|

بهترین پارچه های پالتویی ۲۰۲۳

بهترین پارچه برای انواع پالتو و لباس زمستانی زنانه؛ با اینا تنت گرمه!

آشنایی با انواع پارچه برای دوخت پالتو

با فرارسیدن فصل سرما باید یک خانه تکانی اساسی در کمد لباس‌ها انجام دهیم و جای لباس‌های نازک و خنک را با پالتوهای ضخیم و گرم عوض کنیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- هنگامی که الیاف بسیار نازک در هم تنیده می شوند محصولی تولید می شود که به آن پارچه گفته می شود. بسته به نوع الیاف و نوع بافت انواع پارچه تولید می‌ شود که دارای قابلیت های مختلفی بوده و در مصارف گوناگونی مانند دوخت و تهیه پالتو و انواع لباس زمستانی مورد استفاده قرار می گیرد. پارچه ها در گذشته به صورت دستی بافته می شدند، اما امروزه به دلیل طراحی و ساخت دستگاه های مدرن تولید این محصول با پیشرفت های چشمگیری همراه بوده و طیف وسیعی از پارچه با دارا بودن ویژگی های مختلف به بازار مصرف عرضه شده است.

بهترین پارچه برای پالتو

پالتو، علاوه بر اینکه باید ما را گرم نگه دارد، باید زیبا نیز باشد در واقع، با پوشیدن پالتو باید هم از زیبایی و هم از گرمای آن لذت ببریم. برای انتختاب یک پالتو مناسب بهتر است انواع پارچه های پالتویی را بشناسید تا بتوانید انتخابی متناسب با سلایق و خواسته هایتان انجام دهید.

پارچه پشمی

پارچه پشمی از پشم گوسفند، بز (کشمیر و موهر)، خرگوش (آنگورا) و گاو مشک (کیو یوت) تولید می شود. این نوع پارچه بسیار سب و بادوام هستند. پارچه پشمی در برابر آب مقاوم است و آب به آن نفوذ نمی کند، به همین دلیل در سردترین و پر بارش ترین روزهای سال نیز می تواند شما را از سرما در امان بدارد و مانع از نفوذ برف و باران شود. تنوع طرح و رنگ در پارچۀ پشمی بسیار زیاد است.

پارچه-پشمی-پالتویی

پارچه پالتویی فوتر

پارچه فوتر به دلیل ضخامت بالای خود بسیار مناسب فصل‌های پاییز و زمستان است. همان‌طور که حتما می‌دانید این پارچه در ایران با نام نمد نیز شناخته می‌ شود، در حقیقت فوتر نامی است که فرانسوی‌ ها برای این جنس پارچه انتخاب کردند. حدود ۸۰ درصد الیاف این پارچه را پشم تشکیل می‌ دهد به همین دلیل پارچه‌ ای گرم برای فصل سرما محسوب می ‌شود. به گزارش شایانیوز فوتر گزینه‌ای مناسب برای دوخت انواع پالتو و پانچ برای همه افراد است. یکی از مزایای این پارچه این است که می‌توانید به راحتی از پارچه‌ های دیگر مثل انواع پارچه پشمی برای ست کردن شال و از پارچه‌ هایی مثل مخمل برای شلوار استفاده کنید.

پارچه-فوتر-پالتویی

پارچه مخمل کوبیده

مخمل پارچه‌ای بسیار مناسب برای دوخت انواع کت، شلوار مردانه و همچنین شلوار و پالتو زنانه و بچگانه است. این پارچه به دلیل زیبایی و جذابیت ویژه‌ ای که دارد باعث شیک‌ تر شدن لباس‌ های شما می‌ شود. خوب است بدانید این نوع پارچه برای اولین بار در ایتالیا و در قرن ۱۳ میلادی تولید شد.

پارچه-مخمل-کوبیده

چرم طبیعی و مصنوعی

چرم، پارچه ای بسیار شیک و زیبا است و نه فقط برای فصل زمستان، بلکه برای همۀ فصول سال مناسب است. این نوع پارچه بافت خاصی دارد و هر چقدر از عمر آن بگذرد، زیباتر می شود. چرم پارچه ای بسیار با دوام است که البته به مراقبت نیاز دارد. پارچه چرم طبیعی از پوست حیواناتی مانند : مار، تمساح، بز، گاو و... تولید می شود. دستکش های چرمی هم گزینه خوبی برای روزهای بارانی و برفی هستند چرا که رطوبت را از خود عبور نمی دهند.

چرم-طبیعی

پارچه بارانی

پارچه‌ های بارانی از پارچه‌ های طبیعی یا مصنوعی و با مواد ضد آب مثل پلاستیک و پلی ­استر تهیه و ساخته می‌شوند. این جنس پارچه معمولا از سه لایه تشکیل شده است. بیرونی‌ ترین لایه این پارچه کاملا ضدآب است. لایه‌ میانی ایستایی پارچه را باعث می‌شود و لایه‌ داخلی منافذی دارد که موجب تبادل هوا می‌شود.

این لباس بسیار مناسب برای دوخت انواع پالتو بارانی زنانه، مردانه و بچگانه است. خانم‌ ها برای ست کردن این بارانی می‌ توانند از شال‌ های کشمیر و مخمل و شلوارهای مخملی نیز استفاده کنند تا شیک پوش تر به نظر برسند.

پارچه-بارانی

اگر دوست دارید آراسته و خوش تیپ باشید صفحه مد و فشن ما را دنبال کنید.​

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی