|

چه کسانی باید از روغن تراپی استفاده کنند؟

موهایی ابریشمی با روغن تراپی؛ روش صحیح روغن زدن به مو قبل و بعد از حمام

روغن تراپی مو

داشتن موهای سالم و براق آرزوی هر خانومی است. در این مقاله قصد داریم تا به شما از معجزه روغن تراپی و موهای سالم بگوییم.

لینک کوتاه کپی شد

موهای براق، سالم، پرپشت و ابریشمی آرزوی هر خانومی‌ست و داشتن آن یکی از عوامل موثر بر زیبایی چهره به شمار می آید. روش‌های بسیار زیادی برای محافظت و درمان مو وجود دارد. یکی از روش های مرسوم و مورد قبول در تمامی ادوار، استفاده از مواد موجود در طبیعت و روغن تراپی است. اگر به یاد داشته باشید، مادربزرگ‌ها برای نرمی و لطافت موهای خود از روغن استفاده می‌کردند و همیشه به افراد دیگری نیز آن را توصیه می‌کردند. روغن تراپی برای مشکلاتی مانند خشکی و شکنندگی، ریزش و تقویت مو بسیار مناسب است.

روغن تراپی مو چیست؟

روغن تراپی یک روش جایگزین برای درمان‌های شیمیایی مانند پی ار پی و مزو تراپی می‌باشد. در این روش از روغن های طبیعی و ارگانیک مانند جوجوبا، آرگان، نارگیل، بادام و... استفاده می‌شود. شما باید با شناخت نوع مو و نیاز آن روغن مناسب موی خود را استفاده کنید. در این روش لایه های مو به خوبی ترمیم و تقویت می‎شوند و چون از مواد طبیعی استفاده شده تاثیر و ماندگاری طولانی‌تری نسبت به سایر روش‌ها دارد.

چه کسانی باید از روغن تراپی استفاده کنند؟

روغن تراپی فواید بسیار زیادی دارد و برای افرادی که موهای شکننده، وز، خشک و به‌ خصوص افرادی که بر اثر رنگ‎ کردن مداوم موهای به شدت آسیب دیده‌ای دارند بسیار مفید است و موها را به شدت آبرسانی می‌کند. حتی افرادی که موهای چرب دارند هم می‌توانند از روغن های مناسب نوع مو خود استفاده کنند. روغن جوجوبا و روغن بادام برای این نوع مو بسیار مناسب است و سریعا جذب می‌شود. برای موهای خشک توصیه می‌شود که از روغن نارگیل استفاده کنید. این روغن بافت غلیظی داره و به خوبی رطوبت از دست رفته مو‌های شما را تامین می‌کند.

چه کسانی باید از روغن تراپی استفاده کنند؟

فواید روغن تراپی

قبل از شروع این کار، اول باید به دو بخش مو، یعنی ساقه و ریشه توجه کنید. روغن‌هایی که برای ساقه استفاده می‌شوند با روغن‌هایی که مناسب ریشه هستند، متفاوتند. اما به صورت کلی روغن تراپی به ترمیم مو، کاهش و از بین رفتن موخوره، کمک به استحکام مو، افزایش جریان خون کف سر، از بین بردن خشکی مو بسیار کمک می‌کند.

روش استفاده از روغن‌ها

روش استفاده از روغن‌ها

توجه داشته باشید که روغن تراپی به دو روش قبل از حمام و بعد از آن تقسیم می‌شود.

قبل از حمام: ابتدا موهایتان را به خوبی شانه کنید تا هیچ گره ای نداشته باشد. سپس چند قطره از روغن را کف دست بریزید کف دست‌ها را برای چند ثانیه به هم بمالید تا روغن گرم شود قبل از اینکه روغن را به موهایتان بزنید کمی با آب مرطوب کنید بعد با روغن موها را ماساژ دهید. بعد موها را جمع کرده و پس از 1 الی 2 ساعت بشورید. روغن تراپی قبل از حمام باعث می شود موها حین شامپو زدن آسیب کمتری ببینند علاوه بر این باعث ترمیم و آب رسانی موهای خشک و آسیب دیده می شود.

بعد از حمام: هنگامی که موها کمی مرطوب بود، چند قطره روغن به کف دست‌ها بریزید و ساقه موها را به آرامی ماساژ دهید. سپس با باد ملایم سشوار آن را خشک کنید.

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی