|

ایده های عالی برای چیدمان مبلمان در خانه/ بشو صاحب اون خونه خاص توی ذهن اطرافیانت

توی این مقاله چند ایده عالی برای چیدن مبل ها توی خونه یاد میگیری که میتونی بر اساس اون، خونه‌ت رو دیزاین کنی و قول میدم از نتیجه راضی باشی.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- دیگه این روزا عده کمی هستن که دکوراسیون خونه واسشون مهم نیست و به چیدمان وسایل توی خونه‌شون فکر نمی کنن. با گسترش شبکه های اجتماعی و سایت هایی مثل پینترست، واسه اکثر آدما خیلی مهمه که اصولی و درست محل زندگی شون رو دکور کنن. مثلا چجوری مبل و فرش رو ست کنن؟ چه پرده ای واسه پذیرایی بخرن؟ چه لوستری نصب کنن؟ و... چیدمان اصولی مبل توی خونه هم تاثیر زیادی توی نمای کلی خونه داره و اگر درست انجام بشه میتونه خیلی خونه رو دلنشین و زیبا کنه. توی این مقاله میخوام چند ایده عالی برای چیدن مبل ها توی خونه بهت بگم که میتونی بر اساس اون، خونه‌ت رو دیزاین کنی و از نتیجه راضی باشی. تا پایان مقاله همراهم باش...

chideman-mobl5

فضای نشیمن یا پذیرایی خود را در نظر بگیرید

اولین قدم برای چیدمان مبلمان در فضای هال یا پذیرایی، توجه به اندازه و شکل این قسمت های خونه هست. اگر فضای شما باریک و مستطیل مانند است باید مبل ها رو نزدیک به دیوارها بچینید و از فرش های کوچیک استفاده کنید تا فضای میان مبل ها حفظ بشه.

chideman-mobl9

اگر فضای مربع و بزرگی دارید، بهتره مبل ها رو با فاصله از دیوارها قرار بدید و فرش های بزرگتری پهن کنید تا به پایه های مبل ها یا زیر اونها برسه.

chideman-mobl4

برای فضاهای کوچیک هم رنگ مبل، فرش و پرده ها رو روشن و در طرح های ساده انتخاب کنین تا از نظر بصری فضا رو بزرگتر از چیزی که واقعا هست نشون بدید. اصول گفته شده برای چیدمان مبلمان در فضاهای مستطیل و باریک برای خونه های کوچیک هم صادقه.

chideman-mobl7

نقطه کانونی فضا رو مشخص کنید

دوست دارین پنجره نقطه کانونی فضای هال یا پذیرایی شما باشه؟ یا یه دیوار بزرگ؟ نظرتون در مورد نقطه کانونی قرار دادن شومینه یا تلویزیون چیه؟ وقتی تصمیم گرفتید که مرکز توجه فضای نشیمن یا پذیرایی شما کجا باشه اونوقت میتونین مبل ها و بقیه وسایل رو بر مبنای اون نقطه کانونی و حول محور اون بچینید.

chideman-mobl6

در این قسمت میتونید از مبلمان با رنگ متفاوت یا کوسن های با طرح خاص و چشمگیر استفاده کنین.

تعادل ایجاد کنید

اصل مهم دیگه در چیدمان مبلمان در فضای نشیمن یا پذیرایی، ایجاد تعادل از نظر بصری هست. به این معنی که مبل ها و میزها در یک نقطه انباشتگی زیاد نداشته باشن و نقطه دیگه خلوت و خالی به نظر نرسه! سعی کنین مبلمان و وسایل جانبی اون رو در همه فضا جوری بچینید که تعادل و زیبایی بصری ایجاد کنه و نقاطی شلوغ تر و نقاطی خلوت تر به نظر نیاد.

chideman-mobl1

رعایت تضاد در فضاهای بزرگ

یک اصل مهم در چیدمان مبلمان برای فضاهای بزرگ و باز، ایجاد تضاد هست به این صورت که رنگ دیوار، رنگ مبل و یا رنگ کفپوش متضاد با هم باشن. مثلا در مقابل یک دیوار سفید در یک پذیرایی یا هال بزرگ، گذاشتن یک کاناپه با رنگ سرمه ای یا ذغالی تضاد خوبی ایجاد میکنه.

chideman-mobl2

توجه به جزئیات و رعایت هارمونی

از نظر کلیات و وسایل بزرگ، شاید خیلی از خونه ها شبیه به هم باشن ولی موضوعی که باعث منحصر به فرد شدن هر خونه ای میشه، توجه به جزئیات و انتخاب وسواس گونه اکسسوری هاست.

استفاده از جزئیات که در هارمونی و هماهنگی با وسایل بزرگتر هستن، بسیار هوشمندانه‌ست و نمای زیبایی از خونه شما در ذهن دوستان و آشنایان ایجاد میکنه. انتخاب یک تابلوی نقاشی خاص، کوسن های جذاب، یک مجسمه خوش تراش و یا یک گلدان زیبا و قرار دادن اونها در نقطه مناسب، تاثیر زیادی در زیبایی خونه شما خواهد داشت.

chideman-mobl3

توی این مقاله چند اصل مهم و کاربردی برای چیدمان مبلمان در فضای هال یا پذیرایی، مطرح شد که امیدوارم ازشون استفاده کنی. اینجا هم میتونی کلی مطلب دیگه در مورد دکوراسیون بخونی و لذت ببری.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی