|

چطور نه بگیم؟ / دقت کردی وقتی میفهمن نمیتونی "نه" بگی سوارت میشن وقتشه یاد بگیری بسه

برای خیلی از افراد سواله که چطور نه بگیم؟ ما در این مقاله برای این دوستان یه سری راهکار ارائه دادیم که با استفاده از اون ها میتونن نه بگن.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- خیلی وقت ها برای آدم یه سری موقعیت ها پیش میاد که توانایی هندل کردن اون رو نداره که یکی از این موقعیت ها در عمل انجام شده قرار گرفتن هست مثلا شاید یکی ازتون یه کاری بخواد که براتون مقدور نباشه انجام دادن اون ولی یه جوری ازتون درخواست میکنه که با وجود نارضایتی خودتون توی عمل انجام شده قرار میگیرید و قبول میکنید در حالی که دلتون راضی نیست و همش این سوالا توی ذهنتون مرور میشه که چرا نمیتونم نه بگم؟ چطور نه بگیم؟ چرا من اینطوریم، چرا نتونستم نه بگم؟ در انتها هم شما میمونید و یه وظیفه و یا کاری که باید انجامش بدید ولی شرایطش رو ندارید.

بنابراین نه گفتن یه مهارته که باید اون رو یاد بگیرید چون در صورتی که یاد نگیرید از این موقعیت ها براتون بیشتر و بیشتر پیش میاد و امان از اون روزی که افرادی دور و برتون بدونن که شما توانایی نه گفتن رو ندارید و در صورتی که آدمای بد ذاتی باشن مطمئن باشید از این موضوع سوء استفاده میکنن و یه جورایی سوارتون میشن بنابراین همه ی ما باید یاد بگیریم چطور نه بگیم تا از حیله های این مدل از آدما جلوگیری کنیم و از سلامت روانمون محافظت کنیم چون ما مسئوله خودمون و روحمون هستیم و نباید بذاریم هر کسی که از راه رسید اون رو لگدمال کنه و بهش آسیبی برسونه. حالا در ادامه بریم سراغ یاد گرفتن این که چطور نه بگیم.

چطور نه بگیم

چطور نه بگیم؟ جواب بله بدید!

این روش برای اون افرادی که نمیتونن کلمه ی نه رو بیان کنن بسیار روش خوبیه البته که شاید یه حالته دست به سر کردن به نظر بیاد ولی خب شما نمیتونید اون خواسته رو قبول کنید مثلا در صورتی که یه نفر ازتون یه درخواستی داره که از دست شما برنمیاد بهش جواب مثبت بدید و بگید که باشه این کا رور انجام میدم ولی در حال حاضر سرم خیلی شلوغه و در صورتی که انجام بدم هم اونطور که باید و شاید نمیشه بنابراین میشه این کار و درخواست رو به دو ماه دیگه موکول کنیم؟ با این روش شما میتونید بدون این که یه نفر رو ناامید کنید به اون غیرمستقیم نه بگید و در نهایت هم یه کاری که برخلاف میلتون بوده رو انجام ندادید.

چطور نه بگیم

چطور نه بگیم؟ برای وقتتون ارزش قائل باشید

یکی از دلایلی که شما نمیتونید نه بگید به این علته که شما شاید توی خیال خودتون این فکر رو میکنید که وقتتون به اندازه ی دیگران اونقدار که باید و شاید ارزش نداره در حالی که این کم ارزش پنداری اشتباهه چرا که شما هم مثل همه یه بار بیشتر زندگی نمیکنید بنابراین باید این موضوع رو یاد بگیرید که برای وقت خودتون ارزش قائل بشید و این رو نشون بدید که وقتتون ارزشمنده و شما آدم قابل احترامی هستید که برنامه های خودش رو داره تا بتونید نه بگید و خودتون رو فدای خواسته های دیگران در صورتی که با شرایط شما مغایرت داره نکنید چون شما هم میتونید در اون زمان کار مفیدی برای خودتون انجام بدید.

چطور نه بگیم

چطور نه بگیم؟ یه مقدار تعارف قاطیه حرفتون کنید

فکر کنید که همکارتون ازتون میخواد که برای انجام یه کاری در محیط کار بهش کمک کنید در حالی که در اون لحظه شما نه وقتش رو دارید و نه تمرکزش رو بنابراین باید نه بگید ولی برای این که براتون بد نشه میتونید در اینجور مواقع یه مقدار تعارف هم قاطی کنید که مختص ما ایرانی هاست به عنوان مثال بگید که مرسی که فکر کردی من میتونم این کار رو انجام بدم و براش مناسب هستم اما الان نمیتونم بهت کمک کنم چون خودمم باید یه کاره دیگه انجام بدم و میدونم که تو میتونی از پسش بربیایی و همیشه کارت رو به نحو احسن انجام میدی اصلا این روزا هممون سرمون شلوغ شده!

چطور نه بگیم

چطور نه بگیم؟ با مهربونی جایی برای هیچ حرفی نذارید

در صورتی که نمیتونید نه بگید باید در وهله ی اول طرف مقابلتون رو با مهربونی خلع سلاح کنین تا پذیرفتن جواب رد برای اون فرد راحت تر بشه به عنوان مثال شما میتونید با گفتن این که خیلی سرتون شلوغه از اون فرد بابت دادن اون پیشنهاد قدردانی کنید و البته که در این بین صداقت رو هم داشته باشید و براش دلایلی بیارید که مشخص بشه بهانه جویی نمیکنید.

چطور نه بگیم

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها