|

چیدمان و همه نکات مربوط به جا کفشی/ بیا تا بهت بگم جا کفشی رو چجوری بچینی بهتره؟

از وسایل موردنیاز توی خونه که مهمه نکات مربوط به چیدمان و تمیز کردنش رو بدونی جاکفشیه. توی این مقاله با نکاتی کاربردی در این زمینه آشنا میش…

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- اگه به موضوع دکوراسیون علاقمند باشی، باید بدونی که تمام آیتم ها در منزل نیاز به توجه و هماهنگی با بقیه وسایل دارن. از کوچکترین چیزها مثل تابلو، کوسن، دکوری جات تا آیتم هایی مثل مبلمان، فرش و... یکی دیگه از وسایل مورد نیاز توی خونه که مهمه نکات مربوط به جانمایی، چیدمان و تمیز کردنش رو بدونی، جاکفشی هست. توی این مقاله میخوام این نکات رو بهت بگم تا اگه تا حالا بهشون توجه نکردی، از این به بعد مد نظر قرار بدی و خونه‌ت رو روی اصول چیدمان کنی. پس تا پایان همراه من باش...

ja-kafshi2

بهترین مکان برای جاکفشی

جاکفشی وسیله ای کاربردی برای سامان دادن به کفش ها و مراقبت از اونها محسوب میشه و تقریبا نمیشه خونه ای رو بدون این وسیله تصور کرد. ولی گاهی پیدا کردن یک مکان مناسب برای جاکفشی با توجه به متراژهای کم آپارتمان های امروزی، سخت میشه.

ja-kafshi4

میشه گفت بهترین مکان برای قرار دادن جاکفشی ورودی منزل هست. اگر راهرویی کوچیک یا دیواری پرت در ابتدای ورودی خونه دارید، برای گذاشتن جاکفشی در نظر بگیرید. در غیر این صورت، چاره ای ندارید جز اینکه جاکفشی رو بیرون در ورودی و در پاگرد قرار بدید.

انواع مختلف جاکفشی

امروز جاکفشی ها در طرح ها و اندازه های خیلی متنوعی تولید میشن و شما خیلی راحت میتونید یک جاکفشی اختصاصی خودتون با توجه به فضایی که دارید، سفارش بدید.

ja-kafshi6

جاکفشی های ساده که چند طبقه برای کفش و کشویی باریک برای قرار دادن واکس، فرچه و... دارن، معمول ترین مدل جاکفشی هستن. جاکفشی هایی با نشیمن، آینه، آویز چتر و لباس و... هم قابل خرید و سفارش هستن که به فضاهای بزرگتری نیاز دارن.

ja-kafshi3

این رو هم باید بگم که طراحی جاکفشی هایی که کفش ها در اون به پهلو یا اریب قرار میگیرند، برای فضاهای باریک و کم عمق مناسبه و کار شما رو راحت تر میکنه.

ja-kafshi5

نکات مهم برای چیدمان کفش در جاکفشی

-بهتره کفش ها رو قبل از قرار دادن در جاکفشی تمیز کنید. این کار اگرچه کمی سخته ولی هم به طول عمر کفش شما و هم به تمیز ماندن فضای جاکفشی کمک زیادی میکنه.

-کفش ها رو در جاکفشی دسته بندی کنید. مثلا کفش های پاشنه دار و مجلسی رو در یک طبقه و کفش های اسپرت و روزمره رو در طبقه ای دیگر قرار بدید.

ja-kafshi1

-از قرار دادن کفش ها روی هم، تحت فشار و نامرتب خودداری کنید. این کار علاوه بر اینکه به کفش های شما آسیب میزنه، نمای زشتی هم از جاکفشی نشون میده و برداشتن کفش ها رو سخت میکنه.

-جاکفشی رو به طور منظم تمیز کنید. جاکفشی به خاطر نوع استفاده ای که ازش میشه، معمولا زود به زود کثیف میشه و بهتره اون رو حداقل ماهی یک بار تمیز کنید. برای این کار همه کفش ها رو خارج کنید، با جاروبرقی خاک و ماسه رو از بین ببرین، طبقه ها و درهای جاکفشی رو با دستمال نمدار تمیز کنید و سپس کفش ها رو داخل جاکفشی بچینید.

ja-kafshi7

توی این مقاله درباره نکات ساده اما مهمی در مورد جاکفشی صحبت کردیم که احتمالا تا حالا بهشون توجه نکرده بودی. امیدوارم که برات مفید باشه. اگر علاقمندی میتونی اینجا مطلبی در مورد کمد دیواری پذیرایی بخونی.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها