|

علت کاهش میل جنسی در زنان چیست و چه وقت باید نگران شد؟

 کاهش میل جنسی در زنان

اگر خانم ها تمایلی برای برقراری رابطه جنسی ندارند یک اتفاق عادی‌ست. اما تداوم این مسئله میتواند رابطه زناشویی را به خطر بیاندازد.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- اینکه تمایل و میل جنسی در زنان دچار نوسان شود، یک امر کاملا طبیعی‌ست که با گذشت زمان اتفاق می افتد و این مسئله را میتوان به دلایل بسیار مختلفی ربط دارد که قصد داریم در این مقاله به آن بپردازیم. درواقع عواملی مانند بارداری، یائسگی و حتی بیماری را باید از جمله مهم ترین دلیل کاهش میل جنسی در زنان دانست. حتی برخی از داروهای تجویزی اختلالات خلقی هم میتواند در این امر تاثیرگذار باشد.

معمولا توصیه می شود با ایجاد تغییر در سبک زندگی و یا بهره گیری از طب سنتی، دوباره همانند گذشته به میل جنسی متعادلی برسید. اما بررسی علت این اتفاق بسیار حائز اهمیت است. پس همراه ما باشید.

 

 کاهش میل جنسی در زنان

نشانه هایی بر کاهش میل جنسی زنان

اگر به این نتیجه رسیده اید که کمتر از همسرتان برای برقراری رابطه جنسی علاقه نشان می‌دهید؛ نگران نشوید این اصلا غیرعادی نبوده و تقریبا در تمامی زنان دیده می شود. هر چند که تداوم این مسئله میتواند مشکل ساز باشد. از همین رو قصد داریم به بررسی علت این اتفاق بپردازیم. اما اجازه دهید در ابتدا نشانه های آن را شرح دهیم:

  • عدم تمایل و رغبتی بر انجام فعالیت های جنسی حتی خودارضایی
  • نداشتن خیالبافی و یا افکار مرتبط با رابطه جنسی
  • وجود اضطراب و نگرانی از نبود فعالیت های جنسی و یا خیالبافی درباره آن

دلیل کم شدن میل جنسی زنان چیست؟

براساس تحقیقات انجام شده؛ تمایل به برقراری رابطه جنسی طی یکسری تعامل پیچیده اتفاق می افتد. در این میان فاکتورهایی مانند سالم بودن جسم و سلامت روان، اعتقادات، صمیمیت و حتی سبک زندگی بسیار تاثیرگذار است. بروز هرگونه اختلال در این موارد میتواند در میل جنسی زنان تاثیر بگذارد. اما اگر بخواهیم علت کم شدن میل جنسی در زنان را به مشکلات فیزیکی ربط دهیم باید به موارد زیر اشاره نمائیم:

وجود بیماری: چه کسی را دیده اید که در بستر بیماری حاضر به برقراری رابطه جنسی باشد؟ بیماری های مانند سرطان، فشار خون بالا، حتی بیماری های قلبی عروقی بطور جدی بر میل جنسی زنان تاثیر میگذارد.

جراحی: انجام هرگونه جراحی اعم از پزشکی و زیبایی بر روی سینه یا آلت تناسلی میتواند بر عملکرد جنسی اثر بگذارد.

خستگی: انجام کارهای مختلف در طی یک روز مانند مراقبت از فرزندان و یا حتی والدین کهنسال خستگی را به دنبال دارد و این مسئله بر روی میل جنسی خانم ها اثر میگذارد.

 کاهش میل جنسی در زنان

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها