|

آدمای باهوش تو عشق و عاشقی چه مدلین؟ / اگه تو هم اینجوری هستی پس سرور باهوشایی

افراد باهوش به دلیل تفاوت هوشی که دارند بی شک در روابطشون هم متفاوت هستند و اینبار میخوایم راجب این افراد تو رابطه عاطیفی شون صحبت کنیم.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- معمولا افرادی که تو این جهان باهوش یا همون آی کیو بالا خطاب میشن و اینطور هستن، احساس میکنن که با نظم و ترتیب این جهان هماهنگی ندارن. البته که این اتفاق برای اینه که معمولا تفسیرشون از این جهان با بقیه فرق داره و نگاهی تفاوت به همه چیز دارند. مثلا یکی از مشکلات بزرگی که دارن اینه که اکثرا تو انتخاب شریک عاطفی درست به مشکل برمیخورن چرا چون فکر میکنن فرد درکشون نمیکنه. 

بزارید کمی ملموس تر صحبت کنیم. مثلا اینکه این افراد معمولا اگه فرد مقابلشون هم به اندازه خودشون باهوش باشه و پر روحیه، خوششون نمیاد و دچار یه سری نوسانات عاطفی میشن یا اینکه حس میکنن درک نمیشن و از اینکه رابطشون کسالت بار بشه میترسن. در این مطلب قراره با این افراد و چالش هایی که دارن آشنا بشیم، جالبه بدونیم آدمای باهوش تو عشق و عاشقی چجورین نه؟ 

Untitled

1- کسالت و بی‌ صبری دارن

افرادی که خیلی باهوشن اکثرا تو پیوند برقرار کردن در سطحی معنادار با آدما به مشکل میخورن. البته که این افراد معمولا شوق و هیجان و ذاتی پرشور رو با خودشون به یک رابطه میبرن. اما داستان اینجاست که ممکنه این موارد از سوی فرد مقابل جواب داده نشه که خب تو فرد باهوشمون باعث کلافگی، سرخوردگی و همینطور بی قراری و تنهایی بشه. 

2- روان‌شون زخمه و وابستگی اجتنابی دارن

خیلی از افرادی که هوش بالایی دارن تو دوران مدرسشون طرد شدن و این حس رو تجربه کردن. این افراد معمولا قبل از اینکه استعدادشون کشف بشه، با یک سری قضاوت های اشتباه مثل حواس پرت، نافرمان و یا مغرور خطاب میشن. این قضاوت ها و طرد شدگی ها همراه با غرور و شیطنت بچگی باعث میشه درونشون اثرات بلند مدت بزاره و تا بزرگیشون هم ادامه دار بشه. روان زخم خورده باعث میشه فرد تو بزرگسالی یه جورایی دچار خودسرزنشی بشه و عزت نفسش بیاد پایین. به همین دلیل ممکنه که حتی این مدلی بشن که روابط عاشقونه شون رو با دست پس بزنن و با پا پیش بکشن! اونها گاهی شریک احساسی شون رو لبریز از محبت میکنن و گاهی هم اون رو با سردی حسابی پس میزنن. 

lack-of-intelligence

3- حساسیت‌ های جسمی

آدمای باهوش مخصوصا اونایی که دیگه فوق استثنایی هستند، معمولا حساسیت فیزیکی بالایی هم دارند از شرایط هایی مثل صدا بیزاری، و یا از اینکه حساسیتشون نسبت به لمس فیزیکی بیشتر میشه رنج میبرند. اگر شریک عاطفی این افراد نتونه اونهارو درک کنه، به انتقاد، برچسب زدن به فرد مستعد با عنوان فردی دراماتیک و یا به شدت حساس متوسل میشن. نبود درک نه‌ تنها چالش‌ های خاص این افراد رو بی اهمیت نشون میده، بلکه باعث ناراحتی و صدمه هم میشه و اون شخص دیگه به اون رابطه اعتماد نداره.

476896_131

4- اضافه‌کاری در رابطه

افراد با هوش بالا از اونجایی که اکثرا توانمندی های زیادی دارند، از همون بچگی نقش بچه و والدین براشون تغییر میکنه. مثلا اینکه اونها از همون بچگی شون هم دلشون میخواد از افراد مراقبت کنند و مسئولیت پذیر میشن. این موضوع با نام "والد ساختن از کودک" شناخته شده هستش که خب اکثرا هم به تمایلاتی میرسه که اون فرد دیگه نمیتونه بین نیاز خودش و نیاز های دیگران فرقی قائل بشه.

این افراد دقیقا همون رفتار هایی که تو خونه با خونوادشون داشتن رو به رابطه عاشقانه میارن و دوست دارن بیشتر از شریک عاطفیشون هم کار کنند و از طرفی هم مسئولی های بیشتری رو گردن میگیرند. این مضوعات باعث میشه که در نهایت فرد یه جا کم بیاره  خسته بشه و درخواست ربط برابر و حمایت رو از شریک عاطفیش داشته باشه که مشخص نیست فرد بشه چه پاسخی بده. 

Untitled

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها