|

اصول شیک پوشی

چطور قد بلندتر دیده شویم؟؛ راهکارهایی ساده برای شمایی که میخوای قدت بلندتر دیده بشه!

داشتن قد بلند همیشه جزء دغدغه‌های خیلی از افراد بوده! اما برای اینکه بلند قدتر دیده شویم باید چه کار کنیم؟ تاثیر استایل در این زمینه چیست؟؟

لینک کوتاه کپی شد

می‌توان گفت؛ داشتن قد بلند همیشه یکی از دغدغه‌های اکثر خانوم‌ها و آقایان بوده! اما برای اینکه بلند قدتر دیده شویم باید چه کار کنیم؟ همه ما دوست داریم تا کمی بلندتر از قد خودمان به نظر بیاییم. معمولا قد انسان تا قبل از سن بلوغ رشد می‌کند، اما بعد از سپری کردن دوران بلوغ رسیدن به این خواسته خیلی آسان نیست!

همانطور که میدانید بهترین زمان رشد قد، در دوران بلوغ است و از همین‌رو توصیه می‌شود برای افزایش قد در این دوران از ورزش‌های کششی، مصرف کلسیم و خواب کافی کمک گرفته شود. اگر رشد قد شما متوقف شده، نگران نباشید! با یادگیری چند تکنیک بسیار ساده و رعایت آنها در استایل‌تان، بلندتر از آن چیزی که هستید دیده خواهید شد. بیایید تا این تکنیک‌ها را یاد بگیرید.

شلوار-دمپا-گشاد-بپوشید

شلوار دمپا گشاد بپوشید

یکی از راهکارهایی که شما را قد بلندتر نشان می‌دهد، پوشیدن شلوارهای دمپا گشاد است. این شلوارها پاها را کشیده تر نشان می‌دهد، خصوصا اگر دمپای شلوار را تا روی پاشنه بیاورید بگونه‌ای که جوراب‌ها کاملا پوشانده شوند. متخصصان به این مسئله تاکید دارند؛ هر چقدر شلوار تنگ تر و چسبیده تر؛ پاها کوتاه‌تر و چاق‌تر!

از طرفی تا حد امکان به سراغ شلوارهای فاق کوتاه و همچنین رنگی نروید. این مدل‌ها مناسب شما که میخواهید قد بلندتر دیده شوید نیست! از طرفی اگر قد بلندی ندارید؛ شما را کوتاه‌تر نشان می‌دهد.

در انتخاب رنگ لباس دقت کنید

اگر رنگ‌هایی با یک طیف خاص انتخاب کنید، از طریق ایجاد خطای دید، قد بلندتر و کشیده‌تر و همچنین ظریف‌تر دیده خواهید شد. معمولا رنگ‌های خنثی مانند کرم یا خاکستری گزینه مناسبی است.

اگر بلوز یا حتی لباسی که برای بالاتنه و پایین تنه در نظر گرفته‌اید با هم تناسب نداشته باشن، بدن به دو نیم تقسیم می‌شود که این مسئله در کوتاه تر نشان دادن شما بسیار تاثیرگذار است. البته حواستان باشد اگر پایین تنه چاقی دارید رنگ های تیره بهترین گزینه برای شماست و شما را کمی لاغر و کشیده تر نشان می‌دهد.

همچنین هرچقدر که لباس ساده‌تر باشد، اندام شما کشیده‌تر دیده خواهد شد. تا حد امکان انتخاب‌هایتان را از لباس‌هایی با نقش و نگار، چهارخانه و گل‌های بزرگ و خال خالی های ریز و درشت دور کنید. معمولا میگویند لباس‌هایی با پترن راه راه عمودی گزینه مناسبی است زیرا با ایجاد یک خطای دید؛ شما را کشیده تر نشان می‌دهد.

در-انتخاب-رنگ-لباس-دقت-کنید

کفش مناسب برای قد کوتاه ها

انتخاب کفش آن هم برای افرادی که از قد بلندی برخوردار نیستند یکی از مهم ترین و چالش برانگیزترین انتخاب‌هاست. این دسته از افراد در حین انتخاب کفش باید بسیار تخصصی وارد شوند.

زیرا انتخاب یک کفش که هم پاشنه بلندی داشته باشد و هم اندازه سایز پای آنها باشد و هم تمامی خصوصیات یک کفش پاشنه بلند خوب را دارا باشد نه تنها بسیار سخت بلکه بسیار ضروری‌ست و نباید پشت گوش انداخته شود.

کفش‌های لژ دار هم از جمله گزینه‌های مناسب است. البته اگر لاغر اندام هستید؛ کفش‌هایی با پاشنه 7 سانت هم میتواند انتخاب خوبی باشد. استفاده از کفش های لژدار با پاشنه مخفی نیز یک انتخاب بسیار مناسب برای افراد قد کوتاه میباشد.

مدل موهایی برای بلندتر دیده شدن

بهترین مدل موها چه برای خانم ها و چه برای آقایان کوتاه قد، مدل موی جمع شده است. اگر موهای بلندی دارید و خانم هستید، تمام مو را روی سرتان جمع کنید و با استفاده از کلیپس یا حتی کش مو، آنها را بالای سر خود ببندید. این کار تنها چند سانتی متر به قد شما اضافه خواهد کرد. اگر هم آقا هستید؛ موها را به سمت بالا شانه کنید، آن وقت است که تفاوت را هم در استایل و هم در میزان بلندی قد خود متوجه خواهد شد.

مدل-موهایی-برای-بلندتر-دیده-شدن

زیورآلات ابزاری برای انحراف بیننده

اگر قد کوتاهی دارید میتوانید قسمت بالاتنه را با اکسسوری شلوغ کنید. این کار ذهن بیننده را منحرف می‌کند! از دستمال گردن، یا گردنبندهای بلند رولباسی استفاده کنید یا حتی آقایان میتوانند به سراغ کلاه بروند. گوشواره‌های بلند نیز برای خانم‌ها گزینه مناسبی‌ست زیرا نظر افراد را به خود جلب کرده و از طرفی آنها را بلندتر و کشیده‌تر نشان می‌دهد.

استفاده از کیف‌های بزرگ برای افراد کوتاه قد گزینه مناسبی نیست. در واقع این کیف‌ها قد را پنهان می‌کند. کیف‌های کوچک و جمع و جور برای این دسته از افراد انتخاب مناسب‌تری به شمار می‌آید.

قوز نکنید! قوز کردن شما را کوتاه تر نشان می‌دهد. مواظب وزن‌تان باشد. افراد قد کوتاه هرچقدر که چاق‌تر باشند؛ کوتاه‌تر دیده می‌شوند. سعی کنید با بالا گرفتن و عقب افتادگی شانه‌ها و اصلاح حرکات بدن مانند راست ایستادن در زمان نشستن و راه رفتن، خود را بلندتر و کشیده‌تر نشان دهید. لاغر ماندن شما نیز همیشه نتیجه مثبتی دارد چه کوتاه باشید و چه بلند!

اگر دوست دارید آراسته و خوش تیپ باشید صفحه مد و فشن ما رو دنبال کنید.​​​

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی