|

هیات‌ رئیسه مجلس: دستور کار در صحن علنی نباشد، تمایل به کمیسیون‌ محوری است

عضو هیات‌رئیسه مجلس درباره نداشتن دستور کار صحن علنی در بعضی از روزها می‌گوید: مطلوب این است که کمیسیون‌ها بیشتر کار و نظارت کنند.

لینک کوتاه کپی شد

روح‌الله متفکرآزاد، عضو هیات‌رئیسه مجلس، در گفت‌وگو با تجارت‌نیوز درباره روزهایی که اعلام می‌شود صحن علنی دستور کار ندارد و به همین دلیل جلسه علنی تعطیل اعلام می‌شود گفت: درست این است که مجلس به جای صحن‌محوری کمیسیون‌محور باشد.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از تجارت نیوز؛ یعنی اگر شما کار و خروجی تخصصی از مجلس می‌خواهید، مطلوب این است که کمیسیون‌ها بیشتر کار کنند، نظارت انجام دهند، کمیسیون پیگیر اجرای قوانینی باشد که مصوب شده‌ است و اگر لازم شد گزارش نظارتی به صحن علنی مجلس بدهد.

این عضو هیات‌رئیسه مجلس با اشاره به مدت‌زمان کمی که از تاسیس مجلس دوازدهم گذشته است توضیح داد: طبیعی است و در همه مجالس هم این اتفاق رخ می‌دهد که در اول دوره مجلس به دلیل اینکه کمیسیون‌ها تازه کار خود را شروع می‌کنند صف لوایح و طرح‌های در دستور کار صحن علنی کم‌رونق باشد.

او ادامه داد: چون به هر حال کمیسیون‌ها تازه کار خود را شروع کرده‌اند و در حال انجام کار هستند و تا به خروجی برسند زمان لازم است. این هم یک امر طبیعی است و ما از این شرایط برای کمیسیون‌محوری بیشتر استفاده می‌کنیم.

متفکرآزاد در ادامه با تاکید بر اینکه اگر هیات‌رئیسه بخواهد بالاخره دستورکار وجود دارد و می‌تواند به نحوی جلسات علنی را پر کند گفت: اما ما نمی‌خواهیم وقت مردم را مواقعی که می‌توان کار مفید‌تری انجام داد به هدر دهیم. نظر ما بر این است که وقتی امکان این وجود دارد که دستورهای مهم‌تری در کمیسیون‌ها پیگیری شود در کمیسیون‌ها کارها پیگیری شود و خروجی آن را هم به صحن بیاروند.

عضو هیات رئیسه مجلس در پایان تاکید کرد: از طرف دیگر حوزه قوانین موجود و علاقه ذاتی ما این است که به سمت نظارت موثرتر بر قوانینی که مصوب شده است برویم مگر در شرایط ضروری که قوانین جدید لازم باشد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها