|

آیا حجاب به حیا ربط دارد؟

کشف حجاب کارمندان دیجی کالا؛ منصوره مصطفی زاده گفت مشکل مردم حجاب نیست تندخوییه

digikala shayanews

مصطفی زاده گفت افراد با ذات حجاب مشکلی ندارند. خدا را دوست داشته و به حرف او گوش میدهند. اما چیزی که گریزانشان کرده تندخویی و زیاده روی است.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- بر اساس تصاویری که به تازگی در فضای مجازی منتشر شده و به سرعت نیز در حال دست به دست شدن است، متوجه شدیم که برخی کارمندان خانم شرکت دیجی کالا تصویری از خود منتشر نموده اند که ظاهرا محتوای آن، بازدیدکنندگان را به بی حجابی تشویق می کند. اما نکته ی جالبی که در این خبر به چشم می خورد، حمایت صفحه ی دیجی کالا از این جریان است. 

پیرو همین قضیه، به جهت عدم رعایت حجاب از سوی کارمندان یکی از بخش های دیجی کالا، در این رابطه پرونده قضایی تشکیل شده است.

ezgif.com-webp-to-jpg (5)

البته لازم به ذکر است که از قرار پیش از این نیز کارمندان دیجی کالا تذکری را مبنی بر عدم رعایت حجاب دریافت نموده بودند، اما اینکه چرا هرگز این روند را متوقف نکرده و همچنان در حال ادامه دادن به آن هستند، سوالی است که هنوز پاسخ آن به شکل عمومی منتشر نشده و لذا تا به این لحظه مبهم بوده است.

3

2

آیا حجاب به حیا ربط دارد؟

در راستای خبرهای مربوط به حجاب در چند روز گذشته همچنین شاهد وایرال شدن فراگیر مصاحبه ای از منصوره مصطفی زاده بوده ایم. وی که در اصل دانش آموخته ی برنامه ریزی شهری و شهرسازی است، از یک جایی به بعد کار مهندسی را رها کرده و به سراغ مطبوعات رفته است. او که اکنون نویسنده ی موفقی در حوزه کودکان به شمار می آید در این مصاحبه، ضمن اشاره به ریشه ی کلمه ی حجاب که از حجب می آید، بیان داشت که در سطح جامعه، گاها فردی با عنوان عرفی (با حجاب) تلقی می شود درحالی که منش و رفتارش، از حیا تهی است و در مقابل افرادی هم دیده می شوند که علی رغم نامیده شدن با عنوان عرفی بی حجاب، به مراتب دارای حیای بیشتری هستند.

حکومت مثل والدی است که جامعه در دستان او امانت است

از صحبت های دیگر مصطفی زاده اینطور پیدا بود که وی علت گریز این روزهای جوانان و نوجوانان از مقوله ی حجاب را عدم فرهنگ سازی درست در این خصوص و نیز تحمل فشار های ناشی از افراط و زیاده روی دانست. او بنا بر این مضمون که محیط خانواده بستر آموزش های صحیح و غلط است، با ذکر مثالی جالب اظهار داشت که بهتر است بعد از درگیری و تذکر به کودک، بلافاصله نماز خود را اقامه نکنیم، چرا که در آن لحظه وی از ما دلگیر و عصبانی است. لذا این امکان وجود دارد که نسبت به فرآیند نماز خواندن ما نیز خشمگین شده و از آن فرار کند. او در ادامه ی بیاناتش، حکومت را نیز مانند والدی دانست که جامعه در دست او امانت است. او مالک جامعه نیست و همانگونه که کودک با دعوا از والد خود فراری میشود، برای فرهنگ سازی در جامعه نیز لازم است که روش مسالمت و محبت را پیش بگیریم. چنانکه پیامبر نیز با همین خلق نیکو بود که مردم را به سمت دین داری ترغیب نمود. 

6

دختره حجاب کرد نمازشو خوند بعد نماز دوباره حجابشو برداشت

مصطفی زاده با بیان خاطره ای از حضور خود در باغ کتاب گفت در حالی که روزی در این محل مشغول نماز خواندن بوده، دختری را می بیند که او نیز قصد اقامه ی نماز را داشته است. لذا در حالی که آن دختر حجاب کاملی نداشته اما در آن لحظه شالش را بر سر گذاشته و شروع به نماز خواندن می کند. اما پس از پایان آن، مجددا حجاب از سر برداشته و آنجا را ترک می کند. او با نتیجه گیری از این اتفاق عنوان داشت که چنین افرادی با ذات حجاب مشکلی ندارند. آن ها هم خدا را دوست دارند و هم به حرفهای او گوش می دهند. اما چیزی که گریزانشان کرده اجبار، تند خویی و زیاده روی است.

بچه ها رها شده اند و این رهاشدگی محسوس است

مصطفی زاده همچنین در پاسخ به این سوال مجری برنامه که از او پرسید راهکارش برای چنین جریانی چیست بیان داشت که راهکارهای اجتماعی بزرگ، نزد او نیست و باید در این خصوص از کسان دیگری که جواب آن را میدانند سوال کرد چرا که او به اندازه ی خودش و بچه های دور و برش می تواند راهکار نشان بدهد. او در پایان اضافه کرد که بچه ها مدت زیادی است که رها شده اند و این رها شدگی در آموزش و پرورش و کتب کودک و نوجوان به خوبی محسوس است.

مصطفی زاده پیش از این در برنامه ی کتاب باز و حساب اینستاگرامی خود به معرفی کتاب کودک برای مادران و بچه ها می پرداخته و در این زمینه اقدام به برگزاری دوره هایی نیز کرده است. لازم به ذکر است که مصطفی زاده، دوره ی کودک خودش را در مدرسه اسلامی هنر برگزار نموده است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی