|

چطور آشپزخانه خود را دکور کنیم؟

آشپرخونه لوکس و ژورنالی دوست داری اما نمی دونی چیکار کنی؟ بیا تا من حرفه ای یادت بدم

اگر دوست داری که آشپزخونَت هم به اندازه سالن پذیراییت شیک و جذاب باشه باید چند تا کار مهم و انجام بدی. صفر تا صدش هست بخون و استفاده کن.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- مگه کسی هست که عاشق غذا خوردن نباشه، یا دوست نداشته باشه که وقتی ظهر یا شب خسته میرسه خونه یه غذای گرم و تازه در انتظارش باشه؟ حتا اگر هم همچین کسی هست باز هم باید شک کرد که آیا کسی هست که براش مهم نباشه غذایی که میخوره تو چه محیطی آماده میشه! خانم و آقا نداره، یه جورایی میشه گفت که آشپزخونه قلب خونه است و زندگی همیشه و همیشه در اون جریان داره برای همین هم خیلی مهمه که به زیبایی و جذاب بودن آشپزخونه رسیدگی بشه. اون دسته از افرادی که مدام به دنبال این هستند که دکور خونشون رو چطور تغییر بدند تا به روز تر بشه، تا جذابیت بصری بیشتری پیدا کنه و چطور احساس آرامش و زندگی بیشتری در فضا جریان داشته باشه مسلما از اهمیت چیدمان آشپزخانه هم غافل نمیشند.

آشپزخانه مدرن و ژورنالی

حالا اگر شما هم با هر بار نگاه کردن صفحات اینستاگرام و یا ژورنال های طراحی داخلی و معماری به این فکر می کنید که کاش می تونستید آشپزخونه خودتون رو جوری دکور کنید که به این اندازه جذاب و زیبا بشه حتما به خوندن ادامه بدید که ما براتون کلی ایده خوب داریم و با اعمال اون ها در طراحی آشپزخونه مطمئنا از زیبایی ایجاد شده در فضا احساس رضایت خواهید کرد.

1.چراغ های LED رو تو آشپزخونه فراموش نکن

نور پردازی در لوکس به نظر رسیدن فضا تاثیر شایانی داره برای همین هم راحت ترین کاری که می تونید برای آشپزخونه خودتون انجام بدید اینه که زیر کابینت ها چراغ های LED نصب کنید و یک نورپردازی فوق العاده برای آشپزخونه خودتون ترتیب بدید.

جدای از این استفاده از چراغ های آویز هم، در زیبایی و جذابیت بصری تاثیر بالایی دارند، مخصوصا اگر اون ها رو بالای جزیره یا میز غذاخوری ای که داخل آشپزخونه قرار داهر نصب کنید. از همه این ها گذشته چراغ های آویز باعث روشن تر شدن فضای آشپزخونه هم میشند که خیلی امر مهمیه.

آشپزخانه مدرن و ژورنالی

2.ارتفاع کابینت های آشپزخونه خیلی مهمه

قدیم ها فاصله زیادی بین سقف و کابینت ها وجود داشت در حدی که بعضی از افراد وسایل برقی خودشون رو بالای کابینت ها می گذاشتند تا هم دم دست باشه هم اون فضای خالی رو پر کنند اما این کار دو تا مشکل اساسی داره، یک این که تمیز کردن اون قسمت بالا خیلی سخته و چربی و کثیفی زیادی هم به خودش میگیره و دو، جای لوازم برقی توی کابینته نه در معرض دید؛ با این اوصاف اگر شما دنبال یک آشپزخونه ژورنالی بسیار شیک هستید باید برید سراغ کابینت هایی که تا سقف ادامه پیدا می کنند و فضایی رو خالی نمی گذارند.

آشپزخانه مدرن و ژورنالی

3.برای آشپزخونه برو تو کار تجهیزات توکار

به گزارش شایانیوز، استفاده از تجهیزات تو کار مثل فر، هود و حتا سطل زباله باعث میشه که فضای آشپزخونه یک دست تر بشه و در نتیجه جذابیت بصری بیشتری هم داشته باشه. اما در عوض سعی کنید که حتما از شلف و قفسه های باز توی آشپزخونه استفاده کنید تا یک سری از لوازم زیبایی رو که ارزش تو چشم بودن دارند روی اون ها بچینید و ظاهری مدرن برای آشپزخونه ایجاد کنید.

آشپزخانه مدرن و ژورنالی

4.استفاده از اکسسوری های خاص برای آشپزخونه رو دریاب

اکسسوری ها بعضی هاشون هم کاربردین و هم زیبا اما بعضی هاشون صرفا جنبه زیبایی دارند؛ مثلا نظم دهنده ها یا استند های ظروف جزو اون مواردی اند که هم زیبان و هم کاربردی، تا حدی که به خودتون میگید چرا قبلا از اون ها استفاده نکرده بودم، اما شمع، عود، گل و موارد این چنینی کاملا تزئینی هستند با این حال نباید ازشون قافل شد چون باعث بالارفتن جذابیت بصری فضا میشند.

آشپزخانه مدرن و ژورنالی

به نظر شما کاربران شایانیوز چه گزینه های دیگه ای  وجود داره که به زیبایی آشپزخونه کمک میکنه؟ نظرات و پیشنهادهای خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

اگر دوست دارید یاد بگیرید که چجوری خونه تون رو خوشگل بچینید صفحه چیدمان خونه ما رو دنبال کنید.

نویسنده: مروت سلیمی

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی