|

طریقه کاشت پیازچه در گلدان / سبزی خوردن خوشمزست چه برسه به اینکه محصول دست خودت باشه

سبزی خوردن از خوشمزه جا های پر طرفدار ما ایرانی هاست که پیازچه هم جزوشه و در اینجا میخوایم نحوه کاشت پیازچه تو گلدان رو یاد بگیریم.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- سبز خوردن چیزیه که همه ما ایرانی ها عاشقش هستیم و دلمون میخواد با هر غذایی به عنوان یه خوشمزه بغل غذایی داشته باشیمش. واقعا هم بخوایم در نظر بگیریم سبزی خوردن علاوه بر فواید بسیار زیادی که برای بدن داره، به هر غذایی هم میاد. اصلا شما بگو پیتزا! کنارش سبزی بزار انقدر خوشمزه تر میشه، چه برسه به غذاهای خورشتی ما ایرانیا که اغلب هم با برنجه و چرب و چیل.

اما بگذریم و برسیم به اصل مطلبمون. سبزی خوردن یا حتی خوراکی های دیگری به مانند گوجه از دست مواردی هستند که یک خانوم با سلیقه و با حوصله به راحتی میتونه تو خونه و با دستای خودش بکاره. اینکه سبزی خوردن چقدر جذابه به نار، اینکه شما خودتون کاشته باشین هم به شدت به جذابیتش اضافه میکنه. 

مثلا تو این مطلب ما میخوایم با نحوه کاشت پیازچه آشنا بشیم. آخه میدونید که پیازچه چقدر طرفدار داره و خوشمزست. این گیاه با ریشه کم عمقش میتونه به راحتی داخل گلدان رشد کنه. پس با ما همراه باشید.

regrow-green-onions-in-soil

کاشت و پرورش پیازچه چه شرایطی رو میخواد؟

- مکان مناسب: بدونید که حداقل شش ساعت آفتاب تو طول روز برای رشد خوب این گیاه لازمه، پس بهتره که زیر نور آفتاب بزاریدش. اما وقتی تو خونه میخوایم بکاریمش چاره چیه؟ اینه که حتما گلدان رو پشت یه پنجره رو به جنوب قرار بدیم تا پیازچه بتونه نور رو به میزان کافی جذب کنه و به رشدش برسه. اگر 4 تا 5 ساعت در معرض نور مستقیم خورشید باشه میتونه خیلی خوشگل و سبز و خوشمزه رشد کنه.

eb38156d37813848a9ada79f1e4f5050

- خاک: به جهت پرورش پیازچه حتما از خاک گلدان سبک و متخلخل استفاده نمایید. شما میتونین خاک رو با کودهای پوسیده دامی یا کمپوست تقویت کنید، افزودن مواد آلی تو تایم نشا کاری باعث رشد هر چه بهتر گیاه شما خواهد شد.

- آبیاری: واسه آبیاری پیازچه باید حواستون باشه که به طور منظم آبیاریش رو انجام بده تا خاک همیشه مرطوب باشه. به جهت جلوگیری از آبیاری بیش از اندازه قانون طلای اینه که قبل از آب دادن ب گیاه بررسی کنید و ببینید آیا سطحش خشکه یا نه. آبیاری رو به شکل کامل و عمیق انجام بدید تا آب اضافیش از از ته گلدان خارج بشه بره. فراموش نکنید که در زمستان و هوای سرد و مرطوب آبیاری رو کاهی بدید.

1-404

انتخاب گلدان برای کاشت پیازچه

شما خانوم خونه باید مراقب باشید که هر گلدانی رو انتخاب نکنید و گلدانی مناسب کاشت پیازچه هستش که 20 سانت عمق و 20 سانت هم قطر داشته باشه. شما با خرید این سبک گلدان در واقع میتونید چندین گیاه رو داخلش پرورش بدید راحت. مثلا 5 یا 6 گیاه جوان باهم.

گیاهان بعد از گذشت مدتی یه توده کوچیک تشکیل میدن و پرپشت میشن که خب اگه دیدین تراکم زیاده و فضا خیلی شلوغ شده میتونین گیاهان رو تقسیم کرده و تو گلدان های دیگر هم بکارید.

چجوری بذر پیازچه رو داخل گلدان بکاریم؟

بذر پیازچه خیلی کوچیکه، بنابراین نیازی به کاشت عمیق نداره. میتونین بذر پیازچه رو تو عمق تقریبا ۷ میلی متر تا ۱.۲۵ سانتی متر بکارید. یادتون نره بهترین فاصله کاشت برای پیازچه در گلدان بین ۱۲ تا ۳۰ سانتی متر می باشد، اما خب این فاصله برای باغچه های خونگی خیلی زیاده! بنابراین شما میتونید فاصله کاشت رو کمتر از این مقدار در نظر گرفته و انجام دهید. بعد از کاشت، آبیاری رو به آرومی انجام بدید تا بذرها به عمق خاک نرن.

کاشت پیازچه در گلدان

در رابطه با دمای مناسب برای پیازچه خوشگلمون باید بگیم که بهترین دمای جوانه زنی بذر ۱۵-۲۱ درجه سانتیگراد می باشد. اما میتونید بذرها رو در محدوده دمایی ۵۰ تا ۸۵ فارنهایت ۱۰ تا ۳۰ درجه سانتیگراد پرورش بدید. گلدان رو تو مکانی که گرم باشه با نور غیرمستقیم، قرار بدید و مخلوط گلدان رو مرطوب نگه دارید.

بذرهای جذاب پیازچه بعد از ۱۴-۷ روز جوانه میزنن و اگر بذرها رو تو سینی کشت میکارید بعد از اینکه پیازچه ها ۱۰-۵ سانتی متری شدن به گلدان های بزرگتر انتقال بدید تا فضای کافی برای رشد رو داشته باشند و جاشون اذیت نشه.

2-132-510x510

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها