|

داریوش ارجمند: زنی که وزنه برداری می کند نه رحم دارد نه تخمدان!

داریوش ارجمند در مصاحبه ای اعلام کرد که وزنه زدن زنان باعث افتادگی رحم و از دست دادن قدرت باروری آن‌ها می شود.

لینک کوتاه کپی شد

چندی پیش یکی از بازیگران سرشناس کشور اظهار نظر عجیب در مورد وزنه برداری زنان داشت و در مورد انتقاد برخی از کارشناسان و هجمه رسانه‌ها قرار گرفت.

طی چند روز گذشته داریوش ارجمند در مصاحبه ای اعلام کرد که وزنه زدن زنان  باعث افتادگی رحم و از دست دادن قدرت باروری آن‌ها می شود. هم‌چنین در بخش دیگری از این مصاحبه اعلام داشت که  حسین رضازاده ۲۷۷ کیلوگرم وزنه زده است و یک خانم باید ۲۵۰ کیلوگرم وزنه بزند تا به جای اینکه بهترین مادر دنیا شوند، بهترین وزنه بردار جهان شود. اما این در حالی است که متاسفانه اطلاعات این بازیگر سرشناس اشتباه بوده چراکه بیشترین وزنه ای که حسین رضا زاده زده ۲۷۷ کیلوگرم نیست و ۲۶۳.۵ کیلوگرم بوده است. سنگین ترین وزنه ۲۷۰ کیلوگرم  بوده  که لاشا تالاخادزه  وزنه بردار گرجستان در تمرین بالای  سر برده است. 

صحبت های داریوش ارجمند درباره وزنه برداری زنان

نکته دیگر این است که در بخش زنان، وزنه بردار فوق سنگین جهان در حال حاضر یک چینی است که رکورد جهان را هم در اختیار دارد و بیشترین وزنه ای که زده ۱۸۷ کیلوگرم بوده است.  در سال های قبل هم تاتیانا کاشیرینا وزنه بردار فوق سنگین و مطرح روسیه بیشترین وزنه ای که در جهان زد، ۱۹۳ کیلوگرم بوده است و هیچ کجا قید نشده است که یک زن وزنه بردار برای بهترین وزنه بردار جهان شدن باید وزنه ۲۵۰ کیلوگرم را بزند.

وزنه برداری زنان مشکل ساز نیست

با نگاهی گذرا به زنان وزنه بردار در سرتاسر دنیا به راحتی می توان به این مهم دست یافت که بسیاری از زنان وزنه بردار که توانسته‌اند رکورد های جالبی را از آن خود کند نه تنها سلامت آنها آسیب ندیده بلکه دارای فرزند نیز هستند که این خود گویای رد ادعای داریوش ارجمند است. هر چند در این مجال باید یادآور شد بی احتیاطی و عدم رعایت اصول ایمنی در هر رشته ای و فارغ از مسئله جنسیت می تواند مشکلاتی را به دنبال داشته باشد و همچنین سلامت ورزشکار را به خطر بیاندازد..

جالب است بدانیم کشورهای پیشرو در وزنه برداری زنان که در این حوزه صاحب علم نیز هستند تا به امروز وزنه برداری را برای زنان پرمخاطره عنوان نکرده اند بنابراین فرضیه خطرناک بودن وزنه برداری برای زنان از پایه و اساس اشتباه است و طبق بررسی های علمی صورت گرفته این ورزش نمی تواند سلامت زنان و یا حتی مادر شدن آنها را به خطر بیاندازد، چرا که اگر این گونه بود کشورهای پیشرفته هیچ‌گاه به زنان اجازه حضور در این رشته ورزشی را نمی دادند.

در پایان باید خاطر نشان کرد که با توجه به اینکه سلبریتی ها در کشور از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند، از این رو انتظار می رود در مسائلی که اطلاعات کافی ندارند اظهارنظری نداشته باشند، هرچند این مهم خود عاملی برای بررسی بیشتر در رابطه با سلامت زنان و وزنه‌برداری به همراه داشت.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • ناشناس ارسالی در

    با توجه به كاهش جمعيت در ايران احتمالا و با توجه به معروف بودن اقاي ارجمند ،از ايشان خواسته شده اين صحبتها را ارايه دهد

  • Dr yekta ارسالی در

    سلام وقت بخیر
    متاسفانه خیلیها مثلا ایشون خودشون را عالم الدهر میدونن و راجع به هرچیزی نظر میدن
    هرورزشی ممکن است روی آناتومی قسمت خاصی از بدن تاثیر داشته باشد اینکه وزنه صرفا باعث افتادگی رحم ومثانه شود و باروروی را مختل کند تفکر اشتباهی است. کما اینکه یک خانم با دو بار زایمان به مراتب بیشتر دچار افتادگی رحم می گردد. چیزی که ما از نزدیک در بیماران بعداز زایمان شاهد آن هستیم. و همیشه مادران زا به ورزش کردن ن و تقویت عضلات کف لگن تشویق می کنیم

  • Parsa ارسالی در

    ایشون هنوز توی نقشش در سریال ستایش مونده..
    کلاغه اومد راه رفتن کبک رو یاد بگیره راه رفتن خودشم یادش رفت

  • بیژن ارسالی در

    ارجمند خیلی بیسواده...کافیه به زندگیه شخصیه وزنه برداران زن لهستانی...اکراینی وروسی نگاه کنین وببینین باردار شده اند یانه...چرا تو هرزمینه ای حرف میزنیم...دکترهای پوست وغدد که دراین زمینه صاحب دانش هستندنظر بدهند...درمردان هورمون های جنسی در عضلات ودرزنان درغدد چربی ذخیره هستند ورزش وزنه برداری برای زنان امکان کاهش میل به رابطه جنسی را افزایش بدهد...دکتر طبا طبایی فوق تخصص پوست حدود 20 سال پیش این مطلب رو درسیما مطرح کرد واون رو راز خداوند در عدالت جنسی نامید....هیچ ربطی به رحم وتخمدان نداره........

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها