|

اینستاگرام و ژیگول بازی شاخ هاش باعث شده اعتماد به نفست از بین بره؟ اینجوری بَرش گردون

confidence- shayanews

از راه هایی که با اون ها میتونید اعتماد به نفس داشته باشید خوندن کتاب هایی مرتبط با اعتماد به نفس و تمرین کردن اون ها در زندگی واقعی هست.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- بعضی وقت ها پیش میاد که آدم احساس خوبی به خودش نداره و نمیدونه منشا این احساس بد چیه؟ شاید روز ها به خودش توی آینه نگاه نکنه، دستاورد های دیگران رو خیلی بزرگ بدونه ولی وقتی به ودش میرسه دستاورد ها و کار های مفیدی رو که انجام داده بی ارزش بدونه و در سطح دیگران ندونه، دوست نداشته باشه توی جمع های غریبه و جدید شرکت کنه چون میترسه که نتونه رفتار درستی از خودش نشون بده و توسط دیگران مسخره بشه، احساس کنه که لباس ها و اندامش به قدر کافی زیبا نیستند و نتونه با خودش ارتباط خوبی داشته باشه و در نهایت بگه که من اعتماد به نفس ندارم و به درد هیچ کاری نمیخورم!

بالاخره یه دوره ها و مواقعی توی زندگی آدم پیش میاد که شاید این حس براش به وجود بیاد ولی نکته ای که خیلی مهم هستش اینه که نذاریم این دوره زیاد طولانی بشه و سریع ایمانمون به خودمون رو برگرونیم و به راهمون ادامه بدیم چرا که در غیر این صورت روند طبیعیه زندگیمون متوقف و فلج میشه و با ادامه دار شدن همچین شرایطی یه مرگ تدریجی برای روانمون ایجاد میکینم که نهایتش افسردگی و فرار از جامعه و حتی خودمون هست.

اولین نکته ای که در این باره وجود داره اینه که سعی نکنید در مواقعی که احساس می کنید از لحاظ احساس اعتماد به نفس متزلزل هستید سراغ صفحات افراد مختلف توی فضای مجازی برید و شروع کنید به مقایسه ی کردن خودتون و زندگیتون با اینجور افراد، چرا که این مقایسه همه چیز رو بدتر خواهد کرد، نکته ی دیگه اینه که این رو در نظر بگیرید که حتی با انجام هر عمل زیبایی اگر روی اعتماد به نفس خودتون و شخصیتتون کار نکنید همیشه یک خلاء درونتون حس خواهید کرد. در ادامه چند راه درست برای افزایش اعتماد به نفس رو براتون شرح خواهیم داد.

اعتما2

جسورانه صحبت کردن 

جسورانه صحبت کردن در جمع های مختلف یکی از راه های بالا بردن اعتماد به نفس هستش؛ سعی کنید وقتی در یک جمع هستید که نظر شما رو راجبه مسئله ای می پرسند بی تفاوت نباشید و یا از  بیان تفکراتتون نترسید، هنگام صحبت کردن سعی کنید با طرف مقابل ارتباط چشمی برقرار کنید، ریتم صداتون یکنواخت نباشه و بسته به حرف هاتون به صداتون هم ریتم بدید، با اعتماد به نفس صحبت کنید و شمرده شمرده، سعی کنید بدون تپق زدن حرف بزنید و هنگامی که فرد مقابلتون میخواد صحبت کنه وسط حرفش نپرید و اجازه بدید که صحبتش رو کامل کنه، تن صداتون رو هم جوری تنظیم کنید که نه خیلی بلند باشه و نه خیلی آروم که نشه شنید.

نحوه لباس پوشیدن

برخی اوقات در انتخاب لباس هایی که میپوشید دچار خطا هستید که این موضوع باعث کاهش اعتماد به نفس خواهد شد؛ سعی کنید لباس هایی که با اون ها احساس راحتی میکنید رو جایگزین لباس های معذب کننده که صرفا مد هستند، کنید، با ظاهر خوب و مناسب قطع به یقین اعتماد به نفس شما افزایش خواهد یافت، ولی این به این معنا نیست که لباس های عجیب و غریبی بپوشید که در کانون توجه قرار بگیرید، فقط این نکات را در نظر داشته باشید که سایز مناسب شما چیست، چه رنگهایی به شما می آید، لباس هایتان همیشه تمیز، خوشبو و اتو کشیده باشند و مناسب با موقعیت لباس بپوشید مثلا برای کوهنوردی کت و شلوار نپوشید!

331485_644

استفاده درست از زبان بدن

با استفاده ی درست از زبان بدن نه تنها دیگران نسبت به ما دیدگاه بهتری خواهند داشت که خود ما نیز حتی نسبت به خودمان حس بهتری خواهیم داشت؛ برای اصلاح زبان بدن سعی کنید قوز نکنید و سر خود را به پایین نندازید چرا که در این حالت نه تنها برای دیگران کم اعتماد به نفس به نظر میرسید که پس از گذشت مدتی خودتون هم نسبت به خودتان همچین حسی خواهید داشت، مورد دیگه در مواقع دست دادن با افراد دست اون ها رو شل نگیرید، تمام مدت دست به سینه نشینید و موقع صحبت کردن از حرکات مناسب و کافی دست هاتون بهره بگیرید.

مثبت اندیشی و عمل گرایی

افرادی که دید مثبتی به مسائل داشته و به انسان حس خوب منتقل می کنند همیشه جذاب هستند، سعی کنید بدبینی رو کنار گذاشته و همیشه بعد مثبت هر ماجرایی رو ببینید و تاثیر فوق العاده ی این عمل رو توی زندگیتون حس کنید. دست از فکر کردن زیاد بردارید و دست به عمل بزنید و تجربه های جدید کسب کنید مثلا کاری رو که از اون بسیار میترسید رو انجام بدید، در جمع های تازه ای که وارد میشوید از افراد مختلف چیز های تازه یاد بگیرید و اگر این افراد برایتان جذاب بودند، سعی کنید آشنایی خود را با آن ها ادامه داده و ارتباط را در دیدار اول خاتمه ندهید.

thinking-positive-main

کتاب های معرفی شده برای افزایش اعتماد به نفس

از خواندن کتاب و تمرین برای افزایش اعتماد به نفس خود غافل نشوید و پس از خواندن هر کتاب سعی کنید که نکاتی رو که یاد میگیرید در زندگی واقعی و در ارتباط با آدم ها تمرین و تکرار کنید که به مرور تبدیل به شاخصه های شخصیت شما بشن و به قولی خودتون به این باور و ایمان قلبی برسید که از اعتماد به نفس خوبی برخوردار هستید و آماده ی بودن در اجتماع به عنوان یک فرد مفید هستید. برخی از کتاب هایی که برای افزایش اعتماد معرفی شدند:

کتاب در باب اعتماد به نفس

آلن دوباتن نویسنده این کتاب به خودباوری ما کمک کرده و در مقابل کسانی که اعتماد به نفس رو یک موهبت میدونن که با ما متولد میشه و ما نمیتونیم برای افزایشش کاری کنیم میگه که اعتمادبه‌نفس داشتن افراد هدیه ای از طرف خداوند نیست بلکه نوعی مهارت هستش و در واقع اعتمادبه‌نفس مجموعه‌ای از ایده‌ها در مورد موقعیت طبیعی و اصلی ما در جهان است.

خرید-کتاب-در-باب-اعتماد به نفس

اعتماد به نفس؛ دستیابی به آن و زندگی با آن

باربارا دی انجلیس نویسنده این کتاب سعی کرده که از تجربیات خودش در این زمینه و راز های موفقیش بگه چرا که خودش هم یک زمانی در زندگیش دچار عدم اعتماد به نفس بوده ولی از یه نقطه ای به بعد تصمیم گرفته که که برای دستیابی هر چه بیشتر به موفقیت، به خودش و قابلیت هاش بیشتر اعتماد کنه. این کتاب حجم کمی داره و به راحتی میتونید اون رو تموم کنید.

رمز اعتماد به نفس

کلیر شیپ من و کتی کی نویسندگان این کتاب معتقد هستند که اولین چیزی که باعث تفاوت بین دوتا انسان با امکانات و ویژگی های تقریبا یکسان میشه، اعتماد به نفس هست و انسان هر چقدر هم برای رسیدن به موفقیت تلاش کنه ولی این عامل رو درون خودش نداشته باشه راه به جایی نخواهد برد و مزه ی موفقیت واقعی رو نخواهد چشید.

اعتماد-به-نفس

اگر دوست داری زندگیت و قشنگ تر کنی به صفحه کتابخونه ما سر بزن تا با کتاب های خوب دنیات و بسازی.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها