|

از جذابیت های حیات وحش؛ هزارپای نیم وجبی که چنتا شیر رو مَچل خودش کرد و ایسگاشون گرفت

در طبیعت گاهی شاهد صحنه های به شدت خنده داری هستیم یکی از اون ها لحظه روبرو شدن شیرها با یک هزارپا بود.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- تکاور ارشد ارتش آمریکا نیک نل، هنگام گشت و گذار در پارک MalaMala آفریقای جنوبی منظره واقعاً سرگرم کننده ای را با LatestSightings.com به اشتراک گذاشت. او مشاهدات شگفت انگیز خود را اینطور با ما به اشتراک گذاشت.

ما طبق معمول برای گردش بعدازظهر بیرون رفتیم تا چند شیر پیدا کنیم. پس از کمی جستجو، به طور تصادفی با یک جمع کوچک از شیرها برخورد کردیم که شامل دو ماده بالغ و چند توله جوان بود. شیرها همه آرام بودند، نزدیک به یک چاله آب. حتی توله‌ها که معمولاً بازیگوش هستند هم چرت می‌زدند. البته دلیل این حالت شیرها هم که کاملاً واضح است چراکه شیرها پستانداران شب زی هستند.

این بدان معناست که آنها در گرمای روز استراحت می کنند و انرژی را برای فعالیت های شبانه ذخیره می کنند. شکار آن ها بیشتر در اواخر بعد از ظهر، شب یا صبح زود اتفاق می افتد. با این حال شیرها در طول روز فرصت تفریح را از دست نمی دهند!

برگردیم به سوژه خودمون، در حین مشاهده شیرهای خفته ما متوجه شدیم که یک مهمان ناخوانده کوچک در وسط جمع آن ها ظاهر شده - یک هزارپا. گربه ها حیوانات کنجکاوی هستند. یکی از توله ها متوجه حرکت این موجود کوچک شد و نزدیک تر شد تا هزارپا را بررسی کند. واکنش این توله باعث ایجاد یک اثر دومینویی شد و به آرامی همه توله‌های کوچک راه خود را به این هزارپا کج کردند.

ezgif.com-gif-maker (25)

سرانجام، یکی از توله ها تصمیم گرفت نگاه دقیق تری داشته باشد، و برای برسی بیشتر پوزه و دماغ خودش رو به هزارپا نزدیک کرد که ناگهان به طرز ناخوشایندی غافلگیر شد و کاملاً خنده دار حرکت کرد. دلیلش این است که هزارپاها مقدار کمی سیانید دارند و که بوی بادام تلخ می دهد و احتمالاً این بو برای توله شیر خیلی عجیب بود.

ezgif.com-gif-maker (26)

بعد از این مواجهه توله‌ها علاقه خود را به هزارپا از دست دادند و دوباره به سمت مادر برگشتند. دو ماده بالغ نیز سپس از خواب بلند شدند و شروع به حرکت کردند. شب نزدیک بود و شاید شام در ذهنشان بود.

اگر به اتفاقات خارق العاده ای که در طبیعت و در میان حیوانات رخ میدهد علاقه دارید صفحه حیات وحش ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها