|

یه سس عالی در کنار غذاهای دریایی و سرخ کردنی/ سه سوته سس تارتار درست کن و بزن بر بدن

سس تارتار یه سس فرانسویه که در کنار غذاهای سرخ کردنی مخصوصا غذاهای دریایی سرو میشه. توی این مقاله طرز تهیه این سس و نکات کلیدی رو یاد میگیر…

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- قبول داری سس غذا خیلی مهمه و یه جورایی طعم دهنده اصلی میتونه باشه؟ اینکه چه سسی رو واسه چه غذایی استفاده کنی هم موضوع مهمیه تا غذا بهترین ترکیب و مزه رو داشته باشه. چه سس هایی رو میشناسی؟ سس بشامل، سس قارچ، سس سالسا و... تا حالا اسم سس تارتار رو شنیدی؟ میدونی در کنار چه غذاهایی از سس تارتار استفاده میشه و چه جوری میشه اون رو درست کرد؟ توی این مقاله میخوام طرز تهیه سس تارتار که مخصوص غذاهای دریایی هست رو با نکات کلیدی درست کردن اون رو بهت بگم و امیدوارم درست کنی و از خوردنش در کنار غذاهای خوشمزه ای که درست میکنی لذت ببری! پس تا پایان همراهم باش...

tartarsouse10

سس تارتار چه جور سسی هست؟

سس تارتار یه جور سس فرانسویه که در کنار غذاهای سرخ کردنی مخصوصا غذاهای دریایی سرو میشه و طعم خاصی داره که مزه غذا رو دلنشین تر میکنه. میتونی این سس رو در کنار مرغ سوخاری یا سرخ شده، ناگت، جوجه چینی، انواع استیک و همینطور که گفتم غذاهای دریایی نوش جان کنی. مواد اصلی اون سس مایونز، خیارشور و سبزیجات معطره که ترکیب دلپذیری داره. در ادامه طرز تهیه این سس رو باهم یاد میگیریم.

tartarsouse7

مواد لازم برای درست کردن سس تارتار

سس مایونز: یک پیمانه

خیار شور: 2 قاشق غذاخوری

پیاز رنده شده یا پیازچه خرد شده: یک قاشق غذاخوری

آب لیمو: 2 قاشق غذاخوری

جعفری تازه: 2 قاشق غذاخوری

کیپر: یک قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه: به مقدار لازم

tartarsouse3

طرز تهیه سس تارتار

خیارشور و جعفری رو کاملا خرد کن و همراه پیاز رنده شده، آب لیموی تازه، نمک، فلفل سیاه و کیپر داخل سس مایونز بریز و حسابی مخلوط کن. سس تارتار ما به همین راحتی آماده س و میتونی در کنار گوشت، مرغ و ماهی و میگو نوش جان کنی. درست کردن سس تارتار نکاتی داره که در ادامه بهت میگم.

tartarsouse6

نکات درست کردن سس تارتار

-برای رژیمی شدن سس تارتار میتونی از ماست هم زده به جای سس مایونز استفاده کنی. همچنین میتونی ترکیبی از ماست و سس مایونز رو به کار ببری.

-در ریختن نمک دقت کن چون وجود خیارشور در این سس استفاده از نمک رو کمتر میکنه. ایتدا خیارشور خرد شده رو بریز و تست کن و اگه نمک لازم داشت بهش اضافه کن.

-استفاده از سبزی های معطری مثل ترخون، ریحان و شوید هم طعم سس تارتار رو بهتر میکنه و بنا به ذائقه ت میتونی از اونها هم استفاده کنی.

-کیپر یه میوه مدیترانه ای هست که توی جنوب ایران هم فراوونه ولی اگه بهش دسترسی نداشتی میتونی حذفش کنی.

-استفاده از فلفل قرمز تند و کمی زنجبیل رنده شده مزه سس تارتار رو خاص میکنه و اگه میپسندی میتونی امتحانش کنی.

tartarsouse2

-سس تارتار اگه چند ساعت داخل یخچال بمونه خوشمزه تر میشه و به قول معروف مزه ها کاملا باهم مخلوط میشن.

-سس تارتار رو داخل شیشه دردار تا یه هفته میتونی داخل یخچال نگه داری ولی بیشتر از این مدت توصیه نمیشه که بمونه.

-در بعضی دستورها، از سس کچاپ، سس خردل و شکر هم در تهیه این سس استفاده میشه که بنا به ذائقه ت میتونی از اونا استفاده کنی.

دیدی که نکات درست کردن سس تارتار از طرز تهیه ش بیشتر بود. این موضوع دستت رو باز میذاره تا با توجه به علایق خودت و اهالی خونه این سس رو درست کنی و در کنار غذاهای خوشمزه ای که میپزی نوش جان کنین. بقیه دستورهای آشپزی سایت رو اینجا ببین.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی