|

معرفی و طرز تهیه دمنوش های گیاهی آرامبخش / تجربه سبکی و آرامش با گیاهان دارویی

توی این مقاله چند گیاه دارویی رو بهتون معرفی می کنیم که دمنوش اونها استرس و اضطراب شما رو تا حد زیادی کاهش میدن.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- با پیشرفت علم و تکنولوژی و افزایش سرعت زندگی، استرس و اضطراب های انسان ها هم به طرز چشمگیری افزایش پیدا کرده. از طرف دیگه توجه به سلامت و زندگی بهتر هم بیشتر مورد توجه افراد قرار گرفته و به دنبال این هستن که مسائل جسمی و روانی خودشون رو به بهترین شکل رفع کنن. در همین راستا برخی دمنوش های گیاهی هم خیلی بیشتر از قبل مورد توجه قرار گرفتن که خاصیت آرامبخشی دارن و برای سلامت بدن مفید هستن. توی این مقاله می خوایم چند گیاه دارویی رو بهتون معرفی کنیم که دمنوش اونها استرس و اضطراب شما رو کاهش میدن. تا پایان همراه ما باشین...

damnush1

گل گاو زبان

شاید بشه گفت معروفترین گیاه آرامبخش گیاه گل گاو زبان هست. از این گیاه و خواص موجود در ترکیبات اون بیشتر برای کاهش اضطراب و مشکلات عصبی استفاده میشه. شواهد حاکی از اونه که گیاه گل گاو زبان از زمانهای دور هم توسط رومیان باستان شناخته شده بوده و از اون استفاده می کردن.

طرز تهیه دمنوش گل ‌گاو زبان

یک قاشق چایخوری از گل گاو زبان رو در یک فنجان بریزید. آب جوش داخل فنجان اضافه کنید. فنجان رو برای چند دقیقه روی یک حرارت کم قرار بدید تا گیاهان خواص خودشون رو به آب منتقل کنن سپس دمنوش رو صاف و نوش جان کنید.

golgavzaban

رازیانه

گیاه رازیانه در واقع نوعی گیاه معطره که اغلب در مناطقی با آب و هوای مدیترانه ‌ای رشد میکنه. گیاه رازیانه بیشتر مصارف درمانی و غذایی داره. از مواد مغذی موجود در گیاه رازیانه میشه به ویتامین سی، ویتامین آ، ویتامین بی، تیامین، ریبوفلاوین، تیاسین، فولات و اسید پانتوتنیک، اشاره کرد.

طرز تهیه دمنوش رازیانه

دانه ‌های رازیانه رو می‌ شوییم و اون رو در یک فنجان آب نزدیک به جوش می ‌ریزیم. روی فنجان رو می پوشانیم و اجازه میدیم به مدت ۱۰ دقیقه بمونه تا به خوبی دم بکشه. دمنوش رازیانه آماده ست؛ اون رو از صافی رد و داخل فنجانی دیگر می ‌ریزیم و نوش جان.

توجه داشته باشید که مصرف رازیانه باید محدود و حساب شده صورت بگیره و توصیه میشه زنان در زمان قاعدگی از مصرف رازیانه پرهیز کنن.

raziane

زعفران

زعفران یکی از گیاهان دارویی گران قیمت و معروفه که برای کاهش بیقراری و اضطراب، بهبود خواب و درمان برخی از بیماری‌ های عصبی مورد استفاده قرار میگیره. دمنوش آرامبخش زعفران میتونه به عنوان یک روش طبیعی و غیرمخرب برای کاهش استرس و اضطراب و افزایش آرامش اعصاب مفید باشه.

طرز تهیه دمنوش زعفران

یک پیمانه آب رو در یک قوری به جوش بیارید. یک قاشق چایخوری زعفران رو به آب اضافه کنید و به مدت 10 تا 15 دقیقه روی حرارت کم نگه دارید تا گیاه خواص، رنگ و عطر خودش رو به آب منتقل کنه. پس از اینکه دمنوش رنگ نارنجی به خودش گرفت، اون رو از روی حرارت بردارید.

Saffron

نعناع

نعناع یکی از گیاهان دارویی محبوب در طب سنتی به حساب میاد که از اون برای بهبود خواب، کاهش استرس و اضطراب، تسکین دردهای سر و معده، تقویت حافظه و افزایش انرژی استفاده میشه. دمنوش آرامبخش نعناع یکی از دمنوش‌ های گیاهیه ه که از برگ‌های خشک نعناع تهیه میشه.

طرز تهیه دمنوش نعناع

یک قاشق چایخوری از برگ‌ های خشک نعناع رو در یک فنجان آب جوش بریزید. آب رو به مدت 5 تا 10 دقیقه بجوشونید. سپس، برگ ‌های نعناع رو از آب جدا کنید و دمنوش آماده رو می‌ تونید با افزودن عسل یا لیمو سرو کنید.

naana

آویشن

دمنوش آرامبخش آویشن یکی از محبوب ‌ترین دمنوش‌ های گیاهی برای بهبود خواب و کاهش استرس و اضطرابه. آویشن خواص ضد اضطرابی، آرامبخشی و خواب آوری داره. این دمنوش می‌تواند به کاهش تنش‌های روحی و افزایش آرامش کمک کنه.

طرز تهیه دمنوش آویشن

برگ‌ های خشک آویشن رو در آب جوش قرار بدید و سپس اون رو برای چند دقیقه خیسانده و سپس مصرف کنید.

aavishan

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها