|

تشخیص زعفران اصل از تقلبی؛ با این ترفندا دیگه کسی نمیتونه فیکشو بهت قالب کنه خدا تومن

تشخیص زعفران اصل از تقلبی در بعضی از موارد میتونه خیلی سخت باشه ولی با یه سری از ترفندها میشه اون ها رو از هم تفکیک کرد.

لینک کوتاه کپی شد

 شایانیوز- ما ایرانی ها از ادویه ها تو همه ی غذاهامون استفاده میکنیم و چاشنیه همه ی غذاهامون ادویه هست و برای گرفتن بوی خامیه خیلی از مواد غذایی از ادویه استفاده میکنیم که یکی از این ادویه ها زعفرون هست که به قدری تو تولیدش شاخ و بزرگ هستیم که حتی اون رو به کشورهای دیگه هم صادر میکنیم و یکی از صادرکننده های بزرگ تو این زمینه هستیم ولی خب تو کشوره خودمون و برای خودمون یه سری از افراد سودجو وجود دارن که اقدام به تولید زعفرون فیک میکنن و اون رو حالا یا با مبلغ کمتر و یا هم قیمت با زعفرون اصل میفروشن و یه جورایی بهمون قالب میکنن و ما رو فریب میدن و البته که تشخیص زعفران اصل از تقلبی کاری نداره ولی در این بین یه عده هم که از همه جا بیخبرن یه غذای مشتی بار میذارن و از زعفرون قلابی هم توش استفاده میکنن به امید این که عطر و طعم این ادویه ی بهشتی مزه ی غذاشون رو فوق العاده کنه ولی وقتی پروسه ی پخت غذاشون تموم میشه و نوبت به مرحله ی تست کردن میرسه میبینن نخیر خبری از طعم اون همه ادویه ای که استفاده کردن نیست و سرشون کلاه رفته. پس تشخیص زعفران اصل از تقلبی چطور امکان داره؟

چه جوری زعفرون تقلب رو بهمون میندازن؟ روش های زیادی برای درست کردن زعفرون تقلبی که تو دید اول با اصل اون مو نزنه وجود داره مثل مخلوط کردن یه مقدار زعفرون ساییده با خاک سرخ و یا زردچوبه، خوابوندن زعفرون تو روغن و بعد خشک کردن اون، باز گذاشتن در ظرف محتوی زعفرون جذب رطوبت هوا توسط اون حتی با ایجاد کردن بخار آب تو فروشگاه که در نهایت رنگ دهی اون رو خیلی غلیظ و بیشتر میکنه. اما حالا چاره ی کار چیه؟ چطور میشه یه بار برای همیشه از شر این کلاهبردارها خلاص شد و آیا ترفندهای کاربردی برای تشخیص زعفران اصل از تقلبی وجود داره؟ در پاسخ باید بگیم بله ی سری ترفند و راهکار وجود داره که با کمک اون ها میشه یه زعفرون مرغوب رو تشخیص داد که در طول مقاله چندتا از این ترفندها رو بهتون خواهیم گفت، پس با ما همراه باشید.

تشخیص زعفران اصل از تقلبی

تشخیص دادن زعفران اصل از تقلبی با توجه به رنگ

یکی از راه هایی که با کمک اون میشه زعفرون اصل رو از تقلبی تشخیص داد توجه به رنگ اون هست؛ برای این منظور میتونید زعفرون اصل رو با کمک یه مقدار آب تشخیص بدید به این صورت که چند رشته زعفرون رو داخل یه مقدار آب بریزید و بعد منتظر بمونید، زعفرون اصل موقعی که داخل آب قرار میگیره یه رد طلایی از خودش باقی میذاره در صورتی که نوع تقلبیه اون تو زمان کمتری به آب رنگ میده.

شما وقتی که زعفرون اصل رو بعد از رنگدهی وقتی از آب درمیارید ظاهر اون تغییر زیادی نکرده و این درحالیه که زعفرون تقلبی کاملا زر رنگ میشه و شکل اولیه خودش رو از دست میده. همچنین نکته ی دیگه ای در این مورد باید بهش توجه کنید این هست که زعفرون اصل رنگش قرمز نیست بلکه زرد متمایل به نارنجیه و در صورتی که رنگ اون تو آب قرمز تند باشه زعفرون شما تقلبیه.

تشخیص زعفران اصل از تقلبی

تشخیص زعفران اصل از تقلبی با توجه به چرب بودنش

در خصوص این روش باید خاطرنشان کنیم که زعفرون اصل در مقایسه با زعفرون تقلبی چرب و براق نیست. اگر دیدید که زعفرون مقابل شما براق میتونید با کمک یه کاغذ اصل و یا تقلبی بودن اون رو تشخیص بدید؛ برای انجام این کار کافیه که یه مقدار از زعفرون مورد نظر رو روی یه کاغذ بریزید و بعد اون رو روی کاغذ فشار بدید اگر کاغذ شما چرب شد زعفرون تو دستای شما تقلبیه و در غیر این صورت زعفرون اصل و نابه.

تشخیص زعفران اصل از تقلبی

تشخیص زعفران اصل از تقلبی با کمک جوش شیرین

یکی دیگه از ترفندهایی که با کمک اون میتونید زعفرون اصل رو از نوع تقلبیه اون تشخیص بدید استفاده از جوش شیرین هست؛ برای این منظور کافیه که یه مقدار جوش شیرین رو داخل آب حل کنید و در مرحله ی بعد زعفرونتون رو به محلول آب و جوش شیرین اضافه کنید و بعد از گذشت مدتی که زعفرون تو آب واکنش داد اگر رنگی که تو آب درست شده زد باشه این به معنیه اصل بودن زعفرون شماست و در غیر این صورت اگر رنگ تولید شده قرمز باشه اطمینان داشته باشی که زعفرون شما تقلبیه!

تشخیص زعفران اصل از تقلبی

تشخیص زعفران اصل از تقلبی با کمک گازوئیل و بنزین

مسلما این تیتر براتون تعجب آور بوده باشه ولی باید بهتون بگیم که شما میتونید با استفاده از گازوئیل و بنزین هم اصل و یا تقلبی بودن زعفرون رو تشخیص بدید!

هر دوی این مایعات میتونن به شما در تشخیص اصالت زعفرونتون کمک کنن. کافیه که در صورت داشتن هر یک از اون ها یه مقدار زعفرون رو داخلشون بریزد، زعفرونی که مرغوب و اصل باشه به هیچ وجه رنگی داخل این مایعات آزاد نمیکنه و بی رنگ میمونه اما رغفرون تقلبی اینجا رفوزه میشه و از خودش رنگ تولید میکنه و خودش رو لو میده و مستقیم باید هدایت بشه به سمت سطل آشغال!

تشخیص زعفران اصل از تقلبی

برای یادگیری و پیاده کردن فوت و فن های بیشتر برای خانه داری صفحه ی ترفند های خانه داری ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی