|

باز هم نمیدونی شام چی درست کنی؟/ سیب زمینی رتتویی رو جایزه بده به خودت و حالشو ببر!

یه غذای فرنگی که به راحتی و با سیب زمینی درست میشه و خیلی هم خوشمزه و لذیذه، رتتویی نام داره که در عین سادگی، غذای پر خاصیت و کاملی هم هست.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- سیب زمینی همه جای دنیا پرطرفداره. چه اون رو آب پز و پوره درست کنی یا توی روغن سرخ کنی و چه بذاری توی فر تنوری بشه، خوشمزه هست و کنار غذاهای مختلف یه تکمیل کننده عالی میشه. سیب زمینی نقش پررنگی توی آشپزی داره و غذاهای زیادی توی تمام جهان با سیب زمینی درست میشه، توی ایران هم غذاهای زیادی بر پایه این گیاه پرخاصیت پخته میشه. یه غذای فرنگی که با سیب زمینی درست میشه و خیلی هم خوشمزه هست، رتتویی نام داره که در عین سادگی، غذای لذیذ و کاملی هم هست. توی این مقاله میخوام این غذا رو بهت یاد بدم تا اگه تو هم طرفدار سیب زمینی هستی، دست به کار درست کردنش بشی و امیدوارم از خوردنش لذت ببری...

ratatuee1

مواد لازم برای درست کردن سیب زمینی رتتویی

سیب زمینی 4 عدد

شیر ۱ پیمانه

سیر ۲ حبه

خامه نصف پیمانه

برگ بو ۴ عدد

پودر آویشن نصف قاشق چای خوری

نمک یک قاشق چای خوری

فلفل نصف قاشق چای خوری

پنیر پارمزان به میزان لازم

این مقدار مواد که ذکر شد برای 4 نفر کافی هست و تو میتونی بسته به تعداد نفراتی که میخوای این غذا رو براشون بپزی، میزان مواد اولیه رو زیاد و کمش کنی.

ratatuee6

روش پخت سیب زمینی رتتویی

برای درست کردن سیب ‌زمینی رتتویی، اول سیب ‌زمینی‌ ها رو شسته و پوستشون رو جدا کن. بعد سیب ‌زمینی ‌ها رو به شکل ورقه‌ های نازک برش بزن. سعی کن که برش‌ها یکدست و یک اندازه باشن.

توی یک کاسه مناسب، شیر و سیر رنده شده رو با هم مخلوط می کنیم. سپس پودر آویشن، نمک، فلفل و خامه رو به مخلوط اضافه کرده و هم می‌ زنیم.

ratatuee2

با استفاده از مقدار کمی روغن مایع، کف یک ظرف مناسب فر رو چرب می کنیم. ورقه‌ های سیب ‌زمینی رو در داخل ظرف به صورت عمودی چیده تا همه سطح ظرف رو پر کنه. یادت نره که برگ بوها رو بین سیب زمینی ها بذاری تا عطر خوبی به غذا بدن.

ratatuee5

سسی که با خامه و شیر و پنیر درست کردی روی سیب ‌زمینی‌ها بریز. سپس ظرف رو داخل فری که از قبل اون رو با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد گرم کردی بذار و ۳۵ دقیقه زمان بده تا سیب زمینی ها برشته و پنیر هم آب بشن. وقتی ظرف رو از داخل فر درآوردی کمی صبر کن تا کمی خنک بشه و بعد روی اون رو با استفاده از جعفری یا پیازچه خرد شده تزئین کن.

ratatuee7

نکات درست کردن سیب زمینی رتتویی

برای اینکه مدت پخت داخل فر رو کمتر کنی میتونی سیب زمینی ها رو از قبل کمی بپزی و بعد داخل فر بذاری.

اگه کمی پنیر پیتزا روی ظرف بریزی و بعد داخل فر بذاری، غذا خوشمزه تر و البته پر کالری تر میشه. فقط باید چند دقیقه گریل رو هم روشن کنی تا روی غذا طلایی بشه.

امیدوارم این غذای خوشمزه رو درست کنی و در کنار اعضای خانواده نوش جان کنین. اگه به آشپزی علاقمندی، دستورهای غذایی زیادی توی سایت داریم که میتونی اینجا ببینی و هروقت نمی دونستی چی بپزی یکی از اونا رو انتخاب کنی.

ratatuee3

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها