|

دیزاین آشپزخانه گالی

به آشپزخونه فامیل حسودی میکنی چون مال خودت راهروییه؟ کلی ایده دیزاین ناناس یادت دادم

دیزاین آشپزخونه راهرویی سخته چرا که فضای درستی برای زیباسازی نیست که خب بهتره بدونید یکسری ترفندا وجود دره که میتونه این فضا رو ایده آل کنه.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- سبک خونه با خونه فرق داره. شاید یه معمار کاربلد بوده باشه و از فضاش به بهترین نحو ممکن پلان زده باشه، یه معمار هم سرسرکی رد کنه و از اونچه که به عنوان سایت پلان بهش دادن به درستی و با اصول کامل استفاده نکرده باشه و نقشه ای نه چندان منطقی و دارای پرتی زده باشه. به هر روی این شما هستید که خونتون رو دکوراسیون می کنید و نشون میدین چند مرده حلاجین. خب اون خونه ای که پلان باز داره و یا اینکه یه نقشه کشی خفن و اصولی داشته که دیزاینش راحت تره، اما اون خونه ای که برخلاف این پلان زده و ساخته شده کمی تا قسمتی برای دیزاین به چالش میفته!

در این مطلب مثلا میخوایم بریم سراغ خونه های که آشپزخونه های راهرویی دارند. این سبک از آشپزخونه ها گاهی به شکل مجبوری به این شکل طراحی شدن و گاهی هم از روی منطق نداشته ی آقا یا خانوم معمار! به هر حال که این شکلی در اومدن و این من و شما هستیم که باید با ایده های مناسب، دکوراسیون این قسمت از خونه رو منطقی و البته خوشگلش کنیم. میگید چجوری؟ در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا همه چیز رو ببینیم و بدونیم.

دیزاین آشپزخانه راهرویی

کابینت های آشپزخونه خیلی تیره یا خیلی روشن باشن

یکی از بهترین کارهایی که میشه برای آشپزخونه راهرویی انجام داد اینه که حالا به رنگ روشن و یا تیره رنگ بگیرن. مثلا میتونید به طور کامل کابینت ها رو مشکی انتخاب کنید تا گرما و جلوه خاصی به فضا ببخشید و از طرفی هم قسمت آشپزی رو روشن تر در نظر بگیرید تا یه حس بود و برجسته به فضا ببخشه. و یا اینکه کابینت ها ور به طور کامل روشن انتخاب کنید تا یه فضای دلباز و روشن بهتون تحویل بده و بعد با استفاده از اکسسوری های خاص و خوشگل به محیط قلقلک بدید و زیباترش کنید. جزییاتی به رنگ قهوه یا قرمز.

دیزاین آشپزخانه راهرویی

کابینت و لوازم رو به شکل توکار انتخاب کنید

اگر کابینت های آشپزخونه شما جوری انتخاب بشه که همه وسایل مثل گاز، فر، یخچال و ماشین ظرفشویی همگی داخل کابینت ها قرار بگیرند بهترین ایده ست! چرا که اینجوری در واقع شما آشپزخونه راهروییه خود را بزرگ تر نشون خواهید داد و هم اینکه به طور کامل از فضاهای خالی و بلااستفاده، استفاده لازم رو داشته اید. فرض کنین که شما یخچال و فریزر رو یه گوشه از آشپزخونه گذاشتین، در حالی که بالاشون خالیه! اما اگر همین یخچال و فریزر به شکل تو کار انجام بشن در واقع بالاسرشون کابینت خورده و میشه ازش بهره برد.

دیزاین آشپزخانه راهرویی

اگه آشپزخونه راهرویی پنجره یا بالکن داشته باشه عالیه

در واقه آشپزخونه راهرویی هیچ راه فراری نداره و هر چی که هست همون قسمتیه که می بینیم به مانند یک راهرو رفته تا ته! در اینجا اگر انتهای راهرو یه بالکن و یا پنجره داشته باشیم خیلی خوبه چرا که هم نور مناسب و طبیعی به آشپزخونه خورده میشه و خیلی تو حال و هواش تاثیر داره، هم اینکه یه زیباسازی به شدت موثر و بولد برای آشپزخونه انجام داده. تازه عصرهای بهاری هم میشه به بالکن رفت و واقعا لذت برد.

دیزاین آشپزخانه راهرویی

اضافه کردن شاهنشین آشپزخونه راهروی رو لاکچری میکنه

شاید براتون غیر قابل باور باشه اما واقعیت اینه که آشپزخونه های راهرویی یا گالی خیلی دنج تر از آشپزخونه های اپن دار و یا جزیره ای هستند، چرا که شما یه فضای خصوصی و جذاب دارید که هر بلایی که دلتون خواست میتونید سرش بیارید. از طرفی هم سور و سات ایجا یه شاه نشین خوشگل در قسمت انتهای آشپزخونه ایده به شدت جالبیه که بعد از انجامش میتونه خیلی از خونواده ها رو ذوق زده کنه. شما میتونید با اضافه کردن یه صندلی و میز کوچیک و البته کمی هم چاشنی سلیقه، فضایی رویایی بسازید.

دیزاین آشپزخانه راهرویی

از یه آشپزخونه دراز، پنتری در بیار

از طرفی هم اگر فکر میکنید که دیگه فضای آشپزخونه شما به شدت طولانی شده و نه تنها قشنگ نیست، بلکه بدون استفاده خاصی هم مونده، خب میتونید خیلی راحت با انجام یکی دو تا کار یه پنتری جذاب بسازید. اینجوری که از جایی که فکر می کنید لازم نیست دیوار بکشید با یه در! در واقع با انجام این کار شما میتونید هر خوراکی که فعلا لازم نیست رو به این فضا انتقال بدید که البته نیاز به قفسه بندی و یه خوشگلاسیون ریز داره. 

شما با این کار یه فضای ترند و خوب ساخته اید که البته اگر هم برای دیوار و در زدن بودجه کافی رو ندارید میتونید از یه کمد بزرگ برای این قسمت استفاده کنید و اون رو تبدیل به پنتری کنید.

دیزاین آشپزخانه راهرویی

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی