|

روح ۲۰۲۰

اگه عاشق ماشق یه سفر محشررر به اون دنیایی انیمیشن روح همونه که میخوای؛ هم فال هم تماشا!

اگه دنبال یه انیمیشن خوب و درست درموین که خانوادگی تماشا کنید و کلی هم درس ازش بگیرید بهتون پیشنهاد می کنیم که اول از همه روح رو ببینید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- همه ما انسان ها دوست دار هنر و زیبایی هستیم به همین دلیل هم همیشه در هر شرایطی که باشیم با دیدن یک اثر هنری و زیبا به وجد می آییم و غرق در لذت می شویم با این همه زمانی که بحث خلق یک اثر مطرح میشه و ما در جایگاه مخاطب و منتقد قرار می گیریم بیشتر از هر زمانی انتظار داریم که شاهد خلاقیت، نو آوری و حرف های تازه باشیم به همین ترتیب هم بیشتر از همیشه سخت گیری می کنیم. در انتخاب فیلم و انیمیشن نیز معمولا ما به همین ترتیب رفتار می کنیم مخصوصا اگر قرار باشد کودکان و جوان تر ها نیز به تماشای آن ها بنشینند. یکی از جذاب ترین و بهترین انیمیشن هایی که این روزها نامش رو احتمالا زیاد خواهید شنید انیمیشن روح به کارگردانی پیت داکتر می باشد. اگر هنوز مطمئن نیستید که باید این انیمیشن را ببینید یا نه در ادامه با ما همراه باشید.

انیمیشن روح

خلاصه خیلی کوتاه از روح

جو گاردنر معلم موسیقی در یک مدرسه می باشد که همیشه آرزوی نواخت موسیقی جاز بر روی صحنه را داشته است و حالا طی یک اتفاق این شانس به او داده می شود تا آرزوی دیرینه خود رو برآورده کند اما یک اتفاق همه چیز ر ا تغییر می دهد اتفاقی که باعث می شود روح جو از بدنش جدا شود و به جهان پیشین سفر کند. جهان پیشین جایی است که روح های تازه متولد شده در آن تربیت می شوند تا جرقه و علاقه خود را در زمین پیدا کنند علاقه ای که باعث می شود آن ها زندگی شاد و لذت بخش تری داشته باشند. در این جهان، جو تنها راه نجات خود و بازگشت به زندگی را تربیت روحی به نام 22 می داند که بسیار بدبین است و هیچ چیز در زمین برای او جالب توجه و هیجان انگیز نیست و برای همین هم هیچ علاقه ای به ترک جهان پیشین ندارد.

به گزارش شایانیوز، خلاصه کلام این که روح جو و 22 با هم همکاری می کنند و در این راه نیز درس های مهمی می گیرند درس هایی که آن ها تجربه می کنند اما ما را به فکر وا می دارند و باعث می شوند تا کمی عمیق تر به مسائل فکر کنیم.

انیمیشن روح

چرا باید انیمیشن روح را تماشا کنیم؟

دلایل مختلفی وجود دارد که می تواند شما را متقاعد کند این انیمیشن جذاب را تماشا کنیم دلایلی که حتا ممکن است باعث شوند تا شما برای دومین بار و یا سومین بار به تماشای این انیمیشن جذاب بنشینید در ادامه به تعداد اندکی از این دلایل اشاره می کنیم.

خوشبختی ما وابسته به هدف هایمان نیست

طی چند سکانس روح به زیبایی نشان می دهد که یک هدف لزوما نمی تواند باعث خوشبختی ما شود اما اگر ما خوشبختی خود رو در گرو رسیدن به آن هدف ببینیم رسیدن یا نرسیدن فرقی ندارد هر کدام به نوعی می توانند باعث ناامیدیمان شوند؛ برای همین هم برای زندگی کردن باید یاد بگیریم که از تک تک لحظه هایمان لذت ببریم.

ترس های ما مانع ها بزرگ زندگی ما هستند

22 روحی است که با بد بینی تمام به زندگی نگاه می کند و قرن هاست که خودش رو در جهان پیشین نگه داشته و حاضر به تجربه زندگی نمی شود اما همین که در داستان عمیق می شویم خیلی زود مشخص می شود که دلهره 22 از زندگی کردن در واقع برگرفته از احساس ناامنی و ترس اوست در واقع این ترس های او هستند که برای چندین سال او رو از لذت زندگی کردن منع کردند؛ درست مانند لحظه های بسیاری که هر یک از ما بی شک تجربه کرده ایم.

گاهی باید به مخالفان فرصت داد

دوستی نامتعارف و عجیب و غریت 22 و جو نشان می دهد که گاهی باید به آن هایی هم که در جبه مخاف ما هستند فرص داد و در رفتار و نظر آن ها دقیق شد چراکه بدون شک از طریق آن ها هم می توان درس های زیادی گرفت. درست مانند این انیمیشن که 22 از جو یاد میگیرد زندگی کردن یعنی چه و چه ارزشی دارد، در عین حال جو نیز از 22 یاد می گیرد که زندگی برای هر یک ما چیز های بیشتری از صرفا دنبال کردن هدف هایمان دارد.

روح همان تلنگری است که به آن نیاز داریم

بله انیمیشن روح برای ما دقیقا مانند یک تلنگر است، تلنگری که ما را وادار می کند تا دید خود نسبت به زندگی و حتا جهان را ارزیابی کنیم و حتا تغییر دهیم. روح به ما یاد آوری می کند که نیاز داریم از زندگی خود لذت ببریم و در پیرامون ما بی شمار زیبایی و لذتی وجود دارد که شاید هر روز آن ها را ببینیم اما در حقیقت از آن ها غافل هستیم.

انیمیشن روح

بازخورد های روح

انیمیشن روی یکی از موفق ترین انیمیشن های پیکسار می باشد که در زمان پخش خود به طرز قابل توجهی مورد تحسین و تمجید منتقدین قرار گرفت. مخاطبین نیز از تماشای این انیمیشن بسیار لذت بردند و هیمن هم باعث شد که روح فروش بسیار خوبی را در گیشه تجربه کند. این انیمیشن موفق شد تا جوایزی را از جمله بهترین انیمیشن در نود و سومین دوره اسکار و هفتاد و هشتمین دوره گلدن گلوب به خود اختصاص دهد.

امتیازات روح

امتیاز IMDb : 8.0 / 10

امتیاز Rotten Tomato : 95 / 100

امتیاز Filimo: 99  / 100

انیمیشن روح

آیا شما کاربران شایانیوز تا به حال انیمیشن روح را تماشا کرده اید؟ نظرات و تجربیات خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

اگر به تماشای فیلم و سریال علاقه دارید صفحه سریال و سرگرمی ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها