|

فرمول جدید افزایش حقوق بازنشستگان با حداقل 50 درصد افزایش!

تامین اجتماعی، فرمول جدید احکام حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۰ را اعلام کرد.

لینک کوتاه کپی شد
1

سرانجام سازمان تامین اجتماعی، فرمول جدید احکام حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۰ را اعلام کرد. قرار است این فرمول در فیش حقوقی اردیبهشت ماه بازنشستگان تامین اجتماعی اعمال شود.

همسان سازی حقوق بازنشستگان سال گذشته شروع شد. با اینکه حقوق بیشتر بازنشستگان حداقلی بگیر و غیر حداقلی بگیر در جریان این همسان سازی حقوق افزایش پیدا کرده بود،‌ اما نگرانی بیشتر بازنشستگان تامین اجتماعی به این دلیل بود که میزان افزایش حقوق در سال ۱۴۰۰ به آنها اعلام نشده بود.

اما بعد از دستور مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در تاریخ ۲۰ فروردین درباره بررسی دوباره احکام صادره مستمری‌بگیران غیرحداقل‌بگیر در اجرای متناسب‌سازی مرحله دوم، جلسات متعدد کارشناسی با حضور کارشناسان و کانون‌های بازنشستگی برگزار شد.

سرانجام پس از بررسی پیشنهادات و سناریوهای متعدد؛ سناریوی مورد توافق با کانون عالی بازنشستگان به تایید دست‌اندرکاران و هیئت امناء سازمان تامین اجتماعی رسید.

نکات مهم فرمول افزایش حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۰ به شرح زیر است:

۱- ماده ۹۶ (افزایش سنواتی) براساس مبلغ مستمری حقوق اسفندماه ۱۳۹۹ برای تمام مستمری بگیران انجام می شود.

۲-علاوه بر اعمال ماده ۹۶ برای افزایش حقوق سایر سطوح، ضریب ترمیمی درباره متناسب‌سازی حقوق افرادی که در سال‌های گذشته ضریب زمان برقراری مستمری آنان به نسبت حداقل‌ حقوق مصوب شورای عالی کار افت و کاهش داشته است، (با جبران ۷۵% از نسبت از دست رفته) انجام می‌شود.

۳- با توجه به انتظارات و مطالبه همه سطوح مستمری بگیر از سازمان تامین اجتماعی و شرایط سخت اقتصادی بازنشستگان مقرر شد، پس از اعمال ماده ۹۶ و اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۰ و افزایش مزایای جانبی، افزایش دریافتی هیچ بازنشسته‌ای نسبت به دریافتی اسفند ماه ۱۳۹۹ کمتر از ۵۰ درصد نباشد.

لازم به ذکر است،فرمول جدید که در حال تست روی احکام سطوح مختلف دریافتی است، ظرف دو روز آینده به صورت آزمایشی به اجرا درآمده و طی حداکثر ۱۴ روز آینده احکام جدید صادر شده و مابه‌التفاوت حکم، درپرداخت حقوق اردیبهشت ماه لحاظ می‌شود.

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • بازنشسته تامین اجتماعی ارسالی در

    باسلام،
    بسیار عالی، ولی بند یک این فرمول به نفع بازنشستگان عزیزی است که سال 99،، 400تا 800هزار تومن به حقوقشون اضافه شد، و اصلا به درد ازکارافتادگان کلی که فقط 150 هزار تومن به حقوقمون اضافه شد نمیخوره! 39درصد 150هزار تومن میشه 58هزار تومن! خب الان ما ازکارافتادگان کلی برای 58هزار تومن باید خوشحال باشیم؟ اصلا مگه قرار نبود ازکارافتادگان کلی از حداقل حقوق 4200000تومن برخوردار بشن؟... من ازکارافتاده کلی ناشی از حوادث کار هستم و حقوقم با حق عائله مندی و حق اولاد و معیشت شد 3700000تومن!! این رقم تا حداقل حقوق 4200000تومن.... 500هزار تومن کمتره! الان این 58هزار تومن این فاصله رو جبران میکنه؟ خواهشا به فکر ازکارافتادگان کلی هم باشید.

  • بازنشسته ارسالی در

    اینم میبینیم بازم دروغ انقدر دروغ گفتین و سر بانشسته ها را کلاه گذاشتین که حد نداره فقط خدا جواب این بازنشسته ها ازتون بگیره

  • ناشناس ارسالی در

    اینکه میگویند افزایش از ۵۰%اسفند ۹۹ نباید کمتر باشد این مبلغ برای حداقلی بگیران که ۲/۲۰۰ دریافتی داشتند که هیچ مزیتی ندارد چون ۵۹% ان میشود ۱/۱۰۰ باید اون افزایش ۵۰% فقط روی پایه حقوق باشد تا کمی این حداقلی بگیران بینوا امیدوار باشند نه افزایش روی مزایا جانبی جدا ظلم و اجحاف در حق تمام مستمری بگیران مخصوصا حداقلی بگیران میباشد لطفن کمی انصاف و عدل داشته باشید بخدا زندگی به شدت غیر قابل تحمل شده لطفن ما را درک کنید لطفن😔

  • مستمری بگیر تامین اجتماعی ارسالی در

    فرمول باید اینطور باشه کسی که با 30 سال سابقه بازنشسته شده به مانند کشوری و لشکری بالای 7میلیون حقوق بگیره و کسی که زیر 30 سال حق بیمه پرداخت کرده 500 هزار تومن کمتر به ازای هر سال 100 هزار تومان کمتر

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی