|

انقراض ببر ها

ماجرای عجیب فرار دو ببر درنده از باغ وحش

مقامات جزیره بورنئو گزارش کردند که نگهبان وحش این جزیره کشته شده و یک شتر مرغ، یک میمون و دو ببر از باغ وحش فرار کرده اند.

لینک کوتاه کپی شد

یک ببر بزرگ و درنده پس از کشتن نگهبان باغ وحش و فرار از محوطه نگهداری در جزیره بورنئو واقع در شبه جزیره مالایا و اندونزی، به ضرب گلوله کشته شده و ببر دیگری که به همراه او بود نیز زخمی شد.

ببر های سوماتران که به شدت در خطر انقراض قرار دارند، در چند روز گذشته از محوطه نگهداری خود در باغ وحش، فرار کردند.

در این میان زمین های لغزنده ناشی از بارش باران سیل آسا در منطقه اندونزی، زمینه فرار این دو ببر و تعدادی از حیوانات دیگر از باغ وحش سینکا سینگاوانگ را فراهم کرد.

به نقل از خبر گزاری ان بی سی در استرالیا، جسد نگهبان 47 ساله این باغ وحش در روز جمعه با جراحات ناشی از گاز گرفتگی بر روی بدنش پیدا شد و همچنین یک گوساله و شترمرغ نیز در نزدیکی همان اطراف پیدا شدند و مقامات سپس تصمیم گرفتند تا به دنبال دو ببر18 ماهه گمشده بگردند.

20071226_123917_Tiger_Escapes-3

در این بین، رئیس آژانس محلی محافظت از محیط زیست به خبرگزاری فرانسه گفت که آنها مجبور شده اند تا به یکی از ببر ها شلیک کنند.

اودر این باره گفت: " این ببر بسیار خشن و تهاجمی بود اما با این وجود ابتدا سعی کردیم او را بیهوش کنیم اما هیچ نتیجه ای نداد و سرانجام مجبور شدیم به او شلیک کنیم".

مقامات استرالیا پس از شلیک به آن ببر درنده، در جتسجوی ببر دیگری بودند که آزادانه در بیرون از باغ وحش پرسه می زد. همچنین آنها به امید به دام انداختن او، قفسی را با وجود یک حیوان زنذه در داخل آن آماده کرده بودند و پس از چند روز در یکی از مناطق اطراف او را در حال فرار پیدا کرده و برای متوقف نمودنش مجبور شدند به او شلیک کنند که در طی آن، زخمی ومجروح شد.

بر اساس آمار جهانی حیات وحش نیز باید گفت که امروزه کمتر از400 ببر سوماترایی زنده در استرالیا وجود دارد. آنها اکنون تنها در جنگل های سوماترا دیده می شوند و در جزیره دیگر اندونزی و جاوا و بالی به طور کامل منقرض شده اند.

اندونزی نیز در همین راستا شکار حیوانات در معرض خطر را ممنوع اعلام کرده و در برار شکار های غیر قانونی با جدیت برخورد می کند اما برخی از شکور های آسیایی در بازار های تجاری همچنان معاملات پر سودی را با اعضای بدن این حیوانات ترتیب می دهند و بنابراین ببر های سوماترایی با تهدید مداوم شکارچیان رو به رو می شوند.

0_Sumatran-Tiger0_Sumatran-Tiger-screaming-and-showing-teeth_113249919_hi061718491

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی