|

ترفندهای براق کردن زیورآلات نقره/ کار سختی نیست این راه های کابردی رو امتحان کن

زیورآلات نقره چند سالیه که خیلی متنوع شدن و طرفدار پیدا کردن ولی خب دردسر اونجا شروع میشه که کدر و سیاه میشن. اینجا میگم چجوری تمیزشون کنی.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- زیورآلات نقره مخصوصا با تنوع زیادی که این روزا پیدا کردن، خیلی مورد توجه افراد قرار گرفتن. قیمت مناسب اونا در مقایسه با طلا باعث شده تا خیلی طرفدار پیدا کنن ولی خب فلز نقره وقتی یه مدت بدون استفاده بمونه و یا در اثر تماس با عرق بدن، اسپری و ادوکلن، کرم ها و لوسیون ها و... کدر و سیاه میشه و دیگه قابل استفاده نیست. قبلا با جواهرات ترند آشنا شدیم، یاد گرفتیم چه جوری طلاهای خودمون رو تمیز کنیم و حالا میخوایم ببینیم چجوری میشه توی خونه زیورآلات نقره رو براق و درخشان کرد. تا پایان همراه ما باشید...

noghre3

جوش شیرین و نمک درخشان کننده نقره

احتمالا از معجزات جوش شیرین توی تمیز کردن خیلی چیزها خبر دارید. جالبه بدونید که این ماده شگفت انگیز برای سفید کردن نقره هم به دادتون میرسه و زیورآلات نقره شما رو مثل روز اول درخشان و زیبا میکنه.

کف یک ظرف رو با فویل آلومینیوم بپوشونید و داخل اون آب جوش، دو قاشق غذاخوری جوش شیرین و یک قاشق نمک بریزید و مخلوط کنید. زیورآلات نقره خودتون رو داخل ظرف قرار بدید و یکی دوبار اونها رو جابجا کنید. بعد از نیم ساعت اونها رو آبکشی و کاملا خشک کنید. می بینید که این محلول نقره شما رو کاملا سفید و براق کرده.

noghre1

این رو هم باید بگیم که این محلول برای سنگ های زینتی مناسب نیست و ممکنه به اونها آسیب بزنه. پس دقت کنین که اگر نقره شما سنگ ها و جواهرات زینتی داره از این روش استفاده نکنید.

خمیردندان تمیزکننده نقره جات

یکی دیگه از مواد خونگی که میتونه نقره های شما رو سفید و درخشان کنه خمیردندونه! کافیه تا مقداری خمیردندون رو روی یک مسواک کهنه و نرم بذارید و روی زیورآلات نقره خودتون بکشید. بعد از چند دقیقه خواهید دید که از سیاهی و کدری نقره خبر نیست و مثل قبل زیبا و درخشان شده.

noghre2

ترکیب مایع ظرفشویی و آب رو امتحان کنید

برای تمیز کردن زیورآلات نقره که سنگ زینتی دارن و نقره ای که در اون چسب به کار رفته از این روش استفاده کنید. مخلوطی از یک پیمانه آب گرم و یک قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی (بدون سولفات و آمونیاک) درست کنید و این محلول رو با یک پارچه نرم روی زیورآلات نقره خودتون بکشید. بعد از اینکه نقره ها تمیز و براق شدن، اونها رو آبکشی و خشک کنید.

noghre4

از ترکیب لیمو و نمک کمک بگیرید

آب یک لیمو رو داخل یک کاسه کوچیک بریزید و یک قاشق غذاخوری نمک و مقداری آب داغ به اون اضافه کنید و نقره تیره شده رو به مدت 5 دقیقه داخل این محلول قرار بدید. بعد از این مدت نقره رو خارج کرده و با پارچه نخی خشک کنید.

اگر با یک بار انجام این روش، به درخشندگی مورد نظرتون نرسیدید، چند بار این کار رو انجام بدید تا در نهایت بهترین نتیجه رو بگیرید.

noghre8

در ان مقاله چند روش خانگی و کاربردی برای براق کردن زیورآلات نقره مطرح شد که امیدواریم مورد استفاده شما قرار بگیره. اینجا هم میتونی مطلبی در مورد روش های خانگی تمیز کردن طلا و نقره بخونی.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی