|

چرا گربه ها برای صاحبان خویش هدیه می آورند؛ "سوسک میقولی برات بگیرم عزیزم"

هدیه آووردن گربه ها برای صاحباشون در صورتی که هدیه اسباب بازی باشه به معنای دعوت به بازی هست و در صورتی که حشره باشه برای نشون دادن علاقس.

لینک کوتاه کپی شد
2

شایانیوز- حیوون خونگی داشتن جدا از این که اعصاب میخواد و یه خونه ی مناسب برای نگهداری از پت موردنظر نیازمند آشنایی با روحیات اون حیوون هم هست مثلا خیلی از سگ ها هستن که اگر به دم اون ها دست بزنید حس بدی بهشون دست میده و دقیقا میشه مصداق پا روی دم گذاشتن که البته اینباره دسته و صد البته که پا یا دست مهم نیست چون یه جوری از خجالتتون بابتش در میان که دیگه هوس نکنید که با دمشون بازی کنید ولی یه درصد فکر کنید که شما این موضوع رو ندونید و برای اولین بارتون باشه که با یه سگ خونگی میخواهید که ارتباط برقرار کنید و تو همون حرکت اول میرید و دست میذارید رو دم این حیوون زبون بسته و خب اون هم که احساس ناامنی کرده شاید بهتون دندون نشون بده و یا حتی دندون بندازه بهتون که قطع به یقین شما خواهید ترسید و از اون لحظه به بعد فوبیا مهمون مغز شما خواهد شد.

بنابراین بهترین کار برای این موضوع چی هست؟ شناخت پیدا کردن نسبی نسبت به این حیوون ها که خب اگر خودتون یه حیوون خونگی مثل سگ، گربه، مرغ عشق و امثالهم داشته باشید حتما یه سری شناخت ها دارید و هر جایی هم که دچار مشکل شدید یا با دامپزشک در رابطه باهاش صحبت میکنید و یا از طریق سرچ تو این اینترنت مشکلتون رو برطرف میکنید و اون دسته از افرادی هم که حیوون خونگی ندارن و میخوان که حیوون کس دیگه ای رو لمس کنن بهتره که اول از صاحبش در خصوص عادت های حیوون بپرسن به عنوان مثال بپرسن بدش نمیاد اگه به شکمش دست بزنم؟ بگذریم از این ها چون قرار هست که مقاله ی امروز در خصوص اون دسته از دوستانی باشه که پیشی میشی دارن و گربه ی عزیزشون عادت داره که براشون هدیه بیاره! اگر شمایی که این مقاله رو میخونید همچین مشکلی دارید خیالتون راحت چون در طول مطلب دلیل این کار و ترک عادت دادن گربتون رو بهتون خواهیم گفت، پس با ما همراه باشید.

گربه9797

چرا گربه ها برای صاحباشون هدیه میارن؟

گربه ها از هدیه آووردن برای صاحب هاشون انگیزه ی متفاوتی دارن که برای دونستن اون ها باید نوع هدیه رو مدنظر قرار بدید، یعنی گربه براتون اسباب بازی میاره؟ یا حشره و طعمه هایی کمه گرفته رو به عنوان هدیه بهتون میده؟!

گربه ها موجودات پر انرژی و بازیگوشی هستن و مسلما اگر گربه داشته باشید اون رو دیدید که وقتی حوصلش سر میره و کلافه میشه شروع میکنه با خ.ودش بازی کردن و بیهو حرکت های عجیبی میزنه بنابراین وقتی که گربه ها برای شما اسباب بازی هاشون رو هدیه میارن اون ها درخواست بازی کردن و همبازی شدن از شما دارن که بهتره برای این مسئله ساعاتی رو در طول روز به بازی با گربه تون اختصاص بدید و با پرت کردن اسباب بازی یه گوشه که بره دنبالش و بگیرتش اون رو از سرتون باز نکنید!

گربه47464

گربه ها ذاتا موجودات شکارچی هستن و اگر یه موجود دیگه بجز خودشون تو خونه و یا محیط بیرون باشه شک نکنید که هم سریع میفهمن و هم در کسری از ثانیه دخل اون موجود رو درمیارن و حالا بعد از شکار، گربه ها چند تا عکس العمل نشون میدن یا قسمتی از طعمه رو میخورن و بعد تو یه جای مخفی مثل لایه مبل بقیه ی اون رو پنهون میکنن و یا جسدشو رو وسط خونه ول میکنن و یا تا وقتی که صاحبشون اون رو ببینه تو دهنشون جسد رو نگه میدارن و بعد به عنوان هدیه به صاحبشون میدن و بعد از این کار بالا و پایین میپرن چون گربه ها دوس دارن که طعمه ی خودشون رو با صاحبشون شریک بشن و این بهشون احساس لذت میده و اگر شما تو اون لحظه طعمه رو از دهن گربه بیرون بکشید و به جاش براش اسباب بازی یا یه غذای دیگه پرت کنید اون فکر میکنه که شما دارید تشویقش میکنید و بعد از طعمه های بیشتری برای شما خواهد آوورد!

گربه44

چگونه باید جلوی هدیه آووردن گربه رو گرفت؟

برای جلوگیری از این امر راه های مختلی وجود داره که یکی از اون ها اینه که نذارید گربه ی شما با محیط بیرون ارتباط داشته باشه و فقط تو خونه نگهش دارید چرا که هر چقدر اون بیرون بره و دسترسی به محیط بیرون داشته نسبت به گربه های خونگی دیگه غریزه ی شکار اون قوی تر خواهد شد، بنابراین تو خونه با اون بازی کنید و اسباب بازی هایی که علاقه به شکار اون رو ارضا میکنن رو براش تهیه کنید و وقتی هم که اون رو بیرون میبرید، سعی کنید که با یه قلاده بیرون ببریدش و تمام مدت حواستون بهش باشه که موجودات دیگر رو شکار نکنه.

گربه464

ولی مسئله ای که وجود داره این هست که این یه رفتار غریزی تو گربه ی شما هست و صاحب اون بودن باعث نمیشه که گربه ی شما غریزه ی خودش رو از دست بده و از طبیعتش دور بشه و این رو هم بگیم که گربه ها برای نشون دادن علاقشون به شما هست که براتون کادو میارن و شاید نتونید این عادت رو از سرشون بندازید ولی خب هر چقدر بی تفاوت نسبت به این موضوع عمل کنید و تشویقی از طرف شما دریافت نشه و طعمه رو ازش نگیرید احتمالا گربه برای انجام دوباره ی این حرکت دلسرد بشه چرا که تشویقی براش دربرنخواهد داشت.

گرقبه4646

برای بیشتر دونستن در خصوص حیوانات خانگی به صفحه ی حیوان خانگی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها