|

روش های تمیز کردن لوستر / اگه لوستر کدر بشه از نازش میفته پس تمیزش کن که واست بدرخشه

تمیز کردن لوستر ها کار سختیه چرا که ظریف و نازدار هستن، اما قلق دارن و تنها کافیه تا با قلق انواع لوستر ها آشنا بشید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- دیگه خیلی خیلی به عید نزدیک شدیم و خونه تکونی ها توسط مامانا به شکلی سخت داره انجام میشه. تو هر خونه ای انواع و اقسام وسیله ها وجود داره که خب لوستر یکی از مهمترین بخش های هر خونه یا محسوب میشه. لوستر ها خیلی مفیدن، چرا که هم به هر فضایی یه خوشگلاسیون چشم گیر میدن و هم اینکه با نوردهی مناسبی که دارند میتونن اون فضا رو به شکلی مورد نیاز و ایده آل روشن کنند. 

دیدین تو هر فامیلی یه خونواده از همه لاکچری تره؟ میون وسایل خونه هم لوستر یکی از لاکچری ترین وسیله هاست که به هر شکل و سبکی هم که باشه باز قیافه خودشو میگیره و مثل یه خانوم شیک سر جاش وای میسته! اما این عنصر زیبا، بی شک به همون میزان که زیبایی میبخشه، تمیز کردنش هم سخته و ناز داره! همیشه تمیز کردن لوستر ها یکی از سخت ترین قسمت های هر خونه ای محسوب میشه که خب خانوما نمیدونن با چی و چجوری لوستر رو تمیز کنند. اما خبر خوب اینجاست که شما خیلی روی مطلب خوبی کلیک کردید چرا که قراره با تمیز کردن انواع لوستر ها آشنا شید. پس با ما همراه باشید.

تمیز کردن لوستر

تمیز کردن لوستر کریستال؛ وقتی از کثیفی کدر شده

تمیز کردن لوستر کریستال با جداسازی: ابتدا برق رو قطع کنید و بعد از خنک شدن، لامپ ها رو جدا کرده و به خوبی گردشون رو بگیرید. درسته که باز کردن و تمیز کردن لوستر کریستال کار سختیه، اما در عوض جوری وقتی تمیز میشه جوری درخشان میشه که خستگی از تن در میره! در اینجا ابتدا باید گوی کریستال رو جدا کنید و بر روی پارچه آروم قرار بدید. برای اینکه یادتون نره چی کجا بود بهتره که یه ویدیو یا عکس بگیرید تا یادتون بمونه مدل لوستر چجوری بود.

گوی ها رو با آب گرم  و مایع ظرفشویی با مواد شوینده مخصوص به خوبی بشویید تا درخشندگی شون برگرده. 

اگر گوی ها تمیز نشدن و خاک به شکل جرم شده بوده، میتونید با استفاده از آب و سرکه سفید دوباره به شستن بپردازید و دقت کنید که میزان سرکه از آب باید کمتر باشه. در نهایت نیز گوش ها رو خشک کرده و دوباره همه چیز رو سرجای خودش برگردونید.

تمیز کردن لوستر

پاکسازی لوستر کریستال اینبار با جدا نکردن تیکه هاش

- یه پتو یا یه پارچه نرم زیرش پهن کنید تا اگر تیکه ای افتاد دچار شکستگی نشه.

- چراغ ها رو خاموش کنید تا یه وقت برق گرفتگی ایجاد نشه و این کار رو تو روز انجام بدین که نور باشه.

- محلولی از ایزو پروپیل الکل و آب مقطر با نسبت یک به چهار درست کنید و یادتون نره که یه دستکش نخی بپوشید که اثر انگشتتون رو لوستر نمونه.

- حالا با نردبون یا صندلی که راحت به لوستر مشرف باشید برید بالا و محلول ساخته  شده رو بر روی کریستال ها اسپری کنید. یادتون نره مستقیم نریزید که لک میندازه.

- قطعات کریستال رو خیلی آروم با دستمال پاک کنید و برای اینکه پرز نشه زود با دستمال مناسب خشک، خشکش کنید.

تمیز کردن لوستر

تمیز کردن لوستر برنزی؛ باید خیلی مراقبش باشی رنگش نپره

همیشه اینو یادتون باشه که روش تمیز کردن لوستر برنزی مهمتره! چرا که ممکنه در صورت تمیز کردن اشتباه، رنگ برنز روش مات و کدر بشه. اینجوری دیگه نمای خوشگلش رو هم از دست میده دیگه! معمولا استفاده از صابون یکی از بهترین راه حل ها برای تمیز کردن لوستر برنزی هستش که میتونید با استفاده از کف صابون و دستمال تمیز خیلی راحت گرد و غبار و کثیفی های لوستر رو از بین ببرید. یادتون نره که به هنگام تمیز کردن این سبک از لوستر ها درخشندگی شون نباید کم بشه و زیبایی شون رو با سابیدن زیاد به خطر نندازین.

تمیز کردن لوستر

تمیز کردن لوستر های طلایی؛ نباید لاکچری بودنشون کم بشه

خب در اینجا نیز طلایی بودن لوستر نباید تغییری کنه و باید ابدا یه پارچه زیر لوستر په کنید تا یه موقع  گرد و خاک لوستر فرش یا کفپوش رو کثیف نکنه. سپس با استفاده از مایع های شوینده مناسب، و یا مواد شوینده خونگی شروع به کار کنید. 

برای این کار میتونی یک سوم الکل و دو سوم آب رو داخل یه ظرف بریزید، بعد یه پارچه نرم داخل ظرف مرطوب کنید و دست به کار بشید و به تمیز کاری لوستر خود بپردازید. در واقع الکل میتونه درخشندگی لوستر طلایی رو حفظ کنه. در نهایت نیز صبر کنید تا لوستر خوب خشک بشه و بعد چراغ ها رو روشن کنید.

تمیز کردن لوستر

لوستر برنجی رو اینچنین تمیز کنیم؛ عمقی

قبل از هر چیزی باید بگیم که خب اگر شما از اون دست خانومایی هستین که تند به تند لوستر رو تمیز می کنید پس احتمالا فقط ی گرد و خاک داره و چیزی به اسم جرم روشو نگرفته. میتونید با یه دستمال ساده تمیز کنید.

اما اگر سالی یکبار سراغ لوستر جان میرید، پس بهتره که دست به کار شید و قبل از هر چیز اول برق رو از قسمت جعبه فیوز به طور کامل قطع کنید. شما باید حتما لوستر رو از جاش باز کنید بیارید پایین. لامپ ها رو باز کرده و حالا با استفاده از مایع ظرفشویی و آب گرم، شروع به تمیز کاری کنید و یادتون نره که بعدش حتما خشکش کنید.

به جهت عمیق پا کردن این سبک لوستر میتونید برید سراغ یه دستمال و تو سرکه داغ خیسش کنید و بعد داخل نمک فرو کنید. اونقدر با این دستمال بر روی لوستر برنجی بکشید تا خوب پاک بشه و در نهایت نیز با استفاده از محلول آب و مایع به تمیز کردن آن بپردازید و با دستمال خشک کنید. 

تمیز کردن لوستر

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی