|

قیمت خودرو امروز یکشنبه 6 آبان به سرخی گرایید / پیشنهادی خرید گل سر سبد شرکت شایپا

قیمت خودرو امروز 6 آبان 1403 در تعداد زیادی از محصولات داخلی و مونتاژی نوسانی است.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- قیمت خودرو امروز 6 آبان 1403 اعلام شد. وضعیت بازار خودرو پس از حمله اسرائیل به ایران متحول شده و متفاوت‌تر از روز‌های گذشته گزارش می‌شود. با کاهشی شدن قیمت ارز، بازار خودرو نیز در  بیشتر محصولات مونتاژی و داخلی روند نزولی به خود گرفتند.

قیمت خودرو‌های داخلی

قیمت خودرو‌های داخلی طبق داده‌های اعلامی در تعدادی زیادی از محصولات با سراشیبی قیمت روبه‌روست.

پژو 207 اتوماتیک پانوراما از محصولات محبوب جوان پسند ایران خودرو به‌ شمار می‌رود که جایگزین 206 برای ملت شده است و با افت 5 میلیونی به قیمت 1/045/000/000 میلیارد تومان در بازار خرید و فروش می‌شود.

شاهین G (سانروف) از  محصولات سایپا که از  نظر کیفیت بهبود پیدا کرده امروز بدون تغییر به قیمت 740 میلیون تومان در بازار معامله و به فروش میرسد.

دنا پلاس توربو 6 سرعته(اتومات) از محبوب ترین های ایران خودرو با تغییر 10 میلیونی در محدوده 992/000/000 میلیارد تومان در بازار ارزش‌گذاری و معامله شد. 

ساینا و کوییک S از خودروهایی که در یک رده  هستند و جایگزین پراید شده اند؛ ساینا S با افت 6 میلیونی به قیمت 426/000/000 و کوییک S با افزایش 2 میلیونی  به قیمت 424/000/000 میلیون تومان به فروش میرسد.

نام خودرو

قیمت بازار
ساینا S 426/000/000 میلیون تومان
پژو پارس سفارشی ELX 735/000/000 میلیون تومان 
شاهین G (سانروف) 740/000/000 میلیون تومان 
دنا پلاس توربو 6 سرعته 992/000/000 میلیارد تومان 
کوییک S 424/000/000 میلیون تومان 
207 اتوماتیک پانوراما

1/045/000/000 میلیارد تومان

سهند 491/500/000 میلیون تومان
تارا اتومات V4

968/000/000 میلیون تومان 

سورن پلاس 733/000/000 میلیون تومان 

قیمت خودرو های مونتاژی

بازار خودرو‌های مونتاژی در اغلب محصولات دست خوش تغییر شدند.

جک J4 از اقتصادی‌ترین محصولات کرمان موتور با افت 7 میلیونی به قیمت 838 میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شود این خودرو که به علت اقتصادی بودن پر طرفدار است.

مکث کلوت اتوماتیک (تیپ 3) از محصولات مونتاژی بی حرکت در محدوده یک میلیارد و820 میلیون تومان قرار دارد.

لامری ایما محبوب با ظاهری مجلل و اسپرت در بازار با افت 10 میلیون تومانی به قیمت 1/830 میلیارد تومان به فروش میرسد. 

دیگنیتی پرایم یکی از محصولات برجسته شرکت بهمن موتور است که با طراحی زیبا، امکانات لوکس و تکنولوژی‌های مدرن، به عنوان یک کراس‌اوور لوکس و مدرن وارد بازار شده است با افت قیمت 20 میلیونی به قیمت 1/740 میلیارد تومان در بازار معامله میگردد.

نام خودرو  قیمت خودرو
جک J4 838/000/000 میلیون تومان 
دیگنیتی پرایم

1/740/000/000  میلیارد تومان

فیدلیتی (5 نفره) 1/795/000/000 میلیارد تومان 
تیگو 7 پرمیوم 1/905/000/000 میلیارد تومان 
اکستریم VX 4/320/000/000 میلیارد تومان
کی ام سی J7 1/590/000/000 میلیارد تومان 
هونگچی E-QM5 1/900/000/000 میلیارد تومان 
لاماری ایما 1/830/000/000  میلیارد تومان

پیشنهاد امروز برای خرید خودرو

شاهین یکی از محصولات سایپا است. شاهین یک سدان جمع و جور است که روی پلتفرم مگا SP ساخته شده است. در سال ۱۳۹۷ رهام به عنوان اولین خودرو ملی روی اولین پلتفرم ملی ساخته شد و در اواخر سال ۱۳۹۸ سایپا اسم خودرو رهام را به شاهین تغییر داد.

سال ۹۷ شرکت سایپا قصد داشت، خودروی جدیدی را روی پلتفرم برلیانس H300 تولید کند و نام این محصول را رهام گذاشته بود. رهام که مشابه برلیانس H300 و تویوتا یاریس بود، امیدی را در مخاطبان شرکت سایپا برای داشتن خودروی داخلی زیبا و مطابق با استانداردهای روز دنیا زنده کرد.

اما تحریم‌ها و مشکلاتی که به دنبال آن به وجود آمد، کار را برای سایپا سخت کرد. بنابراین سایپا نتوانست تمامی برنامه‌هایی که در نظر داشت را در عمل و برای تولید انبوه رهام پیاده‌سازی کند.

پیشرانه رهام که قرار بود موتور ۱.۶۵ لیتری برلیانس باشد، اما در نهایت از همان موتور M15 توربوشارژ سایپا استفاده شد که در محصولات دیگر این شرکت نیز وجود دارد. پلتفرم جدید سایپا SP100 نام دارد.

اما داستان نام گذاری شاهین سایپا به قاچاق پرنده شاهین در کشورهای حاشیه خلیج فارس و خطر انقراض این گونه جانوری ارتباط دارد. نام‌گذاری خودرو جدید سایپا به نام شاهین برای جلب توجه همگان به مسئله انقراض پرنده شاهین است. البته سایپا ادعا کرده که در طراحی خودروی شاهین از پرنده قوی و قدرتمند شاهین الهام گرفته است. با توجه به این موارد سایپا تصمیم گرفت اسم محصول جدید خود را از رهام به شاهین تغییر دهد.

بررسی طراحی ظاهری شاهین و مشخصات ظاهری شاهین در نمای داخلی

شاهین سایپا نسبت به سایر رقبای داخلی خود مانند تارا از طراحی ظاهری جدیدتری برخوردار است. البته لازم است بدانید که شاهین شباهت‌های ظاهری زیادی به خودرو ولکس C30 دارد. بنابراین جذابیت و زیبایی شاهین حاصل کار تیم طراحی سایپا نیست و تا حدودی به وجود منابع دیگری نیز ارتباط دارد.

Untitl

وجود چراغ‌های اسپرت، طراحی سه بعدی و زیبا سپر و حالت ایستاده و خوشایند جلو پنجره در قسمت جلوی خودرو شاهین موجب شده طراحی این خودرو در نمای خارجی مطابق سلیقه مشتریان ایرانی باشد.

همچنین وجود حجم‌پردازی‌های منطقی و اصولی در نمای جانبی و درپوش موتور موجب شده شاهین دارای نمایی خوش‌فرم و بدنه‌ای عضلانی باشد. استفاده از چراغ‌های دو تکه در قسمت عقب، طراحی زیبا سپر و درب صندوق به شاهین ظاهری جذاب و عامه پسند داده است.

581514_950

البته لازم است بدانید قسمت کوچکی از چراغ‌های عقب شاهین با فرم هندسی ناموزون و ساده روی درب صندوق این خودرو قرار گرفته‌اند و از زیبایی ظاهری این خودرو می‌کاهند.

البته سایپا از نظر طراحی ظاهری در قسمت بیرونی خودرو موفق شده المان‌های اصلی در طراحی بدنه شاهین را به شکل هماهنگ در قالب بدنه‌ای زیبا به مشتریان ارائه کند و این خودرو را مورد توجه مشتریان ایرانی قرار دهد.

بررسی مشخصات و طراحی داخلی شاهین

خودرو شاهین از نظر طراحی داخلی نسبت به سایر تولیدات سایپا از نظر ظاهری جذاب‌تر و امروزی‌تر است. طراحی داخلی شاهین در قسمت‌هایی مانند کنسول میانی داشبورد، غریبلک فرمان و پنل کیلومترشمار اسپرت موجب شده این خودرو در نمای داخلی نیز مدرن و زیبا باشد و مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد.

در مورد کیفیت متریال استفاده شده در شاهین باید بدانید که متریال به کار رفته در این خودرو کیفیت مرغوبی ندارند، اما متریال شاهین نسبت به کوییک، تیبا و ساینا بسیار باکیفیت‌تر است.

Untitled

از نظر ابعاد نیز شاهین ظرفیت چهار سرنشین با قد متوسط را دارد. صندوق عقب شاهین دارای ۴۲۰ لیتر فضا است و به این ترتیب برای مسافرت‌های خانوادگی ظرفیت کافی و مناسبی را دارد.

بررسی مشخصات فنی شاهین

سایپا شاهین در ابتدا قرار بود، مجهز به موتور ۱.۶۵ لیتری برلیانس H300 با ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۵۴ نیوتن‌متر گشتاور باشد. در عمل اما این امر محقق نشد. اکنون این محصول با موتور معروف M15T سایپا، عرضه می‌شود. فعلاً تیپ دنده دستی این خودرو در سبد محصولات سایپا قرار دارد.

جدول مشخصات فنی کلی شاهین:

نوع موتور خودرو خطی بنزینی
حجم موتور ۱.۵ لیتر
سیلندر / سوپاپ ۴ / ۸
تنفس موتور توربو شارژ
قدرت ۱۱۰ اسب بخار
گشتاور ۱۷۸ نیوتن متر
گیربکس ۵ سرعته دستی
محور محرک دیفرانسیل جلو
شتاب ۱۳.۲ ثانیه
سرعت ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت ۷.۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
استاندارد آلایندگی یورو۶
فرمان برقی
بدنه سدان
نوع رینگ آلومینیومی

ابعاد و ظرفیت‌های خودرو شاهین

شاهین سایپا دارای ابعاد و ظرفیت‌هایی به شرح زیر است:

طول ۴۴۴۶ میلیمتر
عرض ۱۷۷۱ میلیمتر
ارتفاع ۱۴۹۰ میلیمتر
فاصله محورها ۲۶۵۰ میلیمتر
وزن خالص ۱۲۷۰ میلیمتر
تعداد سرنشین ۵ نفر
ظرفیت صندوق عقب ۴۲۲ لیتر
حجم مخزن سوخت ۴۷ لیتر
قطر رینگ ۱۵ اینچ

شاهین؛ دارای رینگ ۱۵ اینچی آلومینیومی است و اندازه تایر آن ۱۸۵/۶۵R15 می‌باشد. در نظر داشته باشید که این خودرو دردسرهای موتور توربو را هم دارد. خوشبختانه این خودرو دارای استاندارد آلایندگی یورو ۵ است.

امکانات رفاهی و ایمنی شاهین

سایپا شاهین از امکانات خوب و قابل قبولی برخوردار است. این خودرو مجهز به سانروف است و استارت دکمه‌ای دارد. از نظر ایمنی این خودرو مجهز به کیسه هوای راننده و سرنشین جلو است. ولی همچنان خبری از کیسه‌های هوای جانبی در این اتومبیل نیست. رهام دارای ایموبیلایزر، ایزوفیکس و سیستم هشداردهنده بستن کمربند ایمنی است. از دیگر امکانات ایمنی این خودرو هم می‌توان به سیستم هشدار دهنده امنیتی، دوربین عقب و ترمز ABS و  EBD اشاره کرد.

علاوه بر موارد ذکر شده در بالا، شاهین دارای امکانات زیر نیز است:

  • ورود بدون کلید PEPS
  • سیستم صوتی مولتی مدیا با نمایشگر ۷ اینچی و پورت USB
  • سنسور پارک دنده عقب
  • کنترل صدا از روی فرمان
  • تهویه اتوماتیک
  • دستگیره آسان بازشو
  • کلید تاشونده
  • سیستم کنترل فشار باد تایر
  • نشانگر تعویض دنده
  • دی لایت
  • اتو لایت
  • چراغ همراهی تا در منزل
  • مه‌شکن جلو و عقب
  • سیستم ناوبری
  • نمایش دمای هوای بیرون
  • شیشه بالابر برقی درها
  • کامپیوتر سفری

صندلی راننده در شاهین ۶ حالته و صندلی سرنشین جلو ۴ حالته است و تغییر حالت به صورت مکانیکی انجام می‌شود.

بررسی رقبای شاهین در بازار

دنا پلاس دنده‌ای، تارا و پژو ۲۰۷I از رقبای شاهین به حساب می‌آیند. دنا ظاهری قدیمی و تکراری دارد و موتور آن نیز از شاهین ضعیف‌تر است. ایران خودرو با حذف آپشن‌های دنا دنده‌ای عملا از نظر امکانات این خودرو را از رقابت با شاهین حذف می‌کند. اما دنا با توجه به برخورداری از پیشرانه با تنفس طبیعی، شتاب و سرعت کافی از نظر استهلاک و هزینه‌های جانبی نسبت به شاهین برتری دارد.

تارا یکی دیگر از رقبای شاهین است که از پلتفرم‌های جدید استفاده می‌کند و از نظر ایمنی نیز در سطح مطلوبی قرار دارد. شاهین نسبت به تارا ظاهری هماهنگ‌تر و آپشن‌های بیشتری دارد. اما پیشرانه با ۱۶ سوپاپ طبیعی تارا را با موتور ۸ سوپاپ توربو شارژر شاهین مقایسه کنیم، تارا برنده این رقابت خواهد بود.

پژو ۲۰۷I از نظر استهلاک و فرمان‌پذیری از شاهین بهتر است اما خودرو شاهین از امکانات، آپشن‌ها و ایمنی بیشتری برای سرنشینان برخوردار است.

قیمت شاهین صفر و کارکرد

قیمت شاهین جی سانروف دار در کارخانه 440/266/000 میلیون تومان و در بازار آزاد خودرو نیز با قیمت 740/000/000 میلیون تومان قابل معامله می باشد.

شاهین جی / مدل 1403 / کارکرد 10500 / وضعیت بدنه سالم / قیمت 725/000/000 میلیون تومان

شاهین جی / مدل  1402/ کارکرد 20000/ وضعیت بدنه سالم / قیمت 680/000/000 میلیون تومان

شاهین جی / مدل 1401 / کارکرد 32000 / وضعیت بدنه سالم / قیمت 650/000/000 میلیون تومان

شاهین جی / مدل 1400 / کارکرد 52000 / وضعیت بدنه سالم / قیمت 593/000/000 میلیون تومان 

سخن آخر

تجربه در کشورعزیزمان ایران نشان داده است که هرگاه چیزی را نیاز داشته ایم بلافاصله آن راتهیه نماییم و در انتظار تغییرات بازار نمانیم.

این گزارش تنها برای تصمیم بهتر کاربران نوشته شده است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها