|

ترور نافرجام ترامپ؛ واقعیت یا شوی تبلیغاتی؟

2 نکته در مورد حادثه ترور ترامپ!

«به تازگی ترامپ از یک حادثه ترور در آمریکا جان سالم به در برده است.»

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز؛ به تازگی و در کوران رقابت های انتخابات ریاست جمهوری آمرکیا شاهد وقوع یک رویداد تکان دهنده بوده ایم. ماجرا از این قرار است که در شرایطی که دونالد ترامپ نامزد اصلی جمهوریخواهان در انتخابات مذکور در حال سخنرانی در جمع هوادارانش در ایالت پنسیلوانیا بود، هدفِ ترور قرار گرفت. بر اساس گزارش های میدانی و عکس های منتشر شده، یکی از گلوله های شلیک شده توسط عامل حمله به ترامپ به گوش راست رئیس جمهور اسبق آمریکا برخورد کرده و عکس های منتشر شده از محل وقوع حادثه مذکور، صورت و گوش ترامپ را خون آلود نشان می دهند.

به گزارش شایانیوز؛ بلافاصله دستگاه های امنیتی آمریکا وارد میدان شده و تاکید کرده اند محل سخنرانی ترامپ در پنسیلوانیا تحت پوشش سرویس مخفی آمریکا نبوده است. با این همه، ماجرای ترور ترامپ سر و صدای زیادی را در این کشور و حتی جهان به پا کرده است. در این رابطه، به طور خاص 2 نکته مهم و محوری مطرح می شود.

اولا، برخی بر این باورند که آنچه در قالب تلاش برای ترور ترامپ شاهد بودیم، صرفا یک شوی تبلیغاتی با مهندسی خودِ جمهوریخواهان بوده است. در حقیقت، آن ها با انجام این اقدام سعی داشته اند این نکته را به رای دهندگان آمریکایی یادآور شوند که وضعیت جو بایدن و حزب دموکرات در آمریکا به قدری وخیم است که آن ها هیچ راهی جز حذف ترامپ را برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیش روی خود ندیده اند.  

موضوعی که به زعم اتاق فکر انتخاباتی حزب جمهوریخواه و شخص ترامپ می تواند شانس و اقبال وی جهت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را به شدت افزایش دهد. این تاکتیک که در نوع خود سعی دارد تا به رای دهندگان در آستانه یک روداد مهم انتخاباتی شوک وارد کند، به هیچ عنوان جدید نیست و تاکنون بارها و بارها در اقصی نقاط جهان جلوه های عینی خود را به نمایش گذاشته است.

5079691

دوم اینکه حادثه ترورناموفق اخیر ترامپ بار دیگر نشان داد که تا چه اندازه سطح تنش ها و تضادهای اجتماعی و سیاسی در آمریکا به اوج خود رسیده است. اساسا با تکیه بر همین مساله بوده که بسیاری از تحلیلگران غربی پیشتر هشدار داده اند که اگر روند کنونی در عرصه سیاست آمریکایی ادامه پیدا کند هیچ بعید نیست که در آینده‌ای نه چندان دور شاهد باشیم که آمریکا درگیر یک جنگ داخلی بزرگ نیز شود.

به ظر می رسد در ادامه راه و با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر سال جاری میلادی، بر سطح و شدت تنش ها میان احزاب اصلی آمریکا افزوده شود و جلوه های تازه ای از حکمرانی آمریکایی که سیاستمداران و رسانه های آمریکایی مدت هاست به دنبال لاپوشانی آن ها هستند، نمودهای عینی خود را به نمایش بگذارند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها