغ خرید این گلدون ها برید و با استفاده ازون گوشه به گوشه ی خونه رو زینت ببخشید ولی خب حواستون باشه که شرایط نگهداری اون گل رو بدونید و انتخاب درستی داشته باشید مثلا در صورتی که گیاه برای آشپزخانه میخواهید که از قضا پنجره هم نداره باید از بین گیاهان مناسب آشپزخانه بدون نور خرید داشته باشید نه اون هایی که نور دوست هستن شدیدا.

بنابراین این رو در نظر بگیرید که با نگهداری از گل و گیاه برای خودتون یه مسئولیت رو قبول میکنید که باید به نحو احسن از پس اون بربیایید که در قدم اول انتخاب درست گل برای جای خاصی که مدنظرتون هست یه قسمت از مسئولینت شماست. حالا شاید با خودتون بگید که اینجوری شما باید به ساز گیاهان برقصید ولی گل و گیاه ها هم در خیلی از موراد به ساز ما میرقصن یعنی این زیبارویان سبز طوری هستن که در بیشتر مواقع میتونیم اون ها رو مَچ شده با شرایط خودمون پیدا کنیم مثل گیاهان زینتی در آب که به خاک نیاز ندارن و شما میتونید در صورتی که نگهداری از خاک در فضای خونه رو دوست ندارید به سراغ اون ها برید. پس واضحه که یه تعامل زیبا بین ما و دنیای گیاهان وجود داره که برای هر چه بیشتر شدن اون میخواهیم تعدادی از گیاهان مناسب محل کار رو در این مقاله بهتون معرفی کنیم که مناسب میزکار هم هستن، پس در ادامه با ما همراه باشید.

گیاهان مناسب محل کار

بونسای از گیاهان مناسب محل کار

بریم به سراغ یکی از اولین انتخاب ها برای محیط کار یعنی بونسای که به علت برخورداری از یه ظاهر جذاب و شرایط نگهداری آسون بسیار پر طرفداره. این گیاه خاص بومی چین و ژاپن هست و در این کشوها هم بسیار مورد استفاده قرار میگیره. گفتیم که نگهداری این گیاه راحته پس شما میتونید اون رو توی دفترکار و روی میزتون داشته باشید و از تماشاش لذت ببرید.

در بین بونسای ها با تنوع بالا بونسای جینسینگ یکی از گونه های مشهور این گیاهه که میتونید به سراغ انتخاب اون برید. دقت کنید که بونسای رو باید خیلی آروم آبیاری کنید طوری که به هیچ وجه خاک گلدون شما جا به جا نشه و تا موقعی که آب از سوراخ های زیری گلدون خارج نشده باید به آبیاری ادامه بدید.

گیاهان مناسب محل کار

اریکا از گیاهان مناسب محل کار

اریکا یکی از گونه های نخل ها بشمار میاد و از اون جای که نخل ها میتونن توی شرایط دشوار به رشد و حیات خودشون ادامه بدن این گیاه هم در برابر شرایط مختلف از خودش مقاومت بسیار بالایی نشون میده. اریکا یه نخل لاغر هست که قطر ساقه ی اون نهایتا به قطر انگشت شست میرسه. در صورتی که به دنبال یه گیاه هستید که در صورت فراموش کردن آبیاری باهاتون قهره نکنه اون هم تو محیط کار که شاید اونقدرا وقت رسیدگی به گل و گیاه نباشه نخل اریکا میتونه یه انتخاب مناسب برای شما باشه. دقت کنید که بعد از خشک شدن خاک باید به اون آب بدید نه زودتر.

گیاهان مناسب محل کار

شفلرا از گیاهان مناسب محل کار

برسیم به یه گیاه زیبای دیگه که برای نگهداری در محل کار بسیار مناسبه یعنی گیاه شفلرا که بهش چتری هم میگن و به علت ظاهر جذاب و خاصی که داره یه عالمه طرفدار داره و خیلی ها این زیبارو رو توی خونه و محل کارشون دارن و از وجودش توی دکور بهره بردن. بنابراین در صورتی که شما هم برای محل کارتون به دنبال گیاهی هستید که زیبایی اون زبانزد باشه و هر کسی با دیدنش جذب اون بشه پیشنهاد ما به شما رفتن به سراغ نگهداری از شفلرا هست.

گیاهان مناسب محل کار

زاموفیلیا از گیاهان مناسب محل کار

نوبتی هم که باشه نوبت زاموفیلیا زیبا و جذابه که علاوه بر ظاهر خاصش مقاومت بالای اون در برابر شرایط مختلف باعث شده که این گیاه در بین افراد بسیار محبوب و پر طرفدار باشه. یکی از خصوصیات خاصی که زاموفیلیا داره این هست که همیشه سبزه و شما میتونید در طول سال از بودن اون توی دکوراسیون محل کار و یا خونتون حسابی لذت ببرید.

گیاهان مناسب محل کار

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی