|

خورش سیب آلو اصیل، طعم ملسی که مزه بهشت میده / طرز تهیه همراه با فوت و فن خوشمزه شدن

خورش سیب آلو یکی از انواع خورش های اصیل ایرانیه که طعم خیلی خوبی داره و پر طرفداره. توی این مقاله طرز تهیه خورش سیب آلو رو یاد میگیری.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- شاید هیچ کجای دنیا تنوع خورش های ما رو نداشته باشن. اکثر ایرانی ها عاشق پلو و خورش هستن و هر نقطه از کشور که سر بزنی با تعداد زیادی خورش با طعم و مزه های مختلف مواجه میشی که در کنار پلو ترکیب عالی و بی نظیری رو میسازن. خورش غوره مسما، کرفس، آلو اسفناج، خورش پیچاق قیمه، خورش قورمه سبزی گیلانی و... خورش سیب آلو هم یکی دیگه از انواع خورش های اصیل ایرانیه که طعم و مزه خیلی خوبی داره و خیلی هم پر طرفداره. توی این مقاله میخوام طرز تهیه خورش سیب آلو با گوشت رو بهتون آموزش بدم. تا پایان همراه من باشید...

sibaloo6

مواد لازم برای تهیه خورش سیب آلو اصیل

گوشت خورشتی 300 گرم

سیب استخوانی متوسط 3 عدد

لپه یک پیمانه

آلو خورشتی (آلو بخارا) 16 عدد

پیاز متوسط ۲ عدد

رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری

چوب دارچین یک تکه

زعفران دم کرده به مقدار کافی

نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار کافی

روغن مایع به مقدار کافی

این میزان مواد برای 4 نفر کافیه و تو میتونی بسته به تعداد نفراتی که میخوای واسشون خورش سیب آلو با گوشت درست کنی، این مقدارها رو کم و زیاد کنی.

sibaloo7

طرز تهیه خورش سیب آلو با گوشت

مرحله اول

در ابتدا لپه رو از چند ساعت قبل خیس می کنیم سپس آبکشی کرده و کنار می ذاریم. سیب ها رو شسته و به صورت خلالی درشت خرد می کنیم. حالا سیب ها رو داخل کمی روغن تفت میدیم و کنار میذاریم.

مرحله دوم

پیازها رو نگینی خرد کرده و داخل قابلمه خورش، با روغن تفت میدیم تا سبک و طلایی بشه، سپس زردچوبه میریزیم و کمی تفت میدیم. حالا گوشت خورشتی رو اضافه کرده و زمان میدیم تا رنگ گوشت تغییر کنه.

sibaloo1

مرحله سوم

لپه خیس خورده و آبکشی شده رو اضافه کرده و چند دقیقه تفت میدیم، رب گوجه فرنگی رو اضافه کرده و کمی تفت میدیم تا بوی خامی رب گرفته بشه. نمک، فلفل سیاه، چوب دارچین و دو لیوان آب رو داخل قابلمه میریزیم و میذاریم به جوش بیاد. وقتی جوش اومد حرارت رو کم می کنیم تا گوشت و لپه بپزن.

مرحله چهارم

آلوها رو شسته و خیس می کنیم. یک ساعت پس از پختن گوشت، سیب سرخ شده، آلوها و زعفران دم کرده رو داخل قابلمه ریخته و 45 دقیقه دیگه زمان میدیم تا خورش بپزه و جا بیفته. وقتی آب خورش کم و غلیظ شد خورش سیب آلو خوشمزه و اصیل ما آماده شده و می تونیم همراه کته نوش جان کنیم.

sibaloo5

نکات پخت خورش سیب آلو

-نوع سیب در این خورش مهمه و باید از سیب استخوانی که بافت سفت شبیه میوه به داره استفاده کنیم و اون رو درشت خرد کنیم تا داخل خورش له نشه.

-برای تفت دادن سیب میتونیم از کره استفاده کنیم، این کار طعم و عطر خوبی به خورش میده.

-در صورت تمایل می تونید از یک قاشق غذاخوری گرد لیمو عمانی استفاده کنید.

sibaloo2

در این مقاله طرز تهیه و نکات پخت یکی از خورش های اصیل ایرانی به نام خورش سیب آلو رو یاد گرفتیم. اگر به آشپزی علاقمندید می تونید اینجا کلی دستورهای آشپزی عالی رو ببینید و ازشون استفاده کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها