|

بهترین سریال های خارجی جدید کدام هستند؟ ( آپدیت 2021)

فهرست بهترین سریال های خارجی و جدید با آپدیت 2021

لینک کوتاه کپی شد

بازی تاج‌وتخت - Game of Thrones

بازی تاج‌وتخت (Game of Thrones) جزو بهترین سریال های خارجی به شمار می‌آید که از سال 2011 شروع به پخش کرد و پس از 73 قسمت در سال 2019 به اتمام رسید. سریال بازی تاج‌وتخت براساس رمان نغمه یخ‌وآتش اثر جورج آر.آر مارتین ساخته شد. وظیفه ساخت این سریال برعهده دیوید بنیاف قرار داشت.
 
سریال بازی تاج و تخت توانست به یکی از محبوب‌ترین سریال‌های جهان تبدیل شود و توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کند. بازی تاج و تخت را می‌توان یکی از بهترین فیلم های جهان دانست که پس از آغاز پخشش با استقبال عظیم منتقدان روبه‌رو شد و نمرات بسیار خوبی را دریافت کرد.
 
ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این سریال به ایفای نقش پرداختند می‌توان به پیتر دینکلیج، امیلیا کلارک، کیت هرینگتون، نیکولای کاستر والدو و لینا هیدی اشاره کرد.
 
خلاصه داستان سریال بازی تاج و تخت بدین شرح است: داستان این سریال در قلمرو خیالی وستروس جریان دارد. بازی تاج‌وتخت، راوی تاریخچه نبرد خشونت‌بار بین دودمان‌های اشرافی در آن سرزمین است که جهت به چنگ آوردن تخت آهنین تلاش می‌کنند. با پیشرفت مجموعه مدعیان و تهدیدهای جدیدی در سرزمین‌های یخی شمالی و قاره شرقی اسوس پدیدار می‌شوند. این داستان‌ها در سه روند اصلی به شکل هم‌زمان جلو می‌روند.
 
 
سریال پیکی بلایندرز
 

پیکی بلایندرز - Peaky Blinders

پیکی بلایندرز (Peaky Blinders) را می‌توان یکی از بهترین فیلم های اکشن و جنایی دانست که از سال 2013 شروع به پخش کرد. وظیفه ساخت این سریال تماشایی برعهده استیون نایت قرار داشت.
 
سریال پیکی بلایندرز خیلی زود توانست توجه مخاطبان را به سمت خود جلب کند و به یکی از پرطرفدارترین سریال‌های دهه 2010 میلادی تبدیل شود. ازجمله بازیگرانی که در این سریال به ایفای نقش پرداختند می‌توان به کیلین مورفی، هلن مک‌کروری، پاول اندرسن، آنابل والیس، تام هاردی، سوفی راندل، جو کول، ند دونهی، شارلوت رایلی، نوآ تیلور، ایمی-فیون ادواردز، فین کول، آیدان گیلن و آدرین برودی اشاره کرد.
 
خلاصه داستان این سریال بدین شرح است: داستان از سال ۱۹۱۹ و پس از جنگ جهانی نخست آغاز می‌شود. داستان روی گروه رومانیایی پیکی بلایندرز و بلندپروازی‌های رهبرشان، تامی شلبی تمرکز دارد. کارآگاه ویژه چستر کمپل به دستور نیروی شهربانی سلطنتی از بلفست به بیرمنگام منتقل می‌شود تا شهر را از وجود ارتش جمهوری‌خواه ایرلند، کمونیست‌ها، گروه‌های خرابکار و جنایتکاران پاک کند. در این مسیر وجود پیکی بلایندرز نظرش را جلب می‌کند. وینستون چرچیل کمپل را مأمور رسیدگی به اغتشاشات بیرمنگام و بازیابی مهمات جنگی می‌کند که قرار بود به لیبی منتقل شود.
 

بریکینگ بد - Breaking Bad

سریال بریکینگ بد (Breaking Bad) از سال 2008 توسط شبکه ای ام سی شروع به پخش کرد و پس از 5 فصل در سال 2013 به اتمام رسید. وینس گیلیگان وظیفه ساخته این سریال را برعهده داشت.
 
سریال بریکینگ بد توانست دیدگاه‌های مثبت منتقدان را به سمت خود جلب کند و با واکنش‌های مثبت آنان مواجه شود. منتقدان از این سریال در زمینه‌های شخصیت‌پردازی‌ها، بازی بازیگران و فیلم‌نامه تمجید کردند. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این سریال به ایفای نقش پرداختند می‌توان به برایان کرانستون، آنا گان، آرون پال، دین نوریس، بتسی براندت، آرجی میته، باب ادنکرک، جیانکارلو اسپوزیتو و جاناتان بانکز اشاره کرد.
سریال بریکنیگ بد دو بار در زمینه بهترین سریال درام و چهار بار در زمینه بهترین بازیگر نقش اول مرد درام برای بازی برایان کرانستون نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب شد که در هرکدام از این زمینه‌ها یک بار توانست این جایزه را کسب کند.
 
خلاصه داستان این سریال بدین شرح است: سریال بریکینگ بد داستان والتر وایت یک دانشمند شیمی بدون حاشیه را به تصویر می‌کشد که به‌عنوان معلم در یک دبیرستان مشغول کار است. پس از مدتی وایت متوجه می‌شود که به بیماری سرطان ریه مبتلا شده و به‌زودی جان خود را از دست می‌دهد. او تصمیم می‌گیرد تا پیش از مردنش جهت تامین نیازهای مالی خانواده خود و برجای گذاشتن سرمایه‌ای بزرگ برای آن‌ها وارد کارهای خلاف شود. وایت نزد دانش‌آموز خود جسی پینکمن که یک خلافکار خرده‌پا است می‌رود و از او برای وارد شدن به دنیای مواد مخدر کمک می‌گیرد.
 
 
سریال وایکینگز
 

وایکینگ‌ها – Vikings

وایکینگ‌ها (Vikings) یکی دیگر از بهترین سریال های خارجی به شمار می‌آید که از سال 2013 کار خود را آغاز کرد. مایکل هرست وظیفه ساخت این سریال تماشایی را برعهده داشت.
 
سریال وایکینگ‌ها پس از آغاز پخش خود نمرات بسیار خوبی را دریافت کرد و با واکنش‌های مثبت آن‌ها مواجه شد. این سریال به دلیل بازی عالی بازیگران، شخصیت‌پردازی قدرتمند و داستان جذابش مورد تحسین قرار گرفت.
 
تراویس فیمل، کلایو استندن، کاترین وینیک، گابریل بیرن، جرج بلگدن، گوستاو اسکاشگورد، دانل لوگ، الکساندر لودویگ، آلیسا سادرلند، لاینس روچ، کوین دورند و یاشپر پاکونن ازجمله بازیگرانی هستند که در این سریال به ایفای نقش پرداختند.
 
خلاصه داستان سریال وایکینگ‌ها بدین شرح است: داستان این سریال درمورد یکی از قهرمانان باستانی بزرگ اسکاندیناوی در عصر وایکینگ‌ها به نام رگنار لاتبروک است. رگنار که یک کشاورز است، برای نخستین بار به هم‌نوعان خود پیشنهاد کرد تا به غرب و انگلستان هجوم بیاورند. او جهت رسیدن به هدف خویش تصمیم می‌گیرد تا به همراه برادرش رولو و همسرش لاگرتا به آنجا سفر کند.
 

پسرها - The Boys

پسرها (The Boys) جزو بهترین سریال های خارجی به شمار می‌آید که از سال 2019 توسط سرویس سرویس آمازون پرایم شروع به پخش کرد و توانست خیلی زود توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کند. اریک کریپک وظیفه ساخت این سریال تماشایی را برعهده داشت.
 
سریال پسرها با اقتباسی از کتابی مصور به همین نام اثر گارت انیس و داریک رابرتسون تولید شد. منتقدان این سریال را به دلیل خلاقیت داستانی و شخصیت‌های جذابش مورد تحسین قرار دادند. کارل اربن، جک کواید، آنتونی استار، ارین موریارتی، دومینیک مک الیگوت، جسی آشر، لاز آلونسو، چیس کرافورد، کارن فوکوهارا و الیزابت شو ازجمله بازیگرانی هستند که در این سریال به ایفای نقش پرداختند.
 
خلاصه داستان سریال پسرها بدین شرح است: داستان سریال پسرها در جهانی جریان دارد که در آن افراد ابرقدرت توسط عموم مردم به عنوان قهرمان شناخته می‌شوند و تحت نظر شرکتی قدرتمند به نام وات اینترنشنال فعالیت دارند. این شرکت وظیفه دارد از ابرقهرمانان بازاریابی و درآمدزایی ‌کند. ابرقهرمان‌ها در پشت ظاهر قهرمانانه خود درواقع افرادس متکبر و فاسد هستند. در ادامه گروهی دور یکدیگر جمع می‌شوند تا روی واقعی ابرقهرمانان را آشکار کرده و به مقابله با آن‌ها بپردازند.
 

گامبی وزیر - The Queen's Gambit

گامبی وزیر (The Queen's Gambit) یکی دیگر از بهترین سریال های جهان به شمار می‌آید که از سال 2020 توسط سرویس نت‌فلیکس شروع به پخش کرد. سریال گامبی وزیر برپایه رمانی به همین نام اثر والتر تویس تولید شد. اسکات فرانک به‌عنوان کارگردان در این پروژه همکاری داشت.
 
سریال گامبی وزیر در جلب نظرات مثبت منتقدان موفق ظاهر شد و نمرات بسیار خوبی را دریافت کرد. این سریال به دلیل داستان جذاب و عملکرد درخشان گروه بازیگری مورد تحسین قرار گرفت. آنیا تیلور جوی، بیل کمپ، موزز اینگرام، کریستین سایدل، ریکا روت، کلوئی پیرری، آکمنجی اندیفورنین و ماریل هلر ازجمله بازیگرانی هستند که در این سریال به ایفای نقش پرداختند.
 
خلاصه داستان سریال گامبی وزیر بدین شرح است: گامبی وزیر داستانی خیالی راجع‌به زندگی یک نابغه شطرنج یتیم به نام بث هارمون از سن نه تا بیست و دو سالگی است. او تلاش می‌کند تا به بزرگترین شطرنج باز جهان تبدیل شود؛ بث در همین حال با مشکلات عاطفی و وابستگی به مواد مخدر و الکل مواجه است. داستان از اواسط دهه 1950 آغاز شده و تا دهه 1960 ادامه دارد.
 
جوخه برادران
 

جوخه برادران - Band Of Brothers

جوخه برادران (Band Of Brothers) جزو بهترین فیلم های جنگی به شمار می‌آید که از سال 2001 شروع به پخش کرد. مینی‌سریال جوخه برادران برپایه کتابی به همین نام اثر استیون ای. امبروز تولید شد. اریک جندرسن، تام هنکس، جان اورلوف، اریک مکس فرای، گراهام یوست، بروس سی. مککنا و اریک بروک نویسندگان این مینی‌سریال تماشایی بودند.
 
وظیفه کارگردانی این مینی‌سریال نیز برعهده آلدن رابینسون، ریچارد لانکرین، میکائل سالومون، دیوید ناتر، تام هنکس، دیوید لیلند، دیوید فرانکل و تونی تو قرار داشت. دیمین لوئیس، ران لیوینگستون، دیوید شویمر، دانی والبرگ، اسکات گریمز، شین تیلر، پیتر یانگبلاد هیلز، ریچارد اسپیت جونیور، مایکل کادلیتز، جیمز مادیو، دکستر فلچر، راس مک‌کال، ریک گومز، کیرن اوبراین، مارک هوبرمن، جیمز مک‌آووی، جیمز گرین و بارت روسپولی ازجمله بازیگرانی هستند که در مینی‌سریال جوخه برادران به ایفای نقش پرداختند.
 
خلاصه داستان مینی‌سریال جوخه برادران بدین شرح است: این مینی‌سریال وضعیت گروهی از سربازان آمریکایی از روزی که دوره‌های آموزشی خود را طی می‌کنند تا روز پیروزی در جنگ جهانی دوم را به‌تصویر می‌کشد.
 

فلش - The Flash

فلش (The Flash) یک سریال ابرقهرمانی محصول شبکه سی دابلیو است که از سال 2014 شروع به پخش کرد و توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کرد. دیوید ناتر، گرگ برلانتی و اندرو کریزبرگ وظیفه ساخت این سریال را برعهده داشتند.
 
سریال فلش نقدهای مختلفی را دریافت کرد و واکنش‌های گوناگون منتقدان را به همراه داشت. این سریال به دلیل صحنه‌های اکشن مهیج و داستان جذابش مورد تحسین قرار گرفت؛ اما منتقدان فیلم‌نامه این سریال را طی نقاطی از داستان دارای ضعف‌هایی اساسی دانستند.
 
ازجمله بازیگرانی که در این سریال به ایفای نقش پرداختند می‌توان به کندیس پتن، کارلوس والدس، دانیل پانابیکر، جسی ال مارتین، تام کاوانا، تدی سیرس، ونتورت میلر، ریک کازنت، کینان لانسدیل و بریتنی اولدفورد اشاره کرد.
 
خلاصه داستان این سریال بدین شرح است: بری آلن جوانی دانشمند است که هنگام یازده سالگی، مادرش توسط موجودی عجیب کشته می‌شود. پلیس سنترال سیتی، به اشتباه پدر بری را به عنوان مجرم شناخته و دستگیر می‌کند؛ اما بری که مطمئن است پدرش بی‌گناه است. او متخصص بررسی صحنه جرم پلیس می‌شود تا قاتل مادرش را پیدا و پدرش را از زندان آزاد کند. در شبی که قرار بود آزمایشگاه استار از شتاب‌دهنده ذرات رونمایی کند، با روشن شدن آن یک انفجار رخ داد که به همراه آن صاعقه هم اتفاق افتاد و بری آلن که در آزمایشگاه خود بود بر اثر برخورد صاعقه بیهوش شده و چندین محلول شیمیایی آزمایشگاهش روی او می‌ریزد. پس از ناکام ماندن پزشکان در درمان بری و رضایت جو وست، هریسون ولز بری را به آزمایشگاه استار می‌برد.
 
 
سریال فرار از زندان
 

فرار از زندان - Prison Break‎

فرار از زندان (Prison Break‎) را نیز می‌توان یکی از بهترین سریال های خارجی جهان دانست که در ایران نیز به محبوبیت بسیار بالایی دست پیدا کرد. پل شیورینگ وظیفه ساخت این سریال را برعهده داشت.
 
سریال فرار از زندان موفق شد نظرات مثبت منتقدان را به سمت خود جلب کند و به یکی از محبوب‌ترین سریال‌های جهان تبدیل شود. این سریال به دلیل لحظات هیجان‌انگیز، شخصیت‌پردازی‌های فوق‌العاده و بازی جذاب گروه بازیگری مورد تحسین قرار گرفت.
 
ازجمله بازیگرانی که در سریال فرار از زندان به ایفای نقش پرداختند می‌توان به دامینیک پرسل، ونتورث میلر، رابین تونی، پیتر استورماره، آمائوری نولاسکو، مارشال آلمن، وید ویلیامز، پل آدلستین، رابرت نپر، راکموند دانبار، سارا وین کالیز، ویلیام فیکنر، کریس ونس، رابرت ویزدم، دانای گارسیا، جودی لین اویکیف و مایکل راپاپورت اشاره کرد.
 
سریال فرار از زندان ابتدا طی چهار فصل تولید شد؛ این سریال پخش خود را از سال 2005 آغاز کرد و در سال 2009 به اتمام رسید. پس از اصرار فراوان طرفداران فصل پنجم این سریال نیز از سال 2017 شروع به پخش کرد؛ اما نتوانست به مانند فصول قبلی توجه طرفداران را به سمت خود جلب کند.
 
خلاصه داستان این سریال بدین شرح است: فصل اول سریال روی نجات لینکلن باروز از زندان تمرکز دارد. وی به اتهام قتل برادر معاون رئیس‌جمهور ترنس استیدمن به اعدام محکوم شده بود، در حالی که درحقیقت این کار را انجام نداده‌ است. او در زندان ایالتی فاکس ریور، منتظر فرارسیدن روز اجرای حکمش است. برادر او مایکل اسکافیلد که یک نابغه و مهندس سازه است، نقشه‌ای برای فرار لینکلن می‌ریزد. مایکل دست به یک جرم می‌زند تا به زندان فاکس ریور برود. در زندان او جهت راه پیدا کردن به درمانگاه، ادعا می‌کند که دیابت نوع یک دارد و با دکتر سارا تانکردی آشنا می‌شود. هم‌زمان وکیل و معشوقه سابق لینکلن، یعنی ورونیکا داناوان که یک وکیل است، بار دیگر تحقیقاتش را آغاز می‌کند تا بی‌گناهی لینکلن را به اثبات برساند.

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی