|

روش های نگهداری رب گوجه فرنگی/ راهکارهایی ساده و کاربردی برای جلوگیری از کپک زدن

توی این مقاله با روش های نگهداری از رب گوجه فرنگی آشنا میشید تا این ماده غذایی رو در شرایط بهتری نگهداری کنید تا مدت طولانی تری تازه بمونه.

لینک کوتاه کپی شد
2

شایانیوز- اگر تا حالا خونه داری کرده باشی میدونی که نگهداری از مواد غذایی موضوع مهمیه. هر ماده غذایی در شرایط مخصوص به خودش ماندگاری بهتری داره. خوردنی هایی مثل ماست، برنج، حبوبات، سبزیجات و... شرایط نگهداری ویژه ای رو نیاز دارن تا مدت طولانی تری تازه بمونن. یکی از دردسرای خانومای خونه نگهداری از رب گوجه فرنگی هست. حتما تا حالا پیش اومده براتون که رب گوجه فرنگی حتی داخل یخچال کپک بزنه. توی این مقاله میخوام روش های نگهداری از رب گوجه فرنگی رو بهتون بگم تا این ماده غذایی رو در شرایط بهتری نگهداری کنید. تا پایان همراه من باشید.

Tomato-paste1

1- رب رو داخل فریزر قرار دهید

یکی از ساده ترین راهها برای نگهداری از رب گوجه فرنگی قرار دادن اون داخل فریزره. رب رو داخل کیسه فریزر پهن و نازک کنید تا به راحتی بتونید تکه هایی به اندازه نیازتون ازش جدا کنید.

در این روش میتونید رب رو به اندازه یک قاشق غذاخوری و جدا جدا روی سطح سینی بریزید و داخل فریزر قرار بدید تا منجمد بشه، بعد اون ها رو داخل ظرف مخصوص فریزر گذاشته و توی فریزر بذارین.

Tomato-paste7

2- روی سطح رب نمک بپاشید

نمک پاشیدن روی سطح رب باعث میشه کپک نزنه. بعد از هر بار استفاده از رب روی سطح اون رو نمک بریزید و داخل یخچال بذارید.

3- یک لایه روغن هم کمک خوبیست

اگر ظرفهای ربی دارید که تا مدتی از اونها استفاده نمیکنید می تونید روی سطح رب رو یک لایه روغن بریزید. اینطوری کپک زدن و خراب شدن رب به تاخیر خواهد افتاد.

Tomato-paste2

4- از قاشق تمیز استفاده کنید

استفاده از قاشق تمیز و خشک برای برداشتن رب از داخل قوطی رب باعث میشه کپک زدن اون به تعویق بیفته. قاشق خیس یا قاشقی که باهاش غذا درست کردید رو داخل رب گوجه فرنگی نکنید.

5- از ظرف های کوچک و دردار استفاده کنید

اگر از ظرفهایی استفاده کنید که کوچک هستند و درهای اونها محکم میشه، کپک دیرتر به سراغ رب شما خواهد اومد. رب اصلی رو به یکی از روش های یک تا سه این مقاله نگهداری کنید و مقدار کمی از اون رو در ظرف دردار داخل یخچال قرار بدید.

Tomato-paste6

6- ظرفهای شیشه ای بهترین گزینه برای نگهداری رب

اگر رب گوجه فرنگی شما در قوطی فلزیست بهتره اون رو به ظرف شیشه ای منتقل کنید. نگهداری از رب در قوطی فلزی به علت واکنش های شیمیایی در این ظروف پیشنهاد نمیشه. ظرف شیشه ای با دهانه بزرگ و در محکمی رو انتخاب کنید. اون رو کامل بشورید و خشک کنید. وقتی از خشک بودن ظرف مطمئن بودید سپس رب رو به این ظرف منتقل کنید.

Tomato-paste3

توی این مقاله چند راهکار ساده و کاربردی برای نگهداری از رب گوجه فرنگی در منزل ارائه شد که امیدوارم به کار شما بیاد و ازش استفاده کنید. اینجا هم میتونید مطلبی در مورد پخت رب در خانه بخونید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها