|

واسه خونه قوطی کبریتی مبل چی بخرم بهتره؟ / مبلمان اسکاندیناوی همه آپشنارو یه جا داره

اگر از علاقمندان سبک مینیمال هستید اما نمیدونید کدوم مدل جذابیت کافی رو داره، پس حتما با این مطلب همراه بشید که مختص خودتونه.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- خب میدونیم که مبلمان تو هر خونه ای مهمه. مبل تو همه جای دنیا اهمیت داره اما واسه ما ایرانی ها مهم تره چرا که کلا خلق و خوی ما از قدیم ندیما این بوده که عاشق و شیفته تجملات بودیم و انگاری یه جورایی تو خون و جونمون هست که دکوراسیون فضا رو با جزئیات و نقش و نگار و حتی منبت کاری های فراوون انتخاب کنیم. اما خب ترند های جهان به کشور ما هم نفوذش رو داره و دیگه کم کم داریم می بینیم دیزاین هایی رو که به سمت و سوی مینیمالیستی رفتن. البته که هنوز هم اون ژن تجمل پسنده تو وجودمون هست و خیلی از خونواده ها شیفته طرح های قجری و دیتیل ها هستند، ولی خب خیلی از سلیقه ها هم به سمت سبک های ساده و مینیمال رفته. مثلا یکی از این سبک ها مبلمان اسکاندیناوی هستش که قراره باهاش آشنا بشیم.

حوزه‌ های اسکاندیناوی رو که می‌ شناسین؟ همون کشورهای سوئد، فنلاند، ایسلند و نروژ. این سبک هم از همون نقاط نشات میگیره.

مبلمان اسکاندیناوی

اصلا سبک مبلمان اسکاندیناوی چه شکلی هست؟ نوع پارچه

در واقع مبلمان سبک اسکاندیناوی بر روی طراحی خطوط ساده مانور داره، از طرفی هم بر فضاهای سبک و خالی و منطبق بر طرح مینیمال استوار هستش که البته احتمالا از همون اول که گفتیم مینیمال هستش این حدس ها رو زده بوده باشید. تو این سبک شما هیچ خط اضافه ای نمی بیند و یه جورایی هیچ طرح خاصی بر روی مبلمان دیده نمیشه و وجود نداره، بلکه تنها چیزی که به چشمتون میاد مبلی ساده با دسته و پارچه ای هستش که داره! باید بدونید که حتی پارچه های این سبک از مبلمان از ساده ترین ها هستش.

مبلمان اسکاندیناوی

مبلمان اسکاندیوناوی چه ویژگی هایی دارن؟

همونطور که گفتیم دیتیل طراحی مبلمان اسکاندیناوی به سادگی و در عین حال کارایی تاکید داره. اما سوال اینجاست که دقیقا با این میزان سادگی چجوری میخواد کارایی لازمه رو داشته باشه؟ دوست دارین به جواب این سوال برسین؟ پس بهتره ببینیم ویژگی های این سبک از مبلمان چیا هست!

- از رنگای روشن و خنثی استفاده داره 

- مبل اسکاندیناوی پارچه هایی با طرح ساده و مخملی، کتان و پشمی یا چرم خیلی ساده داره

- اصولا از فرم های هندسی و ارگانیک و هندسی الهام گرفته از طبیعت استفاده داره 

- متریالش هم طبیعیه مثل چوب و چرم

مبلمان اسکاندیناوی

و اما رنگ های سبک مبلمان اسکاندیناوی

معمولا چوب های این سبک مبلمان رنگ روشن هستش با طرح های بسیار ساده. در خصوص رنگ مبلمان اسکاندیناوی باید بگیم که خب اختلاف نظر خیلی وجود داره، اما در نهایت متخصصان استفاده از رنگای روشن رو بیشتر توصیه می کنند. البته این رو هم بگیم که بعضیا بهره گیری از رنگ‌ هایی مثل سفید، طوسی و خاکستری رو پیشنهاد میدن و تاکید دارند. به علاوه اینکه رنگ هایی مثل بژ، کرم و البته قهوه ای کمرنگ هم مورد پسند واقع شده. یادتون نر که بین رنگ مبل ها و دیگر لوازم خونه باید یه هماهنگی و ستی مناسبی وجود داشت باشه.

مبلمان اسکاندیناوی

تاثیر نور روی مبلمان اسکاندیناوی

خب واقعیت این جهان اینه که هیچ طرح و نقشی نمیتونه خودش رو تو تاریکی نشون بده ، اونهم برای مبلمانی همون سبک اسکاندیناوی که ظرافتشون زیر نوره که خوشگل تر و واضح تر دیده میشه. به همین دلیل بهترین کار اینه شما مبلتون رو جلوی پنجره قرار بدین و یا اینکه از نورپردازی مصنوعی حرفه ای کمک بگیرید و جذابیت این سبک رو به نمایش بگذارید.

در رابطه با نرمی و راحتی مبلمان اسکاندیناوی هم باید یادآور کنیم که تشک های نرمی داره اما با این ویژگی که دیگه دسته های بزرگ و سلطنتی به شما تحویل نمیده و هر آنچه که هست در ساده ترین حالت ممکنشه.

مبلمان اسکاندیناوی

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی