|

اصول چیدمان خانه ای روشن و دلباز

از خونه تاریک و دلگیر بیزاری؟ غصه نداره با ترفندهای توپ یه خونه دکور کن روشن و دلباز

نور یکی از اصلی ترین عوامل جذابیت و چشمگیر تر شدن هر دکوراسیونی است و از همه مهم تر برای ایجاد حس نشاط و سرزندگی هم بسیار با اهمیت می باشد.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- اگر از خونه های دلگیر و تاریک خوشتون نمیاد باید به دنبال ترفند هایی باشید که نور بیشتری به خونه شما بیاره و باعث دلباز تر شدن فضای شما بشه، از طرف دیگه اگر متراژ خونه شما پایینه هم مجددا باید توجه داشته باشید که دکوراسیون و چیدمان منزلتون رو جوری انتخاب کنید فضای رو برای شما تاریک و دلگیر کنند. خونه های روشن و دلباز حس آرامش و راحتی بیشتری رو القا می کنند به علاوه اینکه چیدمان های این چنینی به راحتی دل شما رو نمی زنند و خستتون نمی کنند.

فراموش نکنید که نور یکی از اصلی ترین عوامل جذابیت و چشمگیر تر شدن هر دکوراسیونی است و از همه مهم تر برای ایجاد حس نشاط و سرزندگی هم خیلی مهمه چرا که می تونه مستقیما بر خلق و خوی شما تاثیر بگذاره. یه خونه تاریک دلگیر و خسته کننده است حالا فرض کنید اگر فضای خونه شما کوچیک هم باشه دیگه چقدر اون محیط برای شما تنگ و کلافه کننده میشه.

اصول چیدمان خانه ای روشن و دلباز

حالا ممکنه براتون سوال بشه که چطور می تونید خونتون رو به فضایی باز و روشن تبدیل کنید، ما در ادامه چند تا ترفند و نکته ی ساده رو با شما به اشتراک میگذاریم که رعایت کردن هر کدوم از اون ها می تونه در طراحی دکوراسیون منزل شما به طرز باور نکردنی ای تاثیر داشته باشه.

1.استفاده از آینه دکوراتیو

استفاده از آینه کاری و انواع آینه های دکوراتیو در طراحی خونه خیلی انتخاب هوشمندانه ایه به خاطر این که هم باعث لوکس تر شدن و زیبا تر شدن چیدمان شما میشه و هم این که می تونه می تونه خونه شما رو روشن تر و دلباز تر کنه. بهترین جا برای نصب آینه در نزدیکی یا روبروی پنجره و در های خروجی است تا انعکاس نور طبیعی از طریق آینه باعث دلباز شدن منزلتون بشه.

اصول چیدمان خانه ای روشن و دلباز

2.استفاده از کف پوش روشن

اگر چه به نظر نمیاد اما انتخاب کف پوش مناسب در دلباز تر شدن محیط خونه شما تاثیر غیر قابل انکاری داره. استفاده از کف پوش های تیره در محل های تاریک و کوچیک توصیه نمیشه چراکه فضای خونه رو تیره تر می کنند؛ در عوض کفپوش های روشنی که نور رو منعکس می کنند در روشنایی بیشتر فضا تاثیر گذار هستند.

اصول چیدمان خانه ای روشن و دلباز

3.استفاده از فرش مناسب

به گزارش شایانیوز، تاثیر فرش چیزی شبیه به کفپوش است برای همین هم شما باید به دنبال فرش هایی با رنگ روشن و طرح های ساده باشید به خصوص اگر که خونه شما کوچیک و یا نور طبیعی اون کم است اصلا نباید از فرش های شلوغ و تیره استفاده کنید.

اصول چیدمان خانه ای روشن و دلباز

4.استفاده از مبلمان روشن

مبل های بزرگ و تیره رنگ که هم فضای بسیار زیادی اشغال می کنند و هم روشنایی خونه شما رو محدود می کنند برای خونه هایی که نور طبیعی زیادی ندارند توصیه نمی شوند چراکه فضا رو دلگیر و تیره می کنند به علاوه این که بزرگی اون ها بیشتر فضای خونه رو پر می کنه و اجازه نمیده تا از وسایل تزئینی استفاده کنید، حتا اگر هم استفاده کنید اون فضا پر از هرج و مرج دیده میشه.

اصول چیدمان خانه ای روشن و دلباز

5.استفاده از درب و پنجره های فرانسوی

این گزینه ممکنه نسبت به گزینه های دیگه کمی خرج بیشتری برای شما بتراشه اما یکی از جذاب ترین و شیک ترین گزینه های ممکن، استفاده از در و پنجره های فرانسوی است، اون ها معجزه می کنند. به دلیل ساختار شبکه ای و شیشه ای که دارند مقدار زیادی نور رو به قسمت های دیگه منتقل می کنند برای همین هم برای خونه های کم نور و کم پنجره یک گزینه بسیار ایده آل هستند.

اصول چیدمان خانه ای روشن و دلباز

به نظر شما کاربران شایانیوز چه ترفندهای دیگه ای هست که می تونه به روشن تر شدن و دلباز تر شدن فضای خونه کمک کنه؟ نظرات و پیشنهاد های خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

اگر دوست دارید یاد بگیرید که چجوری خونه تون رو خوشگل بچینید صفحه چیدمان خونه ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها