|

پارکت قشنگه اما به شرطی که از تمیزی برق بزنه / راه های ایمن و کاربردی تمیزکردن پارکت

تمیز کردن پارکت یکی از کارهای مهم توی خونه داریه که باید اصولی انجام بشه. توی این مقاله در مورد تمیز کردن و برق انداختن پارکت صحبت میشه.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- شاید در نظر خیلی ها خانه داری کاری پیش پا افتاده و راحت به نظر برسه اما کسانی که خودشون دستی در این کار داشته یا دارن می دونن که خانه داری به شدت تخصصی و دارای ریزه کاری های زیادی هست که انجام دادنش واقعا صبر و حوصله می خواد. این روزا که نزدیک عید نوروز هم هست و خونه تکونی خیلی پر رونقه! تمیز کردن و برق انداختن طرفداران خودش رو داره و همه دنبال این هستن که چجوری سرویس بهداشتی رو تمیز کنن! چجوری به یخچال و کابینت ها سامون بدن و... تمیز کردن پارکت هم یکی دیگه از کارهای مهم توی خونه داریه که باید با دقت و اصولی انجام بشه. توی این مقاله میخوام در مورد تمیز کردن و برق انداختن پارکت صحبت کنم. تا پایان همراهم باشید...

cleaning-parquet-floors6

سطح پارکت رو جارو کنید

برای شروع تمیز کردن و برق انداختن پارکت ابتدا باید آشغال خرده ریز و گرد و غبار روی پارکت تمیز بشه. برای این کار با جاروبرقی و یا جارو دستی تمام سطح و گوشه و کنار فضایی که با پارکت پوشیده شده رو جارو کنید. این کار باعث میشه تا برای تمیز کردن پارکت راحت تر باشید.

از مایع شوینده مخصوص پارکت استفاده کنید

شاید فکر کنید که از شوینده های مختلفی میشه برای تمیز کردن پارکت استفاده کرد یا محلول سرکه و جوش شیرین برای تمیز کردن پارکت هم جواب میده ولی اینطور نیست!

جنس چوبی پارکت باعث میشه تا نیاز به مراقبت بیشتری در مقایسه با سرامیک داشته باشه و بهتره برای تمیز کردنش از مواد شوینده مخصوص پارکت استفاده بشه.

cleaning-parquet-floors7

تی پارچه ای تمیزی رو به محلول آب و مایع شوینده مخصوص سطح پارکت آغشته کنید و به آرومی کف منزل تون رو تمیز کنید. توجه داشته باشید که نیازی به رطوبت و خیسی زیاد نیست و کمی نمدار بودن تی کفایت می کنه.

بعد از اینکه تمام سطح پوشیده از پارکت رو با این محلول تمیز کردید، با یک تی پارچه ای تمیز که فقط با آب نمدار شده، تمام سطح رو پاک کنید.

cleaning-parquet-floors5

خشک کردن پارکت فراموش نشه!

بعد از اینکه با دو مرحله تی کشیدن تمام سطح پارکت رو تمیز کردید وقتشه که با دستمال تمیز حوله ای نم روی پارکت رو کاملا خشک کنید. این کار هم پارکت چوبی شما رو از آسیب دیدن حفاظت می کنه و هم باعث میشه لک آب روی پارکت ها باقی نمونه.

cleaning-parquet-floors2

حالا وقتشه پارکت رو برق بندازی!

وقتی تمام سطح پذیرایی و نشیمن خودتون که از پارکت چوبی پوشیده شده رو تمیز و خشک کردید، نوبت به براق کردن اون می رسه. برای این کار میتونید از پولیش‌های مخصوص پارکت استفاده کنید و کف خونه رو حسابی برق بندازید.

cleaning-parquet-floors8

نکات مهم در تمیز کردن پارکت چوبی

-برای تمیز کردن پارکت به هیچ عنوان از مواد شوینده ای مثل وایتکس استفاده نکنید. اینگونه شوینده ها باعث صدمه دیدن پارکت شما میشه.

-استفاده از آب رو به حداقل برسونید تا پارکت چوبی شما آسیب نبینه. در صورت نیاز به آب، از آب سرد استفاده کنید.

-برای از بین بردن لک رنگ و گچ از روی پارکت، از شی نوک تیز استفاده نکنید.

cleaning-parquet-floors3

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها