|

شیک سِت کردن رو یاد بگیر؛ سبز و بنفش با این رنگ ها معرکه میشه!

امروزه دنیای مد و فشن دائما در حال تغییر می‎باشد و شاید به روز بودن سخت‎تر از گذشته شده. ما در این مقاله شما را با اصول شک پوشی آشنا میکنیم

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- واقعا فکر میکنید بیدار شدن از خواب صبحگاهی سخت‌ترین کار ممکن است؟ پس جلوی کمد ایستادن و فکر کردن به این موضوع که مانتو قهوه ای با شلوار سبز ست می‌شود یا نه، چی؟ سخت نیست؟ کفش بنفش را با کدام شلوار میتوانیم بپوشیم؟ خب اگر دغدغه‌ای مشابه این دارید؛ باید بگوییم که این مقاله برای شماست. چون میخواهیم شیک ست کردن را به شما بیاموزیم.

اصول زیر را حفظ کنید

اصل اول

رنگ‌هایی که در چرخه رنگ در کنار یکدیگر قرار میگیرند جزء رنگ‌های اولیه و ثانویه بوده و در ست کردن لباس‌ها نیز با یکدیگر همخوانی دارند. به عنوان مثال؛ آبی به خوبی با سبز و بنفش ست می‌شود. یا اینکه رنگ های زرد و نارنجی و قرمز، هارمونی زیبایی را به وجود می‌آورند. شاید ست کردن این رنگ‌ها خوب باشد اما چندان چشمگیر نیست!

اصل دوم:

به رنگ‌های اولیه و ثانویه‌ای که در یک چرخه رنگ روبروی هم قرار دارند، رنگ مکمل میگویند و ترکیب این رنگ‌هاست که یک ست ایده‌آل را برای شما رقم میزند. مثلا با ترکیب رنگ‌های قرمز و آبی، رنگ بنفش ساخته می‌شود که با رنگ زرد در تضاد است و یک ترکیب رنگی بی‌نظیر را شکل می‌دهد. وقتی این دو رنگ را در کنار یکدیگر بگذارید؛ یک جلوه و زیبایی قابل توجهی را خلق می‌کنند.

اصل سوم:

اگر لباس‌هایی که انتخاب می‌کنید پارچه‌هایی با طرح‌های مختلف دارد، ترجیحا آنها را با یکدیگر ست نکنید. از نظر زیبایی‌شناسی یک بلوز راه راه را نمیتوانید با دامن خال خالی ست کنید. اصلا جالب به نظر نمیرسد. هرچند که طراحان این کار را انجام می‌دهند اما آنقدر این کار را حرفه‌ای انجام می‌دهند که نتیجه کار دلنشین‌تر از آن چیزی‌ست که فکرش را می‌کنید.

سبز را رنگ صلح بدانید

رنگ سبز در نگاه اول یک رنگ بسیار به درد بخور و پرکاربرد است. اما تنها به شرطی که آن را به درستی ترکیب کنید. مثلا رنگ سبز به راحتی با رنگ‌های زرد، آبی، قرمز، مشکی، کرم و سفید هارمونی دارد. از طرفی اگر سبز شما حالتی زمردی، زیتونی یا خاکی دارد میتوانید با هر رنگی که میخواهید ستش کنید.

452

بنفش یک رنگ باشکوه و رویال

ترکیب رنگ بنفش با قرمز، زرد، آبی، سفید، مشکی و... بسیار زیباست. مکمل رنگ بنفش، زرد است ولی باید با یک درجه درخشندگی انتخاب شوند چون اگر تندی یکی از دیگر بیشتر باشد، باعث می‌شود جلوه دیگری گرفته و تصویر ناخوشایندی ایجاد شود؛ پس بهتر است ملایم‌ها را با هم و تندها را با هم به کار ببرید.

1543686244_violet-23-copy

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی