|

خبری مهم درخصوص متناسب سازی حقوق بازنشستگان

طبق قانون باید ۹۰درصد مابه التفاوت حقوق بازنشسته از حقوق و فوق العاده‌ مشمول کسور کارمند شاغل مشابه و همتراز طی ۳ سال به بازنشسته پرداخت شود

لینک کوتاه کپی شد

کمیته فنی پیگیری مطالبات صنفی بازنشستگان کشوری و لشکری نحوه محاسبه متناسب‌سازی از طریق آیین‌نامه اصلاحی دولت را تشریح کرد.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از ایلنا؛ متن اصلاحیه بند ۶ ماده ۱ آئین نامه اجرایی متناسب سازی در خصوص تعریف مابه التفاوت می‌گوید: «اختلاف رقم بین مبلغ حقوق بازنشستگی هر فرد با نود درصد (۹۰٪) میانگین حقوق و فوق العاده های مشمول کسور شاغلان مشابه و همطراز پس از کسر حق بیمه سهم فرد و مالیات بر درآمد با رعایت بند ( ث ) تبصره ۱۵ قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور».

به گفته این کمیته، ابتدا از حقوق و فوق العاده‌های مشمول کسور شاغلان مشابه و همتراز ، حق بیمه سهم فرد و مالیات بر درآمد که همان مالیات حقوق است کسر می‌کنند و دیگر کسورات از جمله جریمه ها، پرداختی وام و مساعده مورد نظر نیست.  اما طبق قانون قرار براین است که ۹۰ درصد مابه التفاوت حقوق بازنشسته از حقوق و فوق العاده‌های مشمول کسور کارمند شاغل مشابه و همتراز طی مدت ۳ سال به بازنشسته پرداخت شود و در قانون اسمی از کسر حق بیمه و مالیات برده نشده است.

آن‌ها تاکید کردند: چنانچه قرار براین باشد که برخلاف قانون و پس از کسر مالیات و حق بیمه شاغل ۹۰ درصد مابه التفاوت از حقوق بازنشسته مورد محاسبه قرار گیرد، ۹۰ درصد آن کسور کسر شده هم از حقوق بازنشسته کسر خواهد شد ، بدین معنی اگر از حقوق کارمند شاغل مبلغ ۱۵،۰۰۰،۰۰۰ ریال بعنوان مالیات و حق بیمه  کسر شود، ۹۰ درصد آن ۱۵،۰۰۰،۰۰۰ هم از حقوق بازنشسته کسر و بقیه برای بازنشسته مورد محاسبه قرار خواهد گرفت . فرض می کنیم کارمندشاغلی که مشابه و همتراز بازنشسته است مبلغ ۲۵۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال حقوق و فوق العاده مشمول کسور دارد که ۹۰ درصد آن که مبلغ ۲۲۵،۰۰۰،۰۰۰ ریال است ظرف ۳ سال به بازنشسته پرداخت خواهد شد.

متناسب سازی حقوق بازنشستگان باید اجرایی شود

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: متناسب سازی حقوق بازنشستگان در برنامه هفتم پیشرفت کشور آمده و باید اجرایی شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رشیدی در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۳ مهرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری به وزیر آموزش و پرورش گفت: با وجود تعداد زیادی نیروهای پیش دبستانی، خرید خدمات، غیرانتفاعی و نهضت سواد آموزی چرا وزارت آموزش و پرورش همچنان به دنبال نیرو است؟ باید همین افراد را از طریق آزمون یا روش‌های دیگر جذب کند تا هم این افراد تعیین تکلیف شوند و هم مشکل کمبود معلم مرتفع شود.

وی در ادامه گفت: رئیس جمهور بارها اعلام کرد که میثاق من با ملت، سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و برنامه هفتم پیشرفت کشور است. در برنامه هفتم آمده که همسان سازی حقوق بازنشستگان باید عملیاتی شود و سوال ما آن است که چرا این قانون اجرا نمی‌شود؟

عضو هیأت رئیسه مجلس ادامه داد: وضعیت معیشتی بازنشستگان نامطلوب است و باید بازنشستگان تکریم شوند و قانون متناسب سازی حقوق بازنشستگان اجرایی شود.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: سوءمدیریت در استان کرمانشاه را شاهد هستیم و طی روزهای اخیر جنگل‌ها و منابع طبیعی کرمانشاه در حال آتش سوزی است و هر چقدر تذکر می‌دهیم، اتفاقی برای مهار آتش سوزی نمی‌افتد.

حمیدرضا حاجی بابایی که ریاست جلسه را برعهده داشت در پاسخ به این تذکر گفت: به مسئولان سازمان محیط زیست، هلال احمر و وزارت کشور تذکر می‌دهم که مساعدت‌های لازم را درباره آتش سوزی در جنگل‌های کرمانشاه و کردکوی انجام دهند.

تعهداتمان به بازنشستگان داریم سرجای خودش است

سخنگوی دولت گفت: تعهدات و خدماتی که به بازنشستگان داریم سرجای خودش است. یادتان که باشد آقای رئیس جمهور گفتند من بدون این‌که مردم بدانند کاری را انجام نخواهم داد و از طرفی هم چک بی‌محل نخواهم داد و این بسیار مهم است.

به نقل از ایلنا، فاطمه مهاجرانی سخنگوی دولت درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان گفت: بازنشستگان عزیزانی هستند که خدمات خودشان را به جامعه ارائه دادند و حالا وقت آن است که صندوق‌ها تعهدات خودشان را اجرایی کنند. تلاش بر این است که هیچ گونه آسیبی نبینند البته آثار تورمی را نباید نادیده گرفت. تعهدات و خدماتی که به بازنشستگان داریم سرجای خودش است. یادتان که باشد آقای رئیس جمهور گفتند من بدون این‌که مردم بدانند کاری را انجام نخواهم داد و از طرفی هم چک بی‌محل نخواهم داد و این بسیار مهم است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها