|

روایت تاسف بار از سوگواری زرافه مادر

از جذابیت های حیات وحش؛ از خودگذشتگی زرافه مقابل لاشخورهایی که به جان فرزندش افتادند!

زرافه مادر بسیار خشمگین بود و با لگدهای سنگین خود به کفتارها حمله می کرد و اجازه نمی داد به لاشه نزدیک شوند.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- در حیات وحش گاهی اوقات صحنه های اتفاق می افتد که بسیار تاسف آور است. برخی حیوانات حس مادرانه زیادی دارند و تا سر حد جان از فرزندشان مراقبت می کنند زرافه ها از این دست هستند. در ادامه خواهیم دید که زرافه مادر چگونه از لاشه فرزندش هم محافظت می کند و اجازه نمی دهد گله کفتارها فرزند مرده اش را بخورند.

الکساندرا اولیوری، راهنمای میدانی 34 ساله، این مشاهده شدید را به اشتراک گذاشت. او شاهد بود که زرافه مادر همه چیزش را می داد تا کفتارها فرزند او را که مرده بود را نخوردند تا بتواند بالای جسد فرزندش عزاداری کند!

الکساندرا این صحنه غم انگیز را اینطور روایت کرد:

من در کمپ کینگز در تیمباواتی آفریقای جنوبی کار می کردم که ناگهان ردیاب من  گروهی از کرکس ها را شناسایی کرد که از آسمان پایین می آمدند.

«از قضا ما در نزدیکی لانه کفتارها بودیم که تصمیم گرفتیم بررسی کنیم که کرکس ها به چه چیزی جذب می شوند. صحنه کاملاً آنچه ما در ذهن داشتیم متفاوت بود. ما انتظار نداشتیم که یک زرافه ماده را پیدا کنیم که به شدت با گله کفتارها که درصدد خوردن لاشه گوساله (احتمالاً) تازه متولد شده او بود می جنگد.

ezgif.com-gif-maker (3)

 

الکساندرا ادامه می دهد: من حدود 10 سال است که یک راهنما هستم، این قطعاً یکی از به یاد ماندنی‌ترین و در عین حال متاثر کننده ترین صحنه هایی بود که من در حرفه ام تجربه کردم. این جدال یکی دو ساعتی به طول انجامید زرافه مادر بالای سر لاشه فرزند خود ایستاده بود و به کفتارها اجازه نزدیک شدن نمی داد.

ezgif.com-gif-maker (4)

صبح روز بعد ما برگشتیم تا ببینیم در طول شب چه اتفاقی افتاده است. وقتی در نهایت به محل مشاهده رسیدیم دیدم که یک گله کفتار از لاشه تغذیه می کردند. اما ناگهان در حالی که کفتارها مشغول خوردن لاشه بودند یک شیر نر ظاهر شد و لاشه را از کفتارها ربود و این پایانی بود بر داستان غم انگیز بچه زرافه!

ezgif.com-gif-maker (1)

ezgif.com-gif-maker (2)

نکته جالب اینجا بود که اگر کرکس ها که خودشان از لاشه هیچ نصیبی نبردند نبودند ما نمی توانستیم این صحنه تکرارنشدنی را ببینیم و برای شما روایت کنیم.

اگر به اتفاقات خارق العاده ای که در طبیعت و در میان حیوانات رخ میدهد علاقه دارید صفحه حیات وحش ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها