|

ترفندهای سفید کردن زودپز سوخته/ یه جوری تمیزش کن که مثل روز اولش برق بزنه

زودپز وسیله خیلی خوبیه ولی بعد از مدتی استفاده یا سوختن غذا داخل اون، سیاه میشه. سفید کردن زودپز ترفندهایی داره که اینجا بهش می پردازیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- تو هم جزو اون دسته از خانومای خونه دار هستی که تمیزی آشپزخونه واسشون خیلی مهمه و هر جور شده سعی میکنن آشپزخونه و وسایل داخل اون رو تمیز نگه دارن. مثلا ترفندهایی برای تمیز کردن ظروف مسی، سفید کردن کتری سوخته و تمیز کردن دیوار پشت گاز بلدن. یکی دیگه از وسایل آشپزخونه که به تمیز کردن مرتب نیاز داره زودپزه. این وسیله مهم که کمک خوبی برای خانومای خونه داره، بعد از مدتی استفاده یا سوختن غذا داخل اون، کدر و سیاه میشه. سفید کردن زودپز راه ها و ترفندهایی داره که توی این مقاله بهش می پردازیم. همراه ما باش تا ترفندهای تمیز کردن زودپز سیاه و سوخته رو بهت بگیم...

zudpaz5

نکات استفاده از زودپز استیل

-ظروف استیل توی خونه ها بسیار پر کاربرد هستن و خیلی از وسایل آشپزخونه از این جنس ساخته میشن. ظروف استیل خیلی راحت هم تمیز میشن. اگه زودپز شما از جنس استیله، کافیه بعد از هر بار استفاده با اسکاچ و مایع ظرفشویی شسته و آبکشی بشن.

-اگر باقیمانده غذا داخل زودپز مونده اون رو با یک اسکاچ نرم و مایع ظرفشویی شسته و آبکشی کنید. حتما یادتون باشه برای شستن زودپز استیل از سیم ظرفشویی استفاده نکنید.

-زودپز رو در حالیکه تازه از روس حرارت برداشتید و هنوز داغه داخل آب فرو نبرید. این کار به مرور به ظرف شما آسیب وارد میکنه.

zudpaz2

سفید کردن زودپز با سرکه

اگر داخل زودپز شما در اثر استفاده زیاد یا سوختن غذا داخل اون، کدر و تیره شده، یک فنجان سرکه سفید و 3 لیوان آب داخل زودپز بریزید و روی حرارت بذارید تا به جوش بیاد. بعد از چند دقیقه شعله گاز رو خاموش کنید و خواهید دید که داخل زودپز شما سفید و تمیز شده.

سفید کردن زودپز با لیموترش

یکی دیگه از مواد طبیعی برای تمیز و سفید کردن ظروف استیل، آب لیمو ترشه. یک لیموترش رو از وسط نصف کنید و روی لکه های زودپز بمالید و بذارید حدود 15 دقیقه بمونه تا اسید موجود در لیموترش اثر خودش رو بذاره و لکه های زودپز رو از بین ببره. بعد از این مدت زودپز رو آبکشی و خشک کنید.

zudpaz3

سفید کردن زودپز با جوش شیرین

اگر میزان سوختگی غذا در زودپز شما زیاده و جرم ضخیمی از مواد سوخته در ظرف شما قرار داره بهتره که داخل ظرف رو آب داغ بریزید و 3 قاشق غذاخوری جوش شیرین رو در اون حل کنید. حالا بسته به میزان جرم و سیاهی، چند ساعت زمان بدید تا خیس بخوره. سپس اون رو با اسکاچ تمیز و آبکشی کنید.

سفید کردن زودپز با مواد شوینده مخصوص استیل

در بازار مواد شوینده مخصوص ظروف و سطوح استیل وجود داره که می تونن لکه های زودپز رو از بین ببرن. مقداری از این مواد شوینده رو روی اسکاچ بریزید و روی سطح داخل و خارج زودپز بکشید و بعد آبکشی کنید. خواهید دید که لکه ها و سیاهی ظرف زودپز شما برطرف شده.

zudpaz1

در این مقاله با نکات نگهداری از زودپز و چند ترفند ساده برای از بین بردن جرم و سیاهی زودپز سوخته آشنا شدید که امیدواریم مورد استفاده شما قرار بگیره. اینجا میتونی ترفندهای تمیز کردن سینک ظرفشویی رو یاد بگیری.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها